چگونه نيويورك تايمز شویم؟

توضيح ضروری: اين نوشته، ترجمه است.در متن اصلي از نيويورك‌تايمز استفاده شده بود.خواستم معادلی وطنی پيدا كنم.اما متاسفانه چيزی نيافتم!! همچنين اين راهنما برای وبسايتها بيشتر از وبلاگها كاربرد دارد.nytlogo379x64

هنگامی كه آفلاين هستيد چه روزنامه‌ای مي‌خوانيد؟ نيويورك‌تايمز؟ شما نيز مي‌توانيد با يك وبلاگ خاطره نيويورك‌تايمز را برای خود و خوانندگانتان ايجاد كنيد.درست است كه به اندازه نيويورك‌تايمز معروف نمي‌شود و به وسعت ان نخواهد بود، اما مي‌تواند يك نسخه شخصي از يك روزنامه محبوب انهم بدون كاغذ باشد!

بنظر شما مهمترين تفاوت نيويورك‌تايمز با وبلاگ شما چيست؟ محتوی؟؟ نه!! اشتباه نكنيد! اولين چيزی كه توجه شما (و خواننده شما) را جلب مي‌كند «ظاهر وبلاگ» شماست. مقالات نيويورك تايمز به گونه‌ای چيده شده‌اند كه موجب آرامش چشمهای شما باشند و اغلب رنگی نيستند.صفحات مقالات تكه‌تكه و پراكنده نيستند و خواننده را به ستوه نمي‌‌آورند.

درست حدس زديد، اينجا تنها يك چيز مهم است: مفيد بودن يا usability . در حقيقت بايد گفت SEO 2.0 چيزی نيست مگر همان USABILITY. به بيان ساده‌تر اگر مي‌خواهيد موتورهای جستجو به شما نمره بيشتری بدهند با تمام وجود سعي كنيد برای خوانندگان خود مفيد باشيد ( اول از همه در نمای ظاهری وبلاگ خود).

چرا؟ چون خوانندگان شما اگر با يك ظاهر وبلاگ آشفته روبرو شوند، از يافتن چيزهای مورد علاقه خود مايوس مي گردند.آنها دكمه BACK را خواهند زد و خواننده‌ای كه از وبلاگ شما به ستوه آمده باشد ديگر هرگز به شما سرنخواهد زد. كاربرانی كه پس از يك روز خسته‌كننده از سر كار برگشته‌اند، هرگز وبلاگ شما را نخواهند خواند اگر رنگها و فونتها، چشمان خسته آنها را آزار دهد.وقتي چنين اتفاقی افتد ترافيك وبلاگتان بصورت كاملا محسوسي افت خواهد كرد.پس هميشه:

1-  10 روش موفقيت در وب را توجه داشته باشيد.

2- از يك تم(قالب-پوسته) ساده و زيبا برای وبلاگتان استفاده كنيد.

3- صفحات وبلاگتان را با كلی ويجت و دكمه پر نكنيد.( widgets,buttons)

4- مقدار زيادی از فضای وبلاگتان را سفيد بگذاريد.

5- فونت مناسب استفاده كنيد:خيلي بزرگ وخيلي كوچك هر دو ناخوشايندند.

6- از اجزا متحرك استفاده نكنيد، مثل انيميشن در بنرهای تبليغاتي

با رعايت اين اصول پايه‌ای بدانيد خواننده‌های شما با وبلاگتان همراهی خواهند كرد.ان هنگام تبديل شدن به نيويورك‌تايمز شروع مي‌شود..

  ترجمه‌ای از اين مقاله

About these ads

4 دیدگاه »

  1. testeshmikonim said

    یضصیضصی

  2. [...] in China, Iran… My articles not only at Google Blogoscoped have been translated into numerous languages, I [...]

  3. lord13 said

    یکی از ضعف های سرویس های ایرانی مثل پرشین بلاگ اون تبلیغات است که همیشه از تمرکز کردن خواننده جلوگیری می کند

  4. ممنون از این پست جالب!… ما که از یک راه دیگر نیویورک‌تایمز شدیم!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

به 53 مشترک دیگر بپیوندید

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: