بهترین پست

مدتی قبل بدرقه عزيز از همه وبلاگ‌نويسان خواست تا نوشته برتر خود را معرفي كنند.از آنجایی كه انتخاب از بين حدود 700 نوشته برايم كاری سخت بود، اين مهم را به خوانندگان سپردم.خوانندگان نيز در كمال احترام، هيچ كامنتي در اين زمينه ننوشتند تا باری ديگر مشت محكمي بردهن استكبار جهانی(بنده) زده باشند.D:

نتيجه آن شد كه بنده بعنوان تنها خواننده اين وبلاگ، مجبورم خودم يك پست را معرفي كنم.در نتيجه اين انتخاب طبعا مقبول همه خوانندگان نخواهد بود. در بين تمام نوشته‌هايم بيشتر از همه به سلسله نوشته‌هایی كه در مورد « جنبش مهاجرت به وردپرس» بود علاقه دارم. اما اگر مجبور باشم تنها يك لينك را بعنوان بهترين معرفي كنم لينك جنبش وردپرس فارسي مي‌باشد. چون در اينجا بود كه سعي كردم با احترام كامل به تمام دوستداران و كاربران ساير سرويسها آنها را تشويق به استفاده از وردپرس كنم.اگر دقت كرده باشيد اين نوشته لحنی شبيه به يك مانيفست دارد و برای اينكه اين مانيفست محل سوء‌تفاهم نشود كلمه به كلمه آن را با دقت انتخاب كردم.

خب اين از معرفی بهترين پست! اما بهتر است يكبار برای هميشه توضيح دهم كه چرا اين‌قدر سنگ وردپرس را به سينه مي‌زنم؟ جدای از ارزش و اهميتي كه برای تفكر اوپن سورس قايلم( و وردپرس يك نمونه موفق از اين تفكر است) من در اين سلسله از نوشتارها چند هدف را دنبال مي‌كردم و هنوز هم دنبال مي‌كنم:

1- آشنايي كاربران سرويسهای قديمي با مفاهيم جديد وب و امكانات به روز وبلاگ‌نويسي.طبعا اين موضوع مي‌تواند به انتخاب بهتر برای آنها كمك كند.

2- اما گروه هدف دوم -كه بنظرم حتي مهمتر از اولي بود – تلنگر زدن به مسئولين سرويسهای وبلاگ‌نويسي وطني بود.هدف من اين بود – و هنوز هم هست و خواهد بود- كه با تبليغ بسيار در مورد امكانات و فوايد وردپرس، تعداد بيشتری از وبلاگ‌نويسان جديدي را كه ممكن بود به سمت سرويسهای ايراني بروند به طرف وردپرس بكشانم.در مرحله بعد تعداد رو به افزايشي از كاربران قديمي در سرويسهای وطنی را به مهاجرت به وردپرس تشويق كنم.

در ظاهر اين امر كار جوانمردانه‌ای نيست.شايد به نظر « آب به آسياب دشمن ريختن» به نظر بيايد.اما اگر كمي ديد خود را از سطح به عمق ببريم ممكن است نكات ديگری را نيز بيابيم.دو حالت دارد:

الف- يا مسئولين اين سايتها آنقدر مغرورند كه به اين چرخش كاربران اهميتي نمي‌دهند و بازهم به تعداد ميليوني كاربران خود مغرور مي‌مانند.

ب- يا اينكه برای كوچ كردن حتي يك نفر از سرويس خود به ديگر سرويسها نگران مي‌شوند. در اين حال ممكن است واكنشهای عصبي-سطحي و شتاب زده انجام دهند يا اينكه سعي كنند منطقي و اصولي جلوی اين ريزش كاربران خود را بگيرند. برای اين كار مجبورند كه سرويسهای خود را به روز كنند و امكانات آن را ارتقا دهند تا كاربران دليلي برای ماندن در آنجا داشته باشند.

پس اصرار شديد من در صحبتهای فراوان و گاه تكراری در اين زمينه -در تحليل نهایی – به سود كاربران خواهد شد.

يادآوری: مي‌دانم كه بسياری از شما خوانندگان فهيم خواهيد گفت بهتر است به جای فشار آوردن به اين سرويسها سعي كنيم به آنها كمك كنيم.اما عقيده شخصي بنده – كه مي‌ تواند 100 % نيز غلط باشد- اين است كه تاكنون مسئولين عزيز اين سرويسها از كمكهای فكری بسياری برخوردار بودند.اكنون شايد با ايجاد اين فشار و ايجاد حس نگرانی در آنها ، كمي بر فعاليت خود بيافزايند. آنها نيك مي‌دانند كه اگر اين موضوع را جدی نگيرند روزهای سختي در پيش خواهند داشت.

اينترنت همچون ماری خوش خط‌ و خال است. با تمام زيباييش با كسي تعارف ندارد.اگر كوچكترين اشتباهی كنيم ما را از  هستي ساقط خواهد كرد.

20 دیدگاه »

  1. laf said

    همانا آزادی و اوپن بودن برای آدمی خوش بوده و است ، کدامین سرویس ، امکانات سرویس دهنده هایش را هر روز و هر هفته به روز کرده و آن را به آنها اطلاع میدهد ؟
    همانا هر اوپنی باعث دل خوشی و آرامش خاطر است اوپن سورس ، آشپرخانه اوپن و اگر میتوانستیم حتی حمام اوپن اما حیف که دستمان بسته است مانیفست هم بیخیال عقل سلیم اینگونه خطاب میفرماید که :
    ای پسر جان هر گاه هر شرکتی سرویسی برتر داد بدون حساسیت زیاد به سوی آن سرویس بهتر برو که کلاهت پس معرکست حال ما اوپن سورس را دوست داریم اگر گوگل سرویسش را متحول کرد و چیزی جدید تر ارائه داد ( البته احتمالش کم است حداقل فعلا ) فورا از آن سود میبریم
    و یا مایکروسافت که سرویس wlw اش باعث شد بنده برای وبلاگ نویسی بعد از شش ماه برای اولین بار پایم را از اوبونتو خارج کرده و قدم شریف خود را در ویندوز گذارم !!!

  2. laf said

    اگر عالی عالی بود خب جایی گوشه ای در سایتی لینکی به مطلب میدادی افراد بیشتری استفاده نمایند آن همه زحمت خبر سازی و جو سازی و شایعه پراکنی حیف نبود که همه اینترنتیان نخوانندش ؟ !! خودت آمدی خواندی رفتی خوشت آمده تازه اگر ولت میکردیم که این یه بار هم حاظر نبودی بیایی میخواهی کامل تنظیمش کنیم اما باید به عرض برسانم بعد از پرس و جوی فراوان به این نتیجه رسیدیم که کامل تنظیم است شاید صلاح بوده شما راه را بکوبید بیایید یک هیتی به مابماسد !!

    ————

    یک رونوشت از این مطلب زیر اصل نظر فرد خاطی در سایت مربوطه چاپ گشت .

  3. badragheh said

    دکتر جان می بینی که دارم نوشته هات رو دنبال می کنم
    یک پزشک هم در دست بررسی داره ولی خانم دکتر احمد نیا هم گذاشت به انتخاب بینندگان و آخرش معرفی کرد.
    کاش یک لینکی هم به بهترین پستها میدادی که دوستان دیگری هم که صحیفه شما رو می خوانند
    این کار رو ادامه بدهند
    http://bestblogpost.blogspot.com/

  4. sheida said

    خوانندگان نيز در كمال احترام، هيچ كامنتي در اين زمينه ننوشتند : فکر کنم دلیلش این باشه که خیلی می‌نویسی و در یک زمینه هم نیست،‌ آی تی پزشکی و ….

    من توصیه می‌کنم چند تا وبلاگ درست کنی و هر وبلاگ را به یک مطلب اختصاص بدهی

  5. Payman said

    من تازه به دنیایه وردپرس مهاجرت کردم و برای بقا در حال تبادل لینک هستم و به وبلاگ شما لینک دادم
    امیدوارم بی پاسخ نماند

  6. محمد said

    سلام
    من یم وبلاگ در وردپرس داشتم که به خاطر یک اشباه پاکش کردم
    حالا وقتی می خواهم دوباره با همو آدرس وبلاگ بسازم نمی توانم و میگه که آدرس تکراری هست خواهش می کنم کمکم ام کنید
    اگه میل بزنید ممنون می شوم

  7. بابک said

    سلام جناب مزیدی
    بهترین پستتونو به نظر من درست انتخاب کردید
    البته نوشته هاتون واقعا خوبند و حرف ندارند.
    من که استفاده می کنم

  8. سلام دکتر؛
    ماشاء الله شما اونقدر پست خوب داری که به همه خوانندگانت حق میدم نتونند یکیو انتخاب کنند. ولی انتخاب خوبی کردی، بهت تبریک می گم و متشکرم که در این جنبش تا خون در رگت هست همکاری می کنی. 🙂
    دکتر یه جوری در دو ناحیه تهدید کردی که لینک به وبلاگ رو بذارم که دیگه غلط بکنم نذارم!
    ضمنا این داداش من الان 32 سالشه و مهندسه، فکر می کنم هم سن و سال هم باشید. اونوقت من چه جوری لپشو نیشگون بگیرم، اونم وقتی ازدواج کرده و صاحاب داره؟!
    ضمنا به من تبریک بگید، بالاخره با این ویندوز لایو رایتر شما کنار اومدم. : D عجب چیزیه خداییش–منم دیگه از حالا نمیرم توی غار!
    درباره قلبهای شکسته هم باختی دکتر! من یه آمار درست و حسابی گرفتم -صفر- تا بیشتر نبود. 😀
    اینجا رو ببین: http://pishgo.wordpress.com/

  9. آرام said

    سلام. من از بلاگفا با احتیاط آمدم اینجا. هنوز متوجّه مشکلات نیستم. آنجا کم و بیش می‌دانستم چه می‌‌کنم دوستانی هم داشتم و دارم. منظورم اینست که نمی‌توانم یکبار ببرم. پیرمردها بیش‌تر احتیاط می‌کنند. 68 سالی دارم و برای وقتم ارزش قائلم. یک‌مورد را عرض می‌کنم اگر نقص است برطرف کنند اگر من نمی‌دانم راهنمائی کنند. گاهی از هاپیرلینک در نوشته‌هام استفاده می‌کردم، متنی زدم با هایپرلینک، اینجا نشان نداد. کاش برای ادیت کامنت‌ها هم بشود ساده‌تر به گزینه‌ها و تأیید یا عدم تأیید کامنت‌ها دسترسی پیدا کرد. گاهی کامنت هست من نمی‌بینم. باید حتمن رفت و دید. یعنی بودن و نبودنش در ظاهر فرقی ندارد طوری باید نشانش داد. وقت می‌گبرد.

  10. آرام said

    سلام. من از بلاگفا با احتیاط آمدم اینجا. هنوز متوجّه مشکلات نیستم. آنجا کم و بیش می‌دانستم چه می‌‌کنم دوستانی هم داشتم و دارم. منظورم اینست که نمی‌توانم یکبار ببرم. پیرمردها بیش‌تر احتیاط می‌کنند. 68 سالی دارم و برای وقتم ارزش قائلم. یک‌مورد را عرض می‌کنم اگر نقص است برطرف کنند اگر من نمی‌دانم راهنمائی کنند. گاهی از هاپیرلینک در نوشته‌هام استفاده می‌کردم، متنی زدم با هایپرلینک، اینجا نشان نداد. کاش برای ادیت کامنت‌ها هم بشود ساده‌تر به گزینه‌ها و تأیید یا عدم تأیید کامنت‌ها دسترسی پیدا کرد. گاهی کامنت هست من نمی‌بینم. باید حتمن رفت و دید. یعنی بودن و نبودنش در ظاهر فرقی ندارد طوری باید نشانش داد. وقت می‌گیرد.

  11. mhmazidi said

    پيمان – محمد – آرام عزيز : لطفا با ادرس وبلاگتان كامنت بگذاريد تا بتوانيم به راحتی وبلاگتان را پيدا كنيم و آن را بخوانيم.
    بيستار جان: من كي گفتم لپش!! از پلوهاش بگير .اونهم وقتي كه صاحابش حواسش نيست! مگه مرد گنده 32 ساله دل نداره كه نشه نيشگونش گرفت.تازه گازشم ميشه گرفت.
    در مورد قلبهای شكسته: پس آمارت تا حالا شده يكي. فعلا يكي برای چندين بار !!!
    اون وبلاگ رو هم متاسفانه مدتهاست مي‌بينمش.شايد يه روزی رفتم واسه تو يك دعا گرفتم ازشون!!

  12. احسان said

    دکتر جان میدونی چه اتفاقی برای دوستمون آناماریا افتاده؟
    پریشب یکی رفته بهش گفته که تو توهم و شیزوفرنی داری و دروغ میگی که ایتالیائی هستی و همه این چیزا از روی خیالاتته، چون فارسی بلدی حرف بزنی و کسی که نیمه خارجی نیمه ایرانی باشه نمیتونه فارسی صحبت کنه، بعدش هم همه خوانندگانش رو نفهم و گوساله خطاب کرده آخرش هم کلی فحش آب کشیده و نکشیده به پدر و مادرش داده که همه رو ناراحت کرده و هر چی این جواب نداده، اون بدتر فحاشی کرده.
    من به عنوان خواننده اون وبلاگ و کسی که با نویسندش مکاتبه داره و میدونه که اون بیچاره پدر و مادرش رو در یک حادثه در نوجوانی از دست داده این رفتار زشت افرادی که به دلایل نامعلوم و بدون داشتن هیچ سند و مدرکی به دیگران تهمت میزنن و به اونا توهین میکنن رو محکوم میکنم و از شما میخوام توی یکی از پستاتون بدون اسم بردن از این آدم و مورد اتفاق افتاده، درباره این بیماری روحی و روانی موجود در وبلاگستان بنویسید. واقعا این کار چی رو ثابت میکنه؟ آیا آدما با انتخاب این روش کثیف و غیر انسانی یعنی فحش دادن و توهین کردن بزرگ میشن؟ آیا این کار کمبودای روانیشون رو جبران میکنه؟ آیا با خراب کردن دیگران جاشون تو وبلاگستان بازتر میشه؟

  13. bizbloger said

    همين مطلب جنبش وردپرس بهترين بود!

  14. Payman said

    ببخشید فراموش کردم آدرس بدم
    http://yashiphop.wordpress.com

  15. milaad said

    دکتر جان وبلاگم دود شد رفت رو هوا . موقعی که تو وبلاگم نبودم یکی نفت ریخت روش و آتیشش زد و همه اطلاعاتش رفت . هر چی نوشته بودم . هرچی جمع کرده بودم .هی امروز و فردا کردم که بک آپ بگیرم اما نگرفتم حالا دارم حسرتش را می خورم . به هاستم گفتم اگر می تونن هاستم رو برگردونن به دو روز قبل اگر نتونستن به قول علی پروین خداحافظ وردپرس خداحافظ وبلاگ خداحافظ مزیدی و دوستان
    روزنوشت میلاد

  16. amp3030 said

    آقای مزیدی! از وقتی که به وردپرس اومدم تا اولین تجربهٔ وبلاگ‌نویسی‌م رو آغاز کنم، نشده روزی که نام وبلاگ شما رو در صفحهٔ اول وردپرس ندیده‌باشم (حتی یک مورد خلاف این هم یادم نمیاد!). و وقتی می‌بینم که شما در خیلی از پست‌هاتون از وردپرس حرف می‌زنید، و مخصوصاً حالا که می‌بینم از بین حدود ۷۰۰ تا پست‌تون، «جنبش مهاجرت به وردپرس» رو به عنوان بهترین برمی‌گزینید، نمی‌تونم جلوی خودم رو بگیرم که این سؤال رو نپرسم!

    جدای از همهٔ خوبی‌هایی که وردپرس داره، خداییش شما از مالکان وردپرس پول می‌گیرید؟!!!! 😉

  17. maryam said

    سلام.به نظر من بهترین پست های شما در مورد نرم افزار های اوپن سورس و بحث هایی که در موردش می کنید، هست .واقعا خیلی استفاده می کنم و به شدت منتظر بقیه اون بحثتون «اقتصاد اوپن سورس»هستم… همچنین پست هاتون در مورد ورد پرس که به شدت داره منو تحت تاثیر قرار میده که بیام و ورد پرسی شم….

  18. maryam said

    همیشه برای خودمم سوال بود که اصرار شما و دوستانتون برای کار کردن در ورد پرس چیه ،و باید بگم کار شما در مقابل سرویس های وطنی قابل تقدیره.در ضمن من نوشته های شما رو کمی با تاخیر در ریدرم می بینم.اشکال از منه یا شما؟

  19. mhmazidi said

    اشكال از هيچكدام مريم خانم! بعضي وقتها اين اتفاق مي‌افتد.اما اگر ادرس فيدبرنر من را استفاده كنيد فكر كنم اين حالت كمتر اتفاق بيافتد.با اين حال فيدها گاه ممكن است اندكي ديرتر يا زودتر بيايند.

  20. mitra said

    man rastesh hamun moghe raftam too archieve ,
    amma moradad mundam,
    beyne chand ta shak dahstam,
    amma beharin vase man ya az nazare man in poste:

    پزشكی در خدمت فمينيسم

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

بیان دیدگاه