پيج رنك 5

در حماقت پيج رنك گوگل همين بس كه  رنك وبلاگ من را 5 نشان مي‌دهد. بيهوده نبود كه چند روز قبل كه مشكلاتي برای سيستم پيج رنك گوگل ايجاد شد، اكثر  وبلاگ‌نويسان آی‌تی – از جمله دوست نازنين آلمانی ما ! – نوشت : گوگل پيج رنك مرده است! ديگر ارزشي ندارد.

8 دیدگاه »

  1. خطیر گفت

    سایت من یکی دو ماه پس از شروع آن به 4 رسید و از آن موقع تا حالا ثابت است!

  2. من هم از ۴ به ۳ سقوط کردم
    طی کردن این ۱۰ پله‌ی طرقی هم سخته ‌هااا …

  3. آی تی شوک گفت

    salam

    are baba moshkele asasi peida karde
    be man ham sar bezan
    http://www.itshock.wordpress.com/

  4. سجاد گفت

    ای بابا حالا که رنگ ما شده 4 همه دارن از گوگل بد می گن که ! خیلی هم خوبه :D
    دکتر جان ما از 10 تا نظریکه می دیم 9 تاش تو وبلاگ شماست ببین یه سری به ما زدی. اگه من دیگه مظر دادم حالا ببین!

  5. میلاد گفت

    کلا گوگل هوای وبلاگای تو وردپرس ، بلاگر و … رو خیلی بیشتر از سایتهای شخصی داره .
    من یک وبلاگ در وردپرس مدتی پیش ایجاد کردم که زمان قطعی وبلاگم روی آن ریدایرکت کنم با اینکه هیچ بار آپدیتش نکردم رنکش شده 3 !!!
    اونوقت وبلاگ خودم که اینهمه زور روش زدم شده 4 !!!

  6. رضا گفت

    اگر سیستم رنکینگ گوگل زیر سئوال باشه خوب یحتمل کلا نتایجی که گوگل در جواب جستجو های ما ارائه میکنه کامل زیر سئوال هستند! متوجه اید که چی میگم. :-)

  7. mhmazidi گفت

    @ميلاد جان: علت توطئه گوگل نيست يا آنطور كه گفتي داشتن هوای بلاگر و وردپرس. بلكه علت چيز ديگری است.ايندكس شدن سريعرت و بهتر به هزاران دليل است.درست است كه امروز SEO به معناي قديم وجود ندارد اما هنوز بينهايت مهم است. بنظرم وبلاگهای شخصي از نظر SEO مشكلات ريز و درشت فراوان دارند.
    @ رضا جان: فكر كنم سيستم رنكينگ دقيقا معادل جستجوهای گوگل نباشه. اه حوصله داشتي يه نگاهی به مقاله اين دوست آلماني ما بنداز.بدك نيست

  8. رضا گفت

    من مقاله رو خوندم، عرض شود که پیج رنک دقیقا معادل جستجوهای گوگل نیست و این کاملا درسته (حالا این الان میشه درس پس دادن:-) ولی یکی مهم ترین فاکتورها در ارائه نتایج جستجو به کاربر هستش.

    دوم اینکه هیچکسی مثل خود گوگل از الگوریتم محاسبه ی پیج رنک مطلع نیست و هیچکسی مثل خود این کمپانی نمی تونه اون رو آنالیز و تشریح کنه (این الگوریتم یک چیزیه در اصل مثل کدهای ویندوز که مایکروسافت هرگز حاضر نیست افشا کنه)، حذف فاکتور لینک از محاسبه ی پیج رنک ممکن هست مشکلاتی رو داشته باشه ولی وجود این فاکتور هم بدون اشکال نبوده. از همه اینها مهم تر این سیستم هم زائیده هوش انسان هست و ممکن دچار خطا بشه، یک نمونه بارز از خطای گوگل اینکه پیشتر برای مدت طولانی پیج رنک سایت MSN عدد دو بودش. به هر حال معتقدم باید کمی منتظر گذشت زمان بشیم ببینیم گوگل این سیستم جدید رو چگونه اصلاح میکنه و آیا روند کلی قضیه مثبت و به نفع کاربران خواهد بود یا نه این کمپانی خودش رو به مخاطره میندازه.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

به 53 مشترک دیگر بپیوندید

