مواد مخدر

واقعا براي من سخت است كه در يك ان هم بخواهم پزشك با‌شم‌هم روشنفكر.تا حالا پزشك روشنفكر ديده‌ايد؟من كه نديدم!!در مورد مواد مخدر نيز همين مشكل هست.

از يك طرف بر طبق معلومات پزشكي ماده مخدركاملا مضر است.ولي ايا مي‌توانيم توصيه كنيم كه جمع‌اوري‌ومعدوم شوند؟انوقت جواب ميشل‌فوكو عزيز را چه‌بدهيم؟ايا با اين كار پزشكان در پي سلطه بر تن هستند؟ايا در اينجا اصالت لذت در نظر گرفته‌شده‌است؟ايا مي‌توانيم در حوضه‌ازاديهاي فردي وارد شويم؟فراموش نكنيم كه ما پليس نيستيم!!

من فكر ميكنم كه اين مورد وبسيار موارد ديگر در حوضه اخلاق‌پزشكي medical ethic باشد.مثل:تمايلات جنسي-هم جنسبازي-سقط جنين-اهداي عضو-و بسيار موارد ديگر.اين سوال هميشه با من بوده كه چرا هيچ وقت در بين پزشكان و دانشجوهاي پزشكي اين بحث‌ها نبوده؟يا بوده و من بي خبرم؟نميدانم چرا؟………ولي مباحث اينچنيني و بطور كلي medical ethic هميشه برايم جذاب بوده.اما حيف كه در دانشگاه‌هااين واحد را از واحدهاي معارف هم كسل‌كننده‌تر ارائه ميكنند.اخه معمولا همون افراد medical ethic هم تدريس مي‌كنند.حالا فهميدين چي‌به چيه؟؟؟!! 

پاسخی بگذارید

