بازهم فيدبرنر

چند نكته در مورد فيدبرنر كه بنظرم مي‌رسد مي‌گويم اگر پيشنهادي داريددر جهت بهتر شدن لطفا در كامنتها راهنمايي كنيد:

1-كساني كه به هر علتي(درست يا غلط)وبلاگشان قابل دسترس براي خوانندگان در ايران نيست چرا يك اكانت فيدبرنر درست نمي‌كنند و در اختيار ديگران قرار دهند؟تا كي بايد سرويس‌هاي مختلف را زيرورو كنيم تا به شما برسيم؟اگر حوريهاي بهشتي هم بوديد براي دست يافتنتان اينقدر به سختي نمي‌افتاديم!لطفا يك اكانت در فيدبرنر بسازيد.تنظيمات فيد خود را در فيدبرنر و وبلاگ خود بر روي full text قرار دهيد.يك لينك از فيدبرنر خود در وبلاگتان بگذاريد وبعد مطمئن باشيد كه خوانندگان شما خودشان لينك شما را پخش خواهند كرد.دوستاني كه در بلاگ‌اسپات هستيد! تاكي لينك شما را از inblogs  or  kblogs بگيريم؟فكر مي‌كنيد استفاده از فيدبرنر اينقدر مشكل باشد؟

2-وبسايتهاي خبري كه قابل دسترس نيستند چطور؟براي راديوزمانه يا روزانلاين خيلي سخت است كه يك لينك ساده ايجاد كند؟مگر نمي‌دانند از وقتي فيدبرنر بخش فارسي بي‌بي‌سي دردسترس است تمام مطالب به راحتي دراختيار خواننده‌هاست؟بعضي چيزهاي به‌ظاهر بي‌اهميت در دنياي وب2.0 اهميتي اساسي دارد.لطفا كساني كه دسترسي به مسئولين اين‌قبيل سايت‌ها دارند اين گلايه من را برسانند.

3-در چند روز اخير خبر از -فيل تر-شدن سايت‌هاي امارگيري بود.چرا سرويس امارگيري جديد فيدبرنر را امتحان نمي‌كنيد؟البته اگر روزي سايت فيدبرنر مسدود شود اين قسمت قابل دسترس نيست.ولي فيدي كه شما ايجاد كرده‌ايد بازهم كماكان بهكار خودش ادامه مي‌دهد.سرويس ديگري كه مي‌توانيد استفاده كنيد گوگل‌اناليتيك است.بعيد است اين سرويس به اين زودي مسدود شود.هرچه باشد با گوگل نمي‌شود شوخي‌خركي كرد مگر انكه قضيه ناموسي شود.ما هم كه ملتي ناموس‌پرست.دمار از روزگارش درمي‌اوريم!

4-بعضي از فيدهاي فيدبرنر دوستان «قل‌مرادبازي»در مي‌اورند.مثلا من هم فيد بلاگ‌اسپات وهم فيد فيدبرنر سيد عزيز را بهsnarfer داده‌ام.فيد بلاگ‌اسپات خوب كار مي‌كند اما فيد فيدبرنر هر بار كه اپ مي‌شود تمام لينكهاي 500 سال قبل را مي‌اورد!از انجا كه اين مشكل هرگز براي فيدهاي انگليسي اتفاق نمي‌افتد فكر كردم شايد با زبان فارسي مشكلي دارد.اما ديدم كه فيدهاي خودم و بعضي ديكر از دوستان اصلا چنين مشكلي نداشت.حدس من اين است كه يكبار ديگر تنظيمات بايد چك شود.البته اين اتفاق براي بعضي ديگر از وبلاگها نيز افتاده است.لطفا تنظيمات فيد خود را يكبار ديگر چك كنيد.همچنين فيد وبلاگتان را به فيد ريدر خود بدهيد.خودشيفتگي محسوب نمي‌شود!با اين‌كار هروقت مشكلي براي فيدتان ايجاد شد سريعا متوجه مي‌شويد.ديگر لازم نيست جان خواننده بالا بيايد تا يك روز با عصبانيت كاسه‌كوزه بشكند!پابرهنه‌جان.ديواري كوتاه‌تر از شما نيافتم!!شرمنده!!!

5-از انجايي كه تا اين نق‌نق كردن‌هاي مارا كسي جدي بگيردسالها طول خواهد كشيد براي همين فعلا دارم سعي مي‌كنم يك سوراخي موراخي براي رسيدن راحت به وبلاگهاي مسدود پيدا كنم.page2rss بد نيست ولي براي كار با فيدهاي زياد مفيد نيست.از قسمت favorites تكنوراتي نيز استفاده كردم .اما عيب ان اين است كه متن پست‌ها كامل نيست .به يك روشي فكر مي‌كنم:با استفاده از قسمتtag-label در گوگل ريدر كاري كنيم كه گوگل ريدر بطور خودكار يكسري وبلاگها را به قسمت sharing بفرستد.انگاه راحت مي‌توان لينك ان قسمت را به فيدريدر دسكتاپ داد.باز هم تنبلي سبب پيشرفت  مي‌شود!!.من هنوز راهي نيافتم.شما پيشنهادي داريد؟خوشحال مي‌شوم راهنمايي كنيد.

2 دیدگاه »

  1. منیری said

    سلام دکترجان، عرض کنم خدمت شما که من خودم مشترک فید خودم هستم به خاطر تست و اینجور قرتی‌بازی‌ها هم که شده، تا حالا به این مشکل برنخوردم، البته الان هم دارم وارسی می‌کنم ببینم قضیه چیه. اما برای راه، پیشنهاد من گوگل‌ریدر. فیدها رو بدون گذروندن از هرگونه فیلترشگنی به‌ش بده و ببین معجزه‌ش رو. حالا که دیگه استایل فارسی خوشگل هم داره. و به نظرم می‌ارزه به تحمل این ذغال‌نت. من خودم از انواع فیدخوان‌های دسکتاپ استفاده کردم و بالاخره به گوگل‌ریدر رسیدم. راستی، آدرس فیدبرنرت رو اصلاح کن، اون فیلترشکن اکثر وقت‌ها کار نمی‌کنه.
    http://feeds.feedburner.com.nyud.net:8080/mazidi
    آدرس خود فیدبرنر بهتره، حالا هم که فیلتر نیست.

  2. mhmazidi said

    lمتشكرم از بابت توجه شما.من تمام ادرسهاي فيدبرنر راكه بدون nyud استفاده مي‌كنم جواب نمي‌دهد در صورتي كه الان همگي اناه با nyud بدون مشكل كار مي‌كنند.ادرس فيدبرنر من كه در سايدبار گذاشتم بدون nyud هست براي اين كه هركس هر‌جور خواست ازش استفاده كنه.
    يك اعتراف:از شروع به كار وبلاگم يكي از ارزوهام اين بود كه حداقل يك كامنت از شما داشته باشم.حالا چندتا دارم!!بازم متشكرم از حسن توجه شما.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

