سلطان موسيقي 2

بسياري از بلاگرهاي غربي لقب king of music را به اين سايت داده‌اند.پس اين اصطلاح ساخته من نيست!اما ادامه ماجرا:

سوال4:حالا چي؟هيچي!هر وقت كه شما يكي از نرم‌افزارهاي مربوطه(winamp,itunes,WMP)را باز كنيد- در صورتي كه پلاگين لست‌اف‌ام ان را دانلود كرده باشيد-همراه با نرم‌آفزار پلاگين ان نيز در system tray فعال مي‌شود.مثلا من موزيك را بيشتر با  وين‌امپ مي‌گوشم!پس هربار كه وين‌امپ را باز مي‌كنم يك ايكون كوچولوي قرمز رنگ در system tray مي‌بينم.كاري كه انجام مي‌دهد اين است كه در پس‌زمينه اهنگ‌هايي را كه گوش مي‌دهيد تحليل مي كند.مهم نيست انلاين باشيد يا نه.اگر هم دوست نداشتيد مي‌توانيد ان را ببنديد.

سوال5:چه اهنگهايي را چك مي‌كند؟تقريبا هر اهنگ البته به شرطي كه مشخصات حداقلي را داشته باشد.قاعده بر اين است كه هر اهنگي كه امروزه توليد مي‌شود اسم ترك-خواننده-البوم را به‌همراه دارد.اين به نوعي شناسنامه اهنگ است.متاسفانه در بين ما اين قسمت چندان اهميتي پيدا نكرده.حتي اهنگ مي‌تواند كپي غيرمجاز باشد ولي اين اطلاعات را داشته باشد.

سوال6:از انجايي كه اكثر موزيك هايي كه داريم كپي غيرمجاز است مشكلي برايمان ايجاد نمي‌كند؟ خير! اين سايت كاري به حقوق «كپي‌رايت»ندارد.

سوال7:احتمالا من بعنوان يك ايراني در اين سايت تنها هستم؟خير!برخلاف تصور اوليه تعداد استفاده كنندگان ايراني-ساكن ايران-از اين سايت بسيار زياد است.كافي است در قسمت سرچ سايت ان را بر روي ايران تنظيم كنيد.اسم كاربران به همراه عكس انها ديده مي‌شود.

.خب اين براي علاقه مندان موسيقي ايراني نيز خبر خوشحال كننده‌اي است.اگر همه انها از موسيقي‌هاي باشناسنامه(شامل نام ترك-خواننده-البوم)استفاده كنند اين سايت مي‌تواند تمام اين اهنگ‌ها را به مخزن اطلاعاتي خود اضافه كند.همانطوري كه گفتم اساس كار بر روي نوع مصرف كاربران است فرقي نمي‌كند موزيك غربي باشد يا هندي يا افريقايي يا ايراني!

پست قبلي جهت مقدمات اشنايي.                                                 ادامه دارد…

۱ دیدگاه »

  1. itline said

    ببخشید اگر کامنت گذاشتم چون نتونستم ایمیل شما را پیدا کنم مجبور شدم

    سلام آقای دکتر مزیدی

    تبریک به خاطر مطالب پر بار و بسیار عالی که در وبلاگتان منتشر میکنید
    بنده یکی از نویسندگان اولیو هستم ، حتما با این سایت آشنایی دارید. بعد از راه افتادن ورژن جدید اولیو تصمیم بر آن شد تا در این سایت سایت ها و سرویس های متفاوتی را معرفی نماییم که اغلب بر پایه وب 2 پایه گذاری شده اند تا در کنار معرفی دیگر سایت ها ، بتوانیم آنها را هر چه بیشتر با مفاهیم وب 2 و کاربرد های آن آشنا سازیم.

    غرض از مزاحمت اینکه می خواستم از شما دعوت کنم تا افتخار پیوستن به تیم اولیو رو به ما بدهید تا بتوانیم از مطالب شما در این وبسایت نیز استفاده کنیم و خوانندگان بیشتری بتوانند از نوشته های شما استفاده کنند.

    منتظر پاسخ شما هستم

    با تشکر

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

