گوگل مپ در وبلاگ شما

قبلا سرويس كليكی را در اين پست معرفی كردم.علت بهتر بودن اين سرويس برای كانتر وبلاگ را نيز توضيح دادم.در اين مدت تغييرات و پيشرفتهايي داشت.اما امروز كه طبق معمول داشتم فيد امار وبلاگم را نگاه مي‌كردم اتفاق جالبي را ديدم.علاوه بر اينكه مشخص مي‌كردچند نفر بازديد كننده-با چه سيستم عامل(ويندوز-مك-لينوكس)-با چه مرورگر(فايرفاكس-اپرا و..) و از كدام كشور بوده‌اند حالا اسم شهر نيز به ان اضافه شده است!! مثلا براي من جالب بود كه امروز در بين بازديدكننده های وبلاگم يك نفر از سوئد و از شهر استرند strand به اين وبلاگ سر زد.از انجايي كه وبلاگ من فارسي است احتمالا ايشان نيز يك ايراني عزيز در اين شهر است.اما راستش را بخواهيد اولين بار است كه اسم اين شهر را مي‌شنوم.ادرس مراجعين از ايالات متحده شامل ايالت و شهر مي‌شود.تمام اين بازديد كننده گان نيز در همان فيد لينكي براي گوگل مپ دارند كه موقعيت انها را بر روي گوگل مپ مي‌توانيد جستجو كنيد.

نكته جالب ديگر اين است كه شمامي‌توانيد در اكانت خود موقعيت 20 بازديد كننده اخر وبلاگتان را بر روي گوگل مپ ببينيد.شايد هم در اينده ‌بتوانيد يك ويجت از «كليكی» دريافت كرده و ان را در وبلاگ خود گذاشته ومكان بازديد كننده‌گان وبلاگتان را بر روي يك نقشه گوگل مپ نمايش ‌دهيد.برای اطلاعات بيشتر به اين لينك برويد.

نكته:برای بعضی از كاربران ايراني اسامي شهر عجيبي نوشته است:ملي-گستر-البرز-پارس-شهيد و البته تهران-مشهد-برازجان-تبريز-اصفهان و…ولي سوال من اينه كه چرا اون عبارات اول را اورده؟بنظر شما انها اسامي isp ها نيستند؟؟؟

3 دیدگاه »

  1. آرمان said

    طرح خيلي جالبيه..من هم سريع رفتم ثبت نام كردم…

  2. amir said

    سوال من اینجا یه کم بی ربطه و ببخشید

    دوستی دارم که به اون توصیه کردم از رو میهم بلاگ بیاد رو ورد پرس یا بلاگر – چند سالی هم آرشیو داره اونجا . . کامنت

    این انتقال چه جوری انجام بشه؟
    تا چند درصد مطالب منتقل میشه
    کلا راجب این کار میتونید مسل همیشه توضیح کامل رو در اختیارم بدارین

    البته بزرگترین دلیل این انقال اینه که ار اس اس میهن بلاگ له میباشد و سرویس های دیگررا هم که نگو!

    مرسی
    و سوال خودم – آیا وب ذایرکتوری برای بلاگ ها وجود دارد؟ کتگوری بندی شده با سورت بازدید یا منطقه؟

    باز هم متشکرم

  3. پدرام said

    من در این زمینه اطلاع دقیق ندارم. ولی حدس می‌زنم دلیل اینکه ظاهرا اسم ISP ها به جای شهرها وارد شده، رعایت نشدن یه قانون یا قرارداد باشه. مثلا می‌دونید که عُرف اینه که تو شبکه‌های تلویزیونی پخش موسیقی و یا کلاً توی فایل‌های موسیقی، اول اسم خواننده رو می‌یارن بعد اسم ترانه. احتمالاً یه همچین قراردادی هم توی این بخش از دنیای مجازی هست که مثلا می‌گه اول اسم کشور بعد شهر بعد ISP و …؛ که احتمالاً طبق معمول بعضی از ایرانی‌ها نادیده گرفتنش!!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

