وضعيت وبلاگستان فارسی در تكنوراتی

يا چقدر با يك پزشك تبعيدی عصبانی فاصله داريد؟؟!!

ماجرا از انجا شروع شد كه چند روز قبل در يك مقاله IT در مورد وب 3.0 به سرويسی بنام الگزاهوليك برخوردم كه شما مي‌توانيد با وارد كردن ادرس حداكثر 5 وبسايت يا وبلاگ يك گراف از مقايسه وضعيت انها بدست اوريد.وقتی كه ادرس چند وبلاگ (والبته وبلاگ خودم!!) را به همراه وبلاگ يك پزشك دادم نموداری ايجاد شد كه در قعر نمودار چند خط و يك خط هم با قله‌های فراوان در بالا ايجاد شد!!بله درست حدس زديد ادرس وبلاگ من نبود!! وبلاگ يك پزشك بود.از اينهمه فاصله متعجب شدم.بعد برای پيدا كردن علت به تكنوراتی سر زدم و نتايج جالبی از وضعيت وبلاگستان فارسی بدست اوردم! البته نتايجی كه اينجا اورده‌ام كامل نيست ولی مي‌تواند برای شروع جالب باشد.من چند وبلاگ را كه احساس مي‌كردم بايد در فضای وبلاگ فارسي مهم باشند تست كردم.نتيجه:

بغير از وبلاگ نيك‌اهنگ‌كوثر(يادداشت‌های يك تبعيدی عصبانی) بقيه وبلاگها در رتبه‌ پايين‌تر از وبلاگ يك پزشك بودند!

در تكنوراتی رنك(RANK) براساس فاكتورهای زيادی محاسبه مي‌شود.ولی انچه كه بيشتر رويت مي‌شود در قالب دو عدد كه يكي مربوط به تعداد وبلاگهای لينك داده شده و ديگری مربوط به تعداد پستهای لينك داده شده مي‌باشد به نمايش درمي‌ايد.مثلا وضعيت يك پزشك به اين صورت مي‌باشد:

RANK:2985 (1939 links from 727 blogs

همانگونه كه گفتم تنها رتبه نيك‌اهنگ  از دكتر عزيز بهتر بود(2671).وبلاگ حسين درخشان در رتبه (8724) قرار گرفت.يكي از وبلاگهای محبوب من يعنی سيبيل‌طلا در رتبه(12489) قرار گرفت.نكته ديگر ان كه تكنوراتی وبسايتها را رتبه‌بندی نمي‌كند.مثلا برای راديو زمانه فقط تعداد لينكها را (5478) مشخص كرد.بهمين دليل كساني كه وبسايت دارند در اين ليست قرار نمي‌گيرند.

معمولا اين قبيل تحقيقات وبلاگی خاص جادی عزيز است.جادی بدليل فيل—تر شدن مكرر وبلاگهايش زياد تغيير وبلاگ مي‌دهد.اما وبلاگ كيبورد ازاد در حال حاضر رتبه(15064) دارد.در بين امارها وبلاگ عباس معروفی -نويسنده- رتبه بسيار جالبي داشت(4052).اين نشانه قدرت وبلاگ ايشان است.

در بين وبلاگهای IT فكر مي‌كنم كه وبلاگ عصرونه بعد از يك پزشك بايد بهترين باشد.اما رتبه وبلاگ بسيار دور از انتظار بود(67532). اين نشانه ان است كه تقريبا اكثر كسانی كه به وبلاك قبلي عصرونه لينك داده‌اند لينكهايشان را تصحيح نكرده‌اند.همچنين از ياد نبريم كه عصرونه بتازگی دات نت شده وگرنه بنظرم مي‌توانست زير 10000 باشد.

خب طبق معمول رتبه وبلاگ من هم كه باعث شرمساريست!!:(56242). اين ليست را همينطور مي‌توان برای تمام وبلاگها ادامه داد.اما اين يك نتيجه را ثابت كرد:

زيادناراحت نباشيد اگر به اندازه يك پزشك خواننده نداريد!! آن يك استثناء است!!

ليست لينكهای مورد استفاده برای اين پست(سرچ هر وبلاگ در تكنوراتی):

نيك اهنك كوثر  –  يك پزشك  – عباس معروفیحسين درخشانسيبيل طلاجادی  – عصرونه  –پزشكی ديگر

نكته 1: بد نيست ليست بالا را با  وبلاگ تك‌كرانچ مقايسه كنيد!!

نكته2:مطالب اورده شده در اين پست نشانه برتری محتويات وبلاگی در مقابل وبلاگ ديگر نيست.اين تنها نيم نگاهی به وبلاگستان فارسي انهم از دريچه امار و ارقام تكنوراتی است.

نكته3:تمام امارها تا لحظه نوشتن اين پست است.همانگونه كه مي‌دانيد انها مي توانند لحظه به لحظه تغيير كنند.

نكته4:يكبار ديگر تعظيم مي‌كنيم به يك پزشك تبعيدی عصبانی !!

7 دیدگاه »

  1. سجاد said

    سلام آقای مزیدی شما و دوستان مارو معتاد بی گوگل ریدر کردین من همیشه به بلاگت سر میزنم ولی میدونی که !
    راستش امروز رو گفتم حتما بیانم یه سلامی عرض بکنم خدمت شما. خدایی دمت گرم وبلاگ خیلی خوبی درست کردی من که خیلی استفاده میکنم فکر کنم که اینم جز اعتیادهام شده باشه !
    سال نو رو بهت تبریک مگکم و برات آرزوی موفقیت دارم

  2. علی said

    فرمول تکنوارتی باگ داره و یک زرشک هم باگ اونه. نمی دونم چرا هر پستی یک زرشک میده همه زرتی لینک میدن حالا نمیدونن یه چیز کلی گفته یا به کار کسی نمی آد.
    از کامنتهای بی ربطی که بی بی مهتاب و مولتیمتر و یه سری خواننده گذری میذارن میشه فهمید چیکارس.
    میتونین ببینین که p30download.com رنکش چیه :
    Rank: 235 (17,199 links from 2,604 blogs

    یا p30world.com
    Rank: 1,155 (9,376 links from 1,258 blogs

    یک پزشک
    Rank: 2,985 (1,939 links from 727 blogs

    جناب پزشک هم سعی کنن یه تغییری تو رویه اشون بدن وگرنه وگرنه وگرنه … خوب کاری نمیتونم بکنم …

    اینا رو چرا گفتم :
    1-لینک پی سی دانلود رو بر نمی داره!
    2-لینک عصرونه رو نذاشته.
    3-توو بازیها شرکت نمی کنه.
    4-محافظه کاره (لطفا با آب زیر کاه اشتباه نشه) (هر چقدر هم محافظ کار باشه یکی هست بهش گیر بده D:)
    5-یکی از کامنتهای منو پاک کرده. (نگید که کل بحث رفت زیر سوال این یکی اصلن مهم نبود برام. باور کنید راست میگم اصلا چه اهمیتی داره.)!!!

  3. navid said

    یه زمانی بود این رنک تکنوراتی برای من خیلی مهم بود البته نه فقط رنکش ، بلکه قابلیت اینکه می فهمیدی کی بهت لینک داده . ما با استفاده از این قابلیت می فهمیدیم چه کسی مطالبمون رو کپی کرده . البته شخصا تا حالا به کسی چیزی نگفتم که چرا مطالبمون رو کپی کردی ( غیر از یکی 2 تا تذکر ) کافی بود تا فقط در تصاویر مطالبت به خودت لینک می دادی ، همین کار ساده باعث شد ما بیش از 20-30 وبلاگ رو که مطالب مارو کپی می کردند شناسایی کنیم . البته همین کار این دوستان باعث بالا رفتن رنک ما در تکنوراتی هم شد تا جایی که به 8000 هم رسید . اما برای این کار توسط گوگل جریمه شدیم و رنکمون پایین تر اومد تا اینکه این کار رو حذف کردیم چون گوگل بمراتب از رنک تکنوراتی برای ما مهمتر بود . حالا این حرف ها رو زدم که اینو بگم متاسفانه بیشتر وبلاگ های ما از دادن لینک به دیگر وبلاگ ها خودداری شدیدی می کنند ( شاید بخاطر این باشه که دوست دارند فقط خودشون برند بالا ) البته این طرز تفکر در جامعه ما بسیار مشهود هست و همین فکر به اینترنت هم کشیده شده تا همه از زدن لینک هایی مثل منبع ، لینک های مرتبط و … بپرهیزند . البته دسته ای در این بین هستند که ادعاشون می شه منابع رو بطور کامل رعایت می کنند که این دسته هم معمولا چند تا یکی منبع رو درج می کنند و اگرم درج کنند نام فارسی اونو بدون هیچگونه لینکی می نویسند ( نمونه هاش در خبرگذاری های ما کاملا مشهوده ) در حالی که در وبلاگستان درج منبع باید کاملا واضح و لینک به همون مطلب باشه نه به کل وبلاگ .

    البته می شه از همه اینا گذشت . به نظر من چیزی که خیلی تاسفش بیشتر از ایناس بازدیدکننده هاست . اگر بازدید وبلاگ ها رو مورد بررسی قرار بدیم ( یک پزشک ، من ، شما ، زیر خط آی تی و … ) تاسف خیلی بیشتری می خوریم …

  4. دقیقا با نوید موافقم
    اگه همه فکر میکنند که باید وبلاگ یک پزشک امار بازیدید بسیار بالایی داشته باشه ولی اصلا اینطور نیست . وبلاگ من هم به همین شکله و این بخاطر عدم علاقه کاربران اینترنتی ایرانیه به اینگونه مطالبه که بسیار تاسف آوره

  5. پيشگو said

    یا حنان – سلام سال نو مبارک باشد گاهی اوقات از مطالب وبلاگ شما بهره می برم در و سایت کمی در مورد آینده حهان و ایران در سال 86 نوشته ایم برای سایتهائی که از آنها دیدن می کنم یادآوری می گردد.در پناه حق – پیشگو

  6. سجاد said

    سلام آقای میزیدی دوست نداشتم اینجوری باشه چون بعضی ها فکر می کنن شاید یه بازی باشه ول من بیشتر دوست دارم که همه به این چرا جواب بدن
    از شما دعوت کردم خیلی دوست دارم که به این سوال جواب بدید
    http://www.otello.ir/Post-152.aspx
    موفق باشید

  7. مجيد said

    سليقه رو!! وبلاگ محبوب من سيبيل طلا!!! تو هم چهار چيز در مورد كير و كس بنويس تا سليقه كيريت معلوم بشه

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

