ادوبی : مايكروسافت جديد يا گوگل جديد ؟

مدتها قبل در يكي از وبلاگها خواندم كه از خطر تبديل شدن ادوبي به مايكروسافت جديد در عرصه وب خبر مي‌داد.خب! ديد منفي نسبت به تسلط همه جانبه مايكروسافت نگران كننده است .از ان هنگام ادوبي را دقيقتر پيگيری مي‌كنم.اما شخصا اعتقاد دارم كه ادوبي -كه هميشه از مايكروسافت متنفر بوده است-بعيد است بخواهد روزی تبديل به مايكروسافت وب شود!حركات اخير ادوبي ان را بيشتر شبيه گوگل مي‌كند.بگونه‌ای كه با اينكه تمام وب را تسخير مي‌كند اما هرگز خودش را بر ما تحميل نخواهد كرد.

با تمام احترامي كه برای نرم‌افزارهاي اپن سورس قايلم اما در زمينه فلش و بطور كلي RIA(rich internet application  فكر مي‌كنم كه تا سالهاي متمادي ادوبي رقيب چندان مهمي پيدا نكند.بنظر مي‌ايد ادوبي دارد تبديل به گوگل جديد مي‌شود و بهمين دليل من تصميم گرفتم از اين به بعد در اين وبلاگ بيشتر به ادوبي (البته با گرايش به محصولات وب ان ) توجه كنم.اگر يادتان باشد مدتي اين وبلاگ را با توييتر خفه كرده بودم!! احتمالا همين اتفاق برای محصولات ادوبي خواهد افتاد! پس احتمالا از اين به بعد اين كلمات را به بزرگواری خود تحمل كنيد:

ادوبي- فلش – فلكس – اپولو – apollo – flash – FLEX2 -adobe و…

3 دیدگاه »

  1. navid said

    تا یکی 2 ماه پیش از من می پرسیدن ادوبی چیه می گفتم یه شرکت سنتیه که زیاد به مسائل جدید و اینترنتی اهمیتی نمی ده . اما تو این چند ماهه اخیر انقدر این شرکت روی بخش آنلاین کار کرده که نظر من برگشته . شاید از مهمترین هاش بشه به آپولو و فوتوشاپ آنلاین اشاره کرد . البته من بیشتر از همه منتظر نتیجه همکاری گسترده این شرکت با موزیلا هستم …

  2. ميلاد said

    دوست و همکار محترم
    سلام
    شما وبعضي دوستاتون انگار شدين نوکر بي مزد ومواجب گوگل واحيانا اين سرويس هاي جديد که اکثرا زير چتر گوگل هستند يا در خواهند امد بيخود نيست که وبلاگ دوستتون يک پزشک در سرچينگ ها و رتبه بندي هاي سرويس ها رتبه هاي بالايي دارن نکنه ازشون حقوق مي گيرين!اگه ادم بخواد همه اين سرويس ها رو استفاده کنه که به قول خودت خفه ميشه
    راستي شما چند سالتونه و کجا درس خوندي؟

  3. عزیز said

    we are working on apollo and hope that we can launch something by the end of this year.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

