ادوبی و فونت فارسی

در جايي خواندم كه در گذشته هر تكنيك جديدي را بر روی فليكر آزمايش مي كردند.حالا همه اينكار را بر روی توييتر امتحان مي‌كنند.در نتيجه يكي از دلايل اهميت توييتر اين است كه توسط ان مي‌توان از تكنولوژيهاي اينده وب باخبر شد.

چند وقت قبل نرم‌افزار آپولو (كه فعلا نسخه آلفا ان در دسترس هست) را دانلود و نصب كردم.در همين مدت كوتاه(حدود 10 روز ) دو تا ويجت توييتر برای آپولو نوشته شده است.من هر دو انها را تست كردم.مشكل اساسي در همينجاست!

چه دوست داشته باشيم چه نداشته باشيم ادوبی با نرم افزارهايش از جمله فلش و فلكس و اپولو در حال تسخير وب هست.متاسفانه انها هيچكدام با فونت فارسي سازگاری ندارند و فونت را بهم مي‌ريزند.همين مشكل دقيقا وقتي كه شما بخواهيد ويجت توييتر را به وبلاگتان اضافه كنيد اتفاق مي‌افتد(در حالت استفاده از فلش)

من فكر مي‌كنم بهتر است همين حالا كه هنوز آپولو در مرحله ازمايشي است و هنوز فلش تمام وب را منفجر نكرده است فكری برای اين مشكل كنيم.فلش و فلكس مي‌خواهند دنياي موبايل را هم تسخير كنند.بهمين دليل بهتر است يك فكر اساسي برای فونت فارسي كرد.

من سواد لازمه را ندارم.اما پيشنهاد مي‌كنم همانگونه كه برای «وردپرس» و «روبی‌ان‌ريلز» و…. سايت راهنماي فارسي راه‌انداخته‌ايم به فكر سايتي برای «فلش-فلكس و آپولو» فارسي هم باشيم.

9 دیدگاه »

  1. Alireza said

    تويتر رو هم مي شه با اس ام اس اپديت كرد
    من با ترفند يك پزشك اين كار رو كردم !!!

  2. katoore said

    سلام
    من در همین سایت وردپرس بلاگ دارم اما نمیدونم چطوری میشه از ویجت Del.icio.us استفاده کرد در واقع من در این سایت عضو هستم اما موقع استفاده از ویجت در کادر login نمیدونم چی بنویسم. اگه میشه یه راهنمایی ما رو بفرمایید.

  3. عزیز said

    اگه آپولو رو با بکبن HTML‌ و Ajax توسعه بدید با فارسی مشکلی نداره. فلکس هنوز مشکل داره.

  4. DynamicGals said

    سلام آقای مزیدی
    یک روش برای آپدیت توییتر با موبایل به ذهنم رسیده البته نمیدونم کار کنه یا نه؟ چون من سیم کارت ایرانسل ندارم.اما بنظرم باید بشه. یه سیستم هست به اسم email2twitter.com)email2twitter) که وقتی بهش ایمیل بفرستی متن ایمیلت رو به توییتر میفرسته.حالا اگه ما با موبایل وارد ایمیلمون بشیم و این ایمیل رو بفرستیم.چطور؟یعنی با مبایل توییتر رو آپدیت کردیم.من یه پست تو وبلاگ خودم در این زمینه نوشتم که اونجا بهتر توضیح دادم اما چون تازه راه انداختم فکر نکنم به این زودیا کسی بخونتش.براتون اینجا نوشتم.فکر کنم هدف اصلی از ساخت سایت email2twitterهم همچین کاری بوده.

  5. انگار آدرس وبلاگ رو وارد نکردم!
    http://dynamicgals.wordpress.com

  6. amin said

    این لینک به نظرم جالب آمد !

    Twapper does Twitter groups

  7. 300

    خواب ديدم خشايارشاه از فرط عصبانيت از فيلم سيصد زنده شده و دارد لشکر جمع مي‌کند تا به هاليوود حمله کند. چشمش افتاد به پوستر احمدي نژاد که شا…

  8. ستوده said

    یکی از دوستان من قویا مشغول کار بر روی فلکس هست. (به قول خودش شاید تنها موجود زنده در ایران هست که با فلکس و فلکس 2 سر و کله زده.) مشکل اینه که خیلی گرفتار کار شرکت و … هستش. اما برنامه هایی داریم که می خوایم یه مجموعه براش گرد آوری کنیم. یه چیزی به سبک فروم و … که مرجعی باشه برای فارسی زبانان. البته در مورد مشکل حروف فارسی در این وادی باید بیشتر باهاش صحبت کنم و در صورت تمایل شما یک ارتباط بینتون برقرار کنم.
    دوست دارم بدونم آقای آشفته در این مورد چه فعالیتی داشته اند.

  9. GoGoli.Tk said

    سلام
    اقا تو رو جونه اون عزیزترین کست به این ایدی یه پی ام بده من انلاینم
    من تازه تو این سرویس وب زدم
    میخوام بدونم چطوری میشه این منوی های کنار رو اضافه کرد مثل تقویم امار و چیزای دیگه یا چطوری تو قالب تغییر ایجاد کنم تو رو خدا کمکم کنید بلخره منم میخوام یکی از شما ما ها بشم تو قران منتظرم ها
    hiitler_haay
    hiitler_haay@yahoo.com

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

