مشكلات هميشگی – درخواست كمك

اعتراف مي‌كنم كه در وبلاگ‌نويسي هنوز يك مبتدی صفر كيلومتر هستم.در نتيجه سوالات بسيار برايم هست به همراه مشكلات بسيار كه اميدوارم  با بيان انها بتوانم راهنمايي‌های شما را بدست اورم:

-من از ابتداي وبلاگ‌نويسي از windows live writer استفاده مي‌كنم.شخصا -با اينكه گزينه‌های زيادی را تست كردم -اين نرم‌افزار بسيار برايم جذاب بوده است.اما مشكلاتي نيز با ان داشته‌ام:

1-يكي از مشكلاتی كه هميشه خواننده‌های وبلاگ من از ان دلخور بوده‌اند عدم استفاده از post slug بوده است.وردپرس اين امكان را مهيا كرده است.اما من از طريق ويندوز لايو رايتر به ان دسترسي ندارم.اگر كسي راهنمايي كند كه چگونه از درون لايو رايتر مي‌توان post slug را استفاده كرد حاضرم از طرف تمام خوانندگان وبلاگ «يك بوس كوچولو» تقديم كنم!

2-در لايو رايتر گزينه‌هايي بصورت trackbacks – ping هست.تا حالا هرچقدر ترك‌بك انجام دادم انجام نشد.همچنين برای پينگ كردن نيز از همان ابتدا -چون از بلاگرولينگ خوشم نمي‌امد – بصورت پيش‌فرض بلاگرولينگ و گوگل و تكنوراتی را برای پينگ كردن انتخاب كردم.اما انهم بيفايده بود.با اينكه در ليست pingomatic سايت بلاگرولينگ هم هست اما بازهم مطالب وردپرس دات كام را بايد دستي پينگ كرد.(بي‌سوادی شاخ و دم كه ندارد!! )

در مورد اضافه كردن ليست انها به قسمت داشبورد-كه دوست خوبم در كامنتها پيشنهاد كرده بوديد-بايد بگويم كه ان گزينه در وردپرس دات كام نيست.احتمالا بايد مربوط به وردپرس بر روی هاست باشد!

پس فعلا تا وقتي كه يك بزرگوار ما را در اين زمينه راهنمايي كند مجبوريم با وجود الرژی به بلاگرولينك ان را دستي پينگ كنيم تنها بخاطر گل روی خواب بزرگ !

3- چند روزی است كه با نرم‌افزار جديدی مشابه لايو رايتر اشنا شدم به اسم بلاگ‌جت.امكانات بسيار خوبی دارد.پشتيباني از فونت فارسي هم مي‌كند(برخلاف بسياری ديگر از نمونه‌های مشابه) اما مشكل ان اين است كه پولی است واحتياج به سريال نامبر دارد(فعلا 30 روز رايگان است ).من در اينترنت چيزی پيدا نكردم.يكي لطف كند و اگر سريال نامبر دارد در اختيار اين حقير قرار دهد! لينك دانلود نرم‌افزار

4- كلا ميانه خوبی با ايميل ندارم.اما دراين مدت خوانندگان وبلاگ اين ايراد را هميشه مي گرفتند كه چرا ايميل مشخص نيست.چشم!در ستون سمت راست در بالاترين قسمت چسبانديمش!ولي كلا اگر پيغامي داريد سعي كنيد از طريق «پيغام شخصي» در توييتر به من برسانيد.بالاخره اعتياد به توييتر همين مشكلات را هم دارد.

5-در مورد جكستر هم خود اقاي تورج در قسمت كامنتها توضيح خوب و كاملي داد.با اين حال اگر لازم شد چندين پست مفصل خواهم نوشت.

6-در مورد توييتر دهها فكر جديد دارم.اما چون قول دادم فعلا چيزي نمي‌نويسم.اما منتظر باشيد به همين زودی بزنم زير قولم!

7-درد دلهايم زياد است.اما فعلا همين قدر مشكلاتم را حل كنيد يك دنيا ممنون مي‌شوم.زياده عرضي نيست!….

بي ربط:شروع كرده‌ام به بمباران وبلاگ نيك اهنگ كوثر با كامنتهايم.اينقدر مي‌خواهم كامنت بگذارم و در ان تشويقش كنم به توييتر بيايد تا اخر يا مجبور شود من را بلوكه كند يا اينكه در توييتر اكانت باز كند.مطمئن باشيد الوده كردن او همان و الوده شدن تمام وبلاگستان فارسي با توييتر همان!! پس شماهم اگر عاشق توييتر هستيد برای او كامنت بگذاريد.شايد اينجوری كچل شد!!  اينجااينجااينجا

(اسمش را هم بگذاريم بمب توييتری نيك‌اهنگ!! )

5 دیدگاه »

  1. Nokas said

    دكتر جان من سريال ورژن قديميشو كه لينكش تو همون سايت هست رو بريت ميزارم. اما به خدا چون خيلي دوست دارم تا سريال ورژن 2 رو برات پيدا نكنم بي خيال نمي شم…!

    Name: Paradox
    Serial: BJKJ9TH-AW2D2Q9DYH6S-AELTDLRMDMCS

    Name: Hard-Fi
    Serial: BJK5BH4-AVX4A423ESUA-AQ7DW7FFBQXS

    Name: Mary Hinge
    Serial: BJKF4LD-A56K9FT2BRJS-QBXGRQFNSS

  2. amin said

    ای بابا دکتر ! تو دیگه کی هستی ؟
    یه پیشنهاد !
    دفعه ی بعد که میری کامنت بذاری به جای ادرس خودت
    ادرس توییتر یه خوشگله رو بذار مطمئن باش
    ایکی ثانیه اکانت باز میکنه !!!!!!!! والاه ! جدی میگم
    مثلا رایس ! نه ببخشید مثلا نیکول کیدمن !!

  3. Nokas said

    بالاخره پيداش كردم…!
    اين كرك براي نسخه 2.0.0.7 نوشته شده اما براي آخرين نسخه هم كه 2.0.0.9 هست مثل هلو كار مي كنه. من كه كلي باهاش حال كردم.
    فعلا…

    http://www.divshare.com/download/386055-582

  4. منیری said

    برای پینگ بلاگرولینگ از آدرس زیر استفاده کن
    http://rpc.blogrolling.com/pinger/
    من خوذم هم از wlw استفاده می‌کنم و بد هم نیست. اما اگر حس‌ش رو داری zoundry هم چیز خوبیه.

  5. لطف دارید دکتر جان
    راستش خودم به شیوه جوات بازی می روم http://pinger.blogard.com/ و پینگ می کنم
    پ.ن: کمیک 300 و اون یکی دیگه رو گرفتی؟

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

