google + delicious + stumbleupon

در هفته گذشته چندين محصول جديد در زمينه‌های بوكماركينگ را تست كردم.بعضي از انها بسيار ضعيف بودند بعضي هم هنوز بخاطر بتا بودن مشكلاتي داشتند اما ايده‌های خوب و جذابي بودند.اما در بين انها يكي پيدا كردم كه واقعا من را شگفت زده كرد! اين سرويس يكي از محصولات جديدی است كه در web 2.0 expo ارائه مي‌شود .

ويلاگ تك‌كرانچ و همينطور  وب‌ور (اين يكي از كشفيات جديد من هست!) امروز به معرفي يك سرويس بنام  leap tag پرداختند.ايده اين سرويس چون بسيار نو و بديع هست ممكن است در ابتدا كمي گيج‌كننده بنظر بيايد به همين دليل سعي مي‌كنم بسيار ساده و كاربردی توضيح دهم.

ابتدا به سايت ليپ‌تگ برويد. يك نرم‌افزار برای دانلود وجود دارد.حجم ان 7 مگابايت است(قبول دارم كه براي ما كه به اكستنشن‌های 100-200 كيلوبايتي عادت داريم بسيار زياد بنظر مي‌رسد.اما واقعا باور كنيد اين محصول ارزش 700 مگابايت راهم دارد!).بعد از دانلود ان از شما مي‌خواهد كه فايرفاكس و اينترنت اكسپلورر خود را ببنديد.حالا نرم‌افزار را نصب مي‌كنيد.در هنگام نصب خودش را با اين دو مرورگر ادغام مي‌كند.حالا مرورگر دلخواهتان را باز كنيد.از اينجا كار شما شروع مي‌شود.

روش كار: شما در گوگل بيشتر چه كلمات و يا موضوعاتی را سرچ مي‌كنيد؟همان كلمات را در نظر بگيريد.برای مثال من web 2.0  .اين عبارت را بايد به عنوان يك تگ وارد قسمت مربوطه كنيد.در زير ان از شما مي‌خواهد كه اين برای اين تگ 3 عبارت (تگ) مشابه تعريف كنيد.مثلا من اين سه تا را دادم :  music 2.0- mobile 2.0-flash .شما مي‌توانيد هرتگی كه دوست داريد وارد كنيد.حالا كار اصلي انجام شده است. در حقيقت من به ليپ‌تگ گفته‌ام كه سراسر وب را برای پيدا كردن موضوعات مرتبط با اين كلمات بگردد (اخبار و وبلاگها).

مرحله بعدی:پس از تاييد اين تگ حالا ليپ‌تگ شروع به جستجوی وب مي‌كند.در كسری از ثانيه نتايج مربوطه از سراسر وب جمع‌اوری مي‌شود.در كنار هر نتيجه علامت انگشت شست به نشانه مثبت و منفی هست.شما هرنتيجه‌ای را كه برايتان جذاب بود + و اگر جالب نبود منفی مي‌دهد.تنها كافي است چندبار اين كار را انجام دهيد.حالا صفحه را يكبار ريفرش كنيد.نتيجه بسيار حيرت‌اور است.سرچ انجام شده بسيار دقيقتر و شبيه‌تر به خواسته های شماست!

اين سرويس در حقيقت مخلوطی ازگوگل و دليشس و استامبل آپ‌آن است.بهمين دليل مي تواند بسيار جذاب باشد.تنها نگرانی من امكان پشتيباني از فارسي بود.چيزی كه سريعا برطرف شد. در تست كلمات فارسي بسيار بهتر از نتايج انگليسي برای من عمل كرد!!

كلمات(=تگ های) روبرو را به ان دادم : وب 2.0 -گوگل – وردپرس – فايرفاكس . در سری اول نتايج از 10 نتيجه تنها 7 تای انها فارسي بودند.من فقط به 3 تا از انها + دادم  و ريفرش كردم . نتيجه فوق‌العاده بود.تمام نتايج بعدی صرفا از وبلاگها و وبسايتهای فارسي بود.علاوه بر وبلاگهای شناخته شده تعدادی از وبلاگهای فارسي كه در مورد اين موضوعات مي‌نوشتند و من تاكنون انها را نيافته بودم در اينجا پيدا كردم.اين تنها مربوط به حوضه تكنولوژی نيست بلكه شما مي توانيد براي تمام موضوعات از ان استفاده كنيد.

تمام تنظيمات ان قابل تغيير است.به هر تعداد كه دوست داريد مي‌توانيد تگ درست كنيد.در هرجای وب كه باشيد مي‌توانيد ان را تبديل به تگ كرده و سرچ و ذخيره كنيد.هرگاه كه دوست داشتيد ليپ‌تگ را در سايدبار نمايش دهيد يا كلا ان را مخفي كنيد. احتمالا از طولانی شدن اين پست متوجه شده‌ايد كه من شديدا شيفته اين نرم‌افزار شده‌ام.هيچكدام از وبگردی های شما در جايي غير از هارد كامپيوترتان ذخيره نمي‌شود(امنيت بالا).سرعت كار با ان بسيار بالاست.بدليل سيستم امتياز دادن شبيه سايت بالاترين(اما كاملا شخصي) مي‌باشد و دارای جذابيت خاص خودش.استفاده از ان را به تمام دوست داران وب 2.0 توصيه مي‌كنم.

برای مطالعه بيشتر: تك‌كرانچ  – وب ور

4 دیدگاه »

  1. navid said

    اتفاقا امروز داشتم باهاش ور میرفتم . چیز جالبیه …

  2. رضا said

    درود که ورژن مک هم داره! دستت طلا.

  3. یاسر said

    به نظر سرویس فوق العاده ای میاد باید تستش کنم ، البته اینجور ابزار ها بیشتر توجه وبلاگ نویس ها رو جلب می کنه
    راستی این وب ویر فکر میکنم چهار ماهی باشه که راه افتاده ، یک وبلاگ شرکتی از CNet کبیر

  4. وحید said

    sallam hosein man o yadet miad ia alan ke class rafte bala deege yade ma nmikonee?

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

