چند خواهش از اساتيد وردپرس

بنظر مي‌رسد وردپرس چه در قالب يك CMS و چه بعنوان wordpress.com به سرعت در حال گسترش در بين وبلاگ نويسان فارسي زبان است.به همين دليل من فكر مي‌كنم الان وقت ان باشد كه تمام كوشش های انجام شده در مورد وردپرس را در يكجا متمركز كنيم.

برای راهنمایی كسانی كه از وردپرس در دامين اختصاصی خود استفاده مي‌كنند يك وبسايت خوب راه‌اندازی شده است.همچنين برای هماهنگی در انجام امور مربوطه يك group در  گوگل گروپ ايجاد شده است.

 من فكر مي‌كنم كه اين دسته مهارت كافی برای رفع مشكلات خود را دارند.اما برای كساني كه مثل من مي‌خواهند با وردپرس دات كام شروع كنند و سروكار داشته باشند اين موضوع كمي سخت مي‌شود.كوششهای خوبی تاكنون انجام شده است.مثلا استاد روبو  – (خودتم بكشی تا ابددهر استاد مایی!! ) – در وبلاگش مطالب سودمندی در اين باره دارد.از طرف ديگر دكتر بهمن عزيز  به همراه دوست هميشگي‌اش سروش – تنها بلاگری كه هر 100 سال نوری يكباربه وردپرس افتخار مي‌دهد و البته طوری مي‌نويسد كه فقط متخصصان برنامه نويسي از ان سردر مي‌اورند- (لينك وبلاگش را با ترس گذاشتم چون معمولا خيلی هم به اين موضوعات حساس است!) بر روی فارسي سازی پوسته های وردپرس دات كام كار مي‌كنند.از طرفی در وردپرس دات كام قسمتی وجود دارد بنام فروم كه ادرس فروم به زبان انگليسي ان اينجاست. حالا من با اجازه بزرگترها و همچنين اساتيد ديگری كه فراموش كردم از انها ذكر خيری كنم پيشنهادی داشتم:

1- با جناب مت matt( ميتي كومون وردپرس ) تماس بگيريم تا در خود وردپرس دات كام قسمت فارسي فرومها را راه‌اندازی كنيم و مثلا بشود اين ادرس: fa.forums.wordpress.com  اگر موفق به انجام اين كار شويم مي‌تواند يك راهنماي بسيار خوب برای كاربران مبتدیی مثل من باشد تا دردسر كمتری را متحمل شوند.

2-كارهای دوستان خوبی مثل دكتر بهمن عزيز و ساير عزيزان نيز با نام خودشان در يك مجموعه جهت استفاده همگان قرار گيرد.(در همان نزديكي‌ها)

3-علاوه بر ترجمه دقيق و كلمه به كلمه راهنماهای اصلي خود سايت وردپرس دات كام مي‌توانيم راهنماهای مفيدی را مختص كاربران ايرانی تنظيم كنيم.مثلا يك راهنمای ساده جهت انتقال وبلاگ از سرويهای ايرانی مثل : پرشين بلاگ – ميهن بلاگ -بلاگفا و… به وردپرس .(من نمي‌دانم ايا در حال حاضر بدون درد و خونريزی اينكار ممكن هست يا نه؟؟؟!!- در مورد بلاگر- لايوژورنال و …به راحتی ممكن است.)همچنين همانگونه كه وردپرس اخيرا اضافه كردن digg it را برای همه ممكن كرده است بتوانيم برای كاربران ايرانی دكمه «اضافه كردن به بالاترين » را فعال كنيم و…

البته استفاده از دوستانی كه در حال حاضر در گروه وردپرس ايرانی مشغول هستند نيز بسيار مفيد خواهد بود.يكي از كسانی كه در هر دو جا مشغول فعاليت هست دوست خوبمان زير خط عزيز است.با اينكه مشغله كاری زيادی بخصوص با سايت مهندس دارد اما بايد از او در اين مورد نيز حسابی استفاده كرد.

در مجوع تمام حرف من اين است كه حالا بهتر است همه فعاليتها را متمركز كنيم.بنظر شما اين ممكن است يا من بازهم قرصهايم را نخورده‌ام؟

 يادداشت: عنوان اين پست را مي‌توانستم چيز ديگری هم بنويسم: «معرفی وبلاگهای فارسي در وردپرس -قسمت دوم «. البته بايد به اين ليست يك دكتر شيرين سخن بازيگوش را هم اضافه كرد.دكتر طبابت كه هميشه در حسرت افشا كردن هويت اصلی خودش مي‌سوزد!!  اين پست را هم تقديم مي‌كنم به او .

5 دیدگاه »

  1. بهمن said

    من یکی که استاد نیستم و نخواهم بود ولی همین که دو تا از خصیصه‌های من و سروش رو به این راحتی پیدا کردی! نشون می‌ده search کردن رو خیلی خوب بلدی! (یا نکنه مهدی جان رو تخلیه‌ی اطلاعاتی کردی) 🙂
    سر همین قضیه‌ی راست به چپ کردن و ترجمه‌ی بخش‌های انگلیسی هر پوسته (یه کار تازه!) کلی با Matt و Ryan چونه زدیم… البته خیلی هم استقبال می‌کنن، چون به هر حال یه کار مجانی هست براشون!

    راستی دکتر جان این قضیه‌ی fa.forums.wordpress.com هم ایده‌ی جالبی‌ست. حتما مطرح‌اش می‌کنم.

    شاد و رها باشی 😉

  2. UnderLine said

    سلام دکتر جان
    نسبت به لطف دارین و من هم وظیفه ام را انجام میدهم ، والا من یک طرحی برای وردپرس دات کام دارم که دارم سعی میکنم همزمان با پروژه وردپرس فارسی که خودتون گروپش را هم معرفی کردید عملیش کنم با تیم وردپرس در حال مذاکره هستیم و انشاالله در طی چند هفته آینده وردپرس دات کام هم تغییرات فوق العاده ای خواهد کرد که برای کاربران فارسی زبان هم مناسب تر میشه اما در رابطه با فراهم کردن مستندات فارسی برای وردپرس دات کام من تا یک جاهایی یک کارهایی کردم یعنی یکسری راهنما های تصویری آماده کرده ام که متاسفانه به دلایلی هنوز منتشرشون نکردم در اون راهنما کوچکترین نکات را نوشتم و انشاالله سعی میکنم بزودی منتشرشون کنم که مورد استفاده دوستان عزیز فارسی زبانم بگیره ، براتون آرزوی موفقیت دارم و منتظر خبرها خوش باشید …

  3. UnderLine said

    در مورد فروم ویژه فارس زبانان باید یک نکته را یادآور بشم :
    اگر دقت کرده باشید فروم های اختصاصی که تا کنون ایجاد شده اند مخصوص زباهای پر طرف دار هست اگر شما جدول امتیاز دهی وردپرس را ببینید فارسی در مکان 21 قرار دارد هرچند نسبت به خیلی از زبان ها بالاتر هست ولی خوب جایش هنوز پایین هست ، البته برای اینکه بالا بیاید باید ترجمه وردپرس را تکمیل تر کرد که یکی از اهداف تیم وردپرس فارسی (گروپش معرفی شده ، پیشنهاد میکنم حتما » عضو شوید ! ) هم همین هست که وردپرس دات کام را به سطح 1 بیارد ، بهمن جان من شما را در گروپ نمیبینم افتخار بدین و در گروپ عضو شوید تا با کمک دوستانی مثل شما کار وردپرس را یکسره کنیم …

  4. tebabat said

    چرا نشر اكاديب مي كني؟

  5. […] فارسی وردپرس – قسمت سوم قبلا در قسمتهای اول و دوم تعدادی از وبلاگهای فارسی موجود بر روی وردپرس دات كام […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

