من , امین و شعر

يكی از وبلاگهای محبوب من روزها است . مي‌خواستم در مورد اقدامات اخير او برای قالب های وبلاگ بنويسم اما نوشتن از شعر من را بسوی خودش خواند.بعدا در مورد قالبها خواهم نوشت!

در گوشه سمت راست و بالای وبلاگ زيبايش تكه‌ای از اشعار ماياكوفسكی نشسته است:

قدمم ، مسافت را در کوچه ها لگد مال می کند .

جهنم درونم را ، اما چاره چیست؟

 Vladimir_Mayakovsk

هميشه سرزمين روس را با نويسندگان بزرگش مثل داستايوفسكی و تولستوی مي‌شناختم.اولين تماس من با شعر روسی از طريق ماياكوفسكی بود و همراه ان «انا اخماتووا» .شايد اين تنها توهمی بيش نباشد اما توانستم به سادگی با شعر انها ارتباط برقرار كنم.نگاه سركشانه ماياكوفسكی نوع نوشتار خاص او ارتباط او با معشوقش و ان پايان دردناك زندگيش همگی هاله‌ای زيبا از او در ذهنم مي‌سازد.نام ماياكوفسكی هميشه » ابرها در شلوار » را برايم تداعی مي‌كند.

نمي‌دانم چرا ؟ اما اسم ماياكوفسكی همراهش «انا اخماتوووا » و » ايزاك بابل » را در ذهن من مي‌پروراند.سه شاعر و هنرمندی كه هرچه از انها مي‌خوانم كمتر از انها درمي‌يابم.انسانهای شوريده‌ای كه زبانی فوق‌العاده دارند.شايد اين همنشيني نامها به كتابی برگردد كه سالها قبل در مورد » قتل روشنفكران در روسيه »  خواندم.امروز كه به وبلاگ امين سرزدم و اين نوشته زيبا از ماياكوفسكی را خواندم ياد يك قطعه كوتاهی افتادم كه چند سال قبل نوشته بودم.هرچند بسيار ضعيف است اما بد نديدم ان را در وبلاگ بگذارم:

        »  قل‌قل حبابهای ملال  

         از ته ذهن خسته .

        مرگ كی می‌رسد؟  »

2 دیدگاه »

  1. amin said

    دکتر شرمنده کردی ! دوباره
    ممنونم
    کسی که منو با مایاکوفسکی آشنا کرد
    علیرضا روشن
    بود . من از این آدم خیلی چیزها یاد گرفتم همانطور که از شما
    این قطعه ی کوتاه هم خوب بود و شبیه هایکو
    باز هم ممنون

  2. شهاب said

    Writers should be read, but neither seen nor heard.
    – Daphne du Maurier

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

