GOM player : نسل آينده مديا پلير

همه ما با فايلهای صوتی-تصويری زيادی سروكار داريم.گاه انها از فرمتهای مخصوصی استفاده مي‌كنند كه با پليرهای خاصی هم باز مي‌شوند.

در گذشته تمام اين فايلها بصورت cd -dvd در اختيار ما بودند.امروزه با گسترش ويديوها بر روی اينترنت فرمت  flv نيز اهميت بسيار يافته است.تاكنون پليرهای معمولی از پليرهای خاص flv جدا بودند.اما اين وضعيت در حال تغيير است!

GOM player واقعا نمونه غريبی است ! شما با گم پلير براحتی مي توانيد همانگونه كه ويديوهای يوتيوب را مي‌بينيد cd هم ببينيد و همچنين dvd های خود را .عجيب ان است كه تمام گزينه‌های ان قابل دستكاری و تنظيم است.از عجايب ديگر ان حجم ان است.در حالی كه ساير پليرها بالای 10 مگابايت هستند اين پلير تنها 4 مگابايت حجم دارد.رايگان بودن و ازاد بودن ان را نمي‌توان فراموش كرد!

از هنگامی كه ويديوهای اينترنت را دانلود مي‌كنم برای ديدن انها از پليرهای مختلفی استفاده كردم.اول از همه   flv player بود .يك گزينه مناسب و ساده كه هنوز هم بيشترين طرفدار را دارد.اما عيب اصلی ان اين است كه اندازه ويديو را فقط مي‌توان 2 برابر كرد.امكان تمام صفحه ندارد.همچنين از سال 2004 هيچ ارتقايي نداشته.گزينه بعدی برای من riva player بود.اگرچه طراحي ان زيبا بود اما انهم دقيقا همان مشكلات بالا را داشت.پس از ان سريعا  wimpy player را كشف كردم.واقعا تحول بزرگی بود .چون مي‌شد اندازه تصوير را تمام صفحه كرد.تنها مشكل ان بود كه تصوير اندكی كيفيتش را از دست مي‌داد و همچنين تنها برای فايلهای  flv  كاربرد داشت.

اما  GOM واقعا ارتقا بزرگی برای من بود.هر ويديویی را مي‌توان با ان ديد حتی فايلهای صوتی را هم كامل پشتيبانی مي‌كند.مهمترين قسمت ان كار با فايلهای flv است.در وضعيت تمام صفحه كيفيت تصوير افت نمي‌كند .كيفيت صدا در بالاترين حد خود است و من ديگر نيازی ندارم كه فايلهای  flv  خودم را تبديل كنم.حالا اين فرمت يك فرمت رسمي و با پشتيباني كامل است.

مي دانم شايد كمي غلو اميز باشد.اما با ديدن گم پلير احساس كردم فرمت flv  ممكن است حتی در خارج از وب هم محبوب شود وقتی كه به اين راحتی و خوبی و باكيفيت بالا مي‌توان به فايلهای ويديویی در حجم های پايينتر دست يافت.نظر شما چيست؟

برای تست اين پلير توصيه مي‌كنم بعد از دانلود گم پلير ابتدا اين ويديو زيبا از گروه لينكين پارك را دانلود كنيد( نگاهی دارد به تاريخ حماقتهای بشری در قرن 20) سپس ان را در گم پلير اجرا كنيد .بعد با استفاده از  riva  ان را به فرمتهای ديگر تبديل كرده و در پايان نتيجه را خودتان بسنجيد!!

6 دیدگاه »

  1. ara said

    سلام اینو دیدین :

    پیشنهاد من Media Player Classic است. با حجمی کمتر از 5مگا بایت و نیازی به نصب شدن ندارد. یک فایل EXE خالی است و فقط کافی است تا دانلودش کنید! کرک و سریال هم نمی‌خواهد چون کد‌باز است. هر چه فایل صوتی و تصویری که Codec آن در سیستم شما نصب است را اجرا می‌کند. من حتی فیلم‌های DVDام را هم با این پلیر کوچک ولی قدرتمند می‌بینیم

    نمی دونم flv هم نشون میده یا نه. اینو هم یه تست کنید
    من به شما مشکوکم که شما یک تیم هستید. یه نفر اینقدر مطلب !!! اونم با دایال آپ!!!

  2. Navid said

    منم Media Player Classic رو پیشنهاد می دم. واقعا با کدک هایی که داره همه رو پخش می کنه . flv هم خیلی راحت در سایز بزرگ نشون می ده .
    http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/

  3. manawenuz said

    دوست عزیز MPC کدک ندارد و از کدکهای سیستم استفاده میکند به انضمام اینکه MPC flv نشان نمیدهد . و اگر شما یک بار به مموری یوزیج این برنامه کوچولو نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که حدود 2 برابر برنامه Inefficience یی مانند WMP ریسرس اشغال میکند.
    توصیه من به دوستان به این صورت می باشد:
    Codec independence: Gom Player >VLC
    مشکل گم این است که فقط برای ویندوز نسخه دارد ولی وی ال سی اینگونه نیست.
    Codec Dependence: Winamp,MPC>WMP

  4. manawenuz said

    P.S.:MPlayerc من نمیتونه FLV نشون بده . من از کدک های Cole2k.net استفاده میکنم شاید با کدک پک KLite نشون بده ولی من با Klite نصف سریال هایی که رو هاردم دارم رو نمیتونم ببینم . در کل Klite رو هم پیشنهاد نمیکنم.

  5. reza said

    سلام دکتر جان من نرم افزار گوم پلیر رو دانلود کردم ونصب کردم مشکلی که دارم اینه که بعد از نصب زبون برنامه ژاپنی است میتونید من رو کم کنید.
    ممنون میشم

  6. مرجان said

    سلام. من گوم پلیر رو دانولد کردم ولی نمی دونم چطوری باید ازش استفاده کنم. الان چند تا فایل دانلود کردم که حتما با گوم پلیر نشان داده می شود چیکار باید بکنم؟
    لطفا جواب را به میل من بفرستید. متشکرم.
    حتما راهنمایی ام کنید.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

