نسل جدید بیت ‌تورنت

ماجرا از حدود 4 روز قبل شروع شد.وبلاگ تورنت فريك خبر از يك نرم‌افزار جديد در دنيای بيت‌تورنت داد.ناگفته پيداست ما هم كه سريع جوگير شديم! به سايت مربوطه رفته با سرعت اينترنت زغالی يك فايل 19 مگابايتی را دانلود كرديم.وقتی كه خواستيم ان را فعال كنيم حداقل سرعت پيشنهادی چند بود؟ 128 كيلوبايت!! تمثال مبارك وزير ارتباطات در مقابل چشمانمان رژه رفت!!!!

تريبلر نسل جديد بيت‌تورنت است.با دانلود فايل مربوطه ان را نصب و اجرا مي‌كنيد.در طی چند ساعت تريبلر ليستی از فايلها و افراد موجود در شبكه را پيدا مي‌كند.مثلا برای من در عرض اين 4 روز تاكنون  138 فايل و 213 نفر پيدا كرده است.جذابيت تريبلر در امكانات فوق‌العاده ان است.مي‌توان حدس زد تريبلر تبديل به  last.fm دنياي بيت‌‌تورنت شود.چون بعد از اينكه چند فايل را دانلود كرديد نوع علاقه شما را حدس مي‌زند و افرادی با علايق شما را به شما معرفی مي‌كند.همچنين براساس فايلهای دانلودی نيز فايلهایی به شما پيشنهاد مي‌شود.

مهمترين جذابيت تريبلر اين است كه تمام فايلها به صورت thumbnail نمايش داده مي‌شوند.كار جستجو را خود تريبلر انجام ‌ميدهد و شما تنها لازم است دكمه دانلود را كليك كنيد.مي‌توانيد فايلهای صوتی-تصويری را ابتدا به صورت پيش‌نمايش ببينيد.از فايلهای چند مگابايت تا دی‌ وی دی  4 گيگابايتی در ان مي‌توان يافت.

هرچند همه اينها را ديدم اما متاسفانه با اين سرعت اصلا نمي‌توانم استفاده كنم!! اگر شما دسترسي به سرعت مناسب داريد پيشنهاد مي‌كنم تريبلر را از دست ندهيد.پس از نصب ان بايد چند ساعت به ان فرصت دهيد تا كم‌كم و به مرور زمان فايلها را برايتان ايندكس كند.اين نرم‌افزار بخصوص برای عاشقان  joost  مي‌تواند وسوسه كننده باشد.

پ.ن:هر وقت نرم‌افزارهایی مثل جوست و تريبلر را تست مي‌كنم ياد يك جمله از صادق هدايت مي‌افتم.در سالهای پايانی عمرش داشت زبان سانسكريت ياد مي‌گرفت.نظرش را پرسيدند.گفت: «نه به درد دنياي ما مي‌خورد نه اخرت «!! (نقل به مضمون) . حالا انگار من هم دارم سانسكريت ياد مي‌گيرم!!

پ.ن 2: چقدر وبلاگ ننوشتن سخت است!!!

4 دیدگاه »

  1. دو سه روزي هست كه دارم با اين برنامه كار مي كنم. با اينترنت 256 نسبتا خوب سورس پيدا مي كنه. نزديك 15 دقيقه 150 فايل. azureus ورژن 3 هم يه چيزايي شبيه اين داره.

  2. manawenuz said

    من دیروز این برنامه رو نصب کردم و زیاد ازش خوشم نیومد کنترل درستی رو ترنت های در حال دانلودم نداشتم در ضمن هر کاری کردم سرعت دانلودم 0KB/s بودش در حالی که با ازروس 20-30 K میگیرم . هر چند باید Router ام رو براش ست کنم ولیکن حتی اگه برای ازروس پرت هم رو روتر ست نکنم 10-20 تا میگیره نمیدونم شاید من مشکلی داشتم !!!

  3. […] نسل جدید بیت تورنت ( + […]

  4. سلام
    بسیار عالی
    دارم لذت میبرم وقتی میبینم روز به روز سایت های تورنت بیشتر میشه
    یا علی

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

