جنبش مهاجرت به وردپرس 3

دوستی داشتم كه هربار مطلق صحبت مي‌كرديم در جواب ما به طنز اين عبارت را بكار مي‌برد: » گل بی‌خار خداست! » . واقعا چيزی در زندگی خود – نه فقط در اينترنت- مي‌شناسيد كه مطلق و بی نقص باشد!!

ببينيد دوستان! بحث احساسی نيست.مطلق نگری هم نيست.همه مي‌دانيم كه وردپرس-همچون تمام چيزهای ديگر عالم – مشكلاتی دارد.اما base فكری را مورد توجه قرار دهيم.من صحبت از «جنبش » كردم و نه چيز ديگر.اينجا قرار نيست به قيمت تخريب ديگران وردپرس را بر صدر بنشانيم.باز هم سعی مي‌كنم مطالب بيشتر حالت پرسش و پاسخ داشته باشد.معذرت مي‌خواهم كه من ديدگاههايم را در پستها مي‌نويسم و شما دوستان در كامنتها .

1-آيا كاربران بلاگسپات لازم است به وردپرس مهاجرت كنند؟ خير لازم نيست.بلاگسپات نيز يكي از سرويسهای خوب وبلاگ نويسي است.جنبش مهاجرت به وردپرس به معنی طرد بلاگسپات نيست.مطمئنا بسياری از بلاگرهای خوب ما هستند كه با بلاگسپات سالها كار كرده‌اند وراحت هستند.هدف بلاگسپات نيست!

2-آيا كاربران بلاگسپات مي‌توانند به وردپرس مهاجرت كنند؟ بله.به سادگی.اما بازهم مي‌گويم .ممكن است شما به وردپرس.كام مهاجرت كنيد اما بازهم بلاگسپات را بر ان ترجيح دهيد.مسلما مقدار زيادی از اين قضيه سليقه‌ای است.

3-آيا كاربران پرشين‌بلاگ و بلاگفا و ساير سرويسهای ايرانی لازم است به وردپرس مهاجرت كنند؟ به نظر من بله .دلايل فقط مربوط به امكانات تكنيكي وردپرس نيست.ببينيد بحث ريشه‌ای‌تر هست.

در سرويسهایي مثل بلاگسپات و وردپرس شما مطمئن هستيد كه مطالبی كه ايجاد مي‌كنيد از نظر انها در حكم » دارائی‌های معنوی » دائمی شما هستند.سايتها و سرويسهای معروفی مثل وردپرس و بلاگر به حساسيت » دارائي‌های معنوی » كاملا واقفند.انها خود را موظف به حفاظت از داراييهای معنوی كاربرانشان مي‌بينند.من اين حساسيت را در سرويسهای ايرانی احساس نمي‌كنم.ضمن احترام به تمام زحمتهای كشيده شده در طی اين سالها اما متاسفانه چون مفهوم داراييهای معنوی در كشور ما خوب جانيافتاده است هر آن ممكن است با مشكل مواجه شويم.

مثال مي‌زنم: فرض كنيم(فرض محال كه محال نيست!!) نهاد قدرتمندی در ايران به سرويس دهنده‌های ايرانی تكليف كند كه فلان دسته از وبلاگها بايد delete شوند.حالا سوال من اين است:آيا در كشور ما اين پتانسيل وجود دارد كه سرويس دهنده‌ها در برابر اين موضوع مقاومت كنند؟ اما اين امكان به صورت كاملا قانونی برای شركتهایی مثل گوگل و اتوماتيك (صاحب وردپرس ) وجود دارد.

ببينيد! امروز وبلاگ روبو را في–ل–تر كرده‌اند.اما او مطمئن است كه مطالبی را كه در وبلاگش منتشر كرده تا ساليان سال خواهد ماند.مطالب با ارزش او -حداقل برای كاربرانی كه بيرون از كشور هستند – هنوز قابل دسترس هست.

علت تاكيد من بر روی وردپرس – (چه بصورت  com.  چه org. ) – صرفا به دليل اپن‌سورس بودن ان است.من اعتقاد ندارم كه همه بايد فقط از  محصولات اپن‌سورس استفاده كنند و لاغير.نه! نظر من اين است كه جا انداختن تفكر اپن‌سورس مهم است. اپن سورس فقط به معنی رايگان بودن نيست.مهم‌ترين فايده ان قابليت  costumize ان است. 

ببخشيد پست طولانی شد! اما يك نكته را هم بگويم.مرورگر اپرا يكي از مرورگرهای بسيار خوب است( با اينكه اپن سورس نيست من ان را بسيار دوست دارم.)اما متاسفانه گوگل بعضی از سرويسهايش را با اپرا تنظيم نكرده است.بهانه گوگل اين بود كه اپرا مرورگری است كه بازار كوچكی دارد.اما وبلاگ‌نويس بسيار تيزبينی به اين اشاره كرده كه » درست كه اپرا بازار كوچكی دارد اما گوگل با اين كارش كاربران اپرا را از ان فراری مي‌دهد و بازهم بازار اپرا را كوچكتر مي‌كند!! » در مورد وردپرس قبول دارم كه مشكلاتی وجود دارد اما با دوری از ان اين مشكلات بهتر نمي‌شود بلكه بيشتر هم خواهد شد.

نكته مهم : بازهم مي‌گويم.اينجا جنگ بين وردپرس با بلاگسپات مطرح نيست.به اعتقاد من بلاگسپات نيز يك آلترناتيو خوب برای وردپرس است.هدف من در مرحله اول سرويسهای ايرانی مثل پرشين‌بلاگ و بلاگفاست. در مرحله بعدی امكان آشنايي بيشتر كاربران مووبيل‌تايپ با وردپرس (بازهم بدون جنگ و خونريزی!! )

خواهش :لطفا بنويسيد كه در درجه اول با base  فكری من موافقيد يا مخالف؟

پ.ن : در مورد وسيع شدن اين بحث هنوز براين عقيده‌ام كه بچه‌های بالاترين مي‌توانند به بهترين نحو با ايجاد يك موضوع داغ «جنبش وردپرس » ان را سريعا گسترش دهند.

23 دیدگاه »

  1. سلام جناب دکتر
    حالا خوبه میخواستین بیشتر درس بخونین کمتر وبلاگ و آپ کنین 😉 . منم هر موقع میخوام بیشتر درس بخونم بدتر گیر میدم به وبلاگم

    یه خواهش داشتم امیدوارم بتونین کمکم کنین .چون کسی رو به غیر شما رو نمی شناسم که در این زمینه کمکم کنه .
    ما یک انجمن داریم با نام انجمن بانوان http://www.banoo.net میخوایم یک تالار با عنوان بیماریهای بانوان به اون اضافه کنیم و به یک پزشک برای مدیریت اون تالار احتیاج داریم .شما میتونین یک پزشک ترجیحا خانم به ما معرفی کنین ؟
    خیلی خیلی کمک میکنین اگه ما رو راهنمایی کنین

  2. پژمان said

    دکتر جان
    مطلب خوبی بود برای کسانی که شبهه داشتن راجع به این به اصطلاح جنبش شما. امیدوارم دیگه کسی به خطا نره. اما مساله من مربوط میشه به کامنتم در پست قبلی. لطفا در یک پست جدید شروع کنید به مقایسه بلاگ اسپات و وردپرس تا لااقل متوجه بشیم هر کدوم چه ضعفها و قدرتی دارن و چه کار میشه برای ضعف هاشون کرد. شما تا الان همش گرد محفل چرخیدید. اگر من و شمایی که سری در اخبار آی تی داریم نتونیم از پسش بر بیاییم نمیشه توقع داشت از یک کاربر معمولی که سرویس قبلی فارسی زبانش رو رها کنه و به سمت بلاگر یا وردپرس راهی شه. سپاسگزار.

  3. Amir said

    سلام جناب مزیدی
    عرض شود که من با base شما هم مخالفم و هم موافق…
    چون شما اگر فرض کنید همین الان وردپرس را یک کمپانی از automatic بخره و بعد تصمیم به قطع سرویس رایگان خود بکنه فکر نمی کنم دیگه «جنبش» معنی ای داشته باشه..! در ضمن این سرویس طبق قوانین ایالتی مکزیک برپا شده و هر لحظه با یک جریان سیاسی می تونه برچیده بشه.. شما هم که دسترسی به این تیم نداری (گرچه این تیم از اعضایی خاص تشکیل شده که بعضیاشون مویبل تایپ رو پربار کردند) … پس چطور شما از حقوق معنوی حرف میزنید وقتی یاهو میاد اکونت های بعضی از ایرانیا(و حتی خارجیا) رو میبنده و اونا رو دینای اکسس می کنه …؟ حقوق معنوی اثر تا وقتی موجوده (چه سرویس ایرانی چه خارجی) که کاربر از قوانین و ترم اگریمنت اون سرویس تعدی نکنه…
    جالبه چند سال پیش سرویس های زیادی بودند که خودم براشون حتی قالب هم می ساختم… یادش بخیر خدابیامرز «تک بلاگ» «کاسپین بلاگ» و… که سرویس های کاملا ایرانی و از بورلند خیلی ساده برخوردار بودن که زود به خاطر مشکلات سرور بسته شدند… خب تکلیف وبلاگ هاشون چی شد؟ هیچی…
    خدارو شکر هیچکدوم از سرویس های بلاگر (نه بلاگ اسپات! ) و پرشین و بلاگفا تا کنون همچین مشکلی نداشتند.. اما بلاگفا و پرشین بلاگ در ذهن ما یکم ممکنه نا امن جلوه کنه…! که این طبیعیست… چون که دیدید خیلی از وبلاگها رو کاملا حذف کرده… این درست اما آیا اون وبلاگها از ترم اگریمنت تعدی نکرده بودند؟؟؟ اگر خوب دقت کنیم می بینیم که در حد خودشان سرویس خوبی عرضه می کنند… گرچه خود یونیت سیستم خیلی ساده نگاشته شده..

    موافقم که بلاگفا و پرشین بلاگ طبق قوانین دولتی جمهوری خیلی آسیب پذیرند ..
    اما تمام این ضعف ها بخاطر نبود یک قانون ثابت(که با تغییر دولت عوض نشه) در کشوره..
    به نظر من الان زمان جنبش وردپرس نیست.. بهتره اول پایه های کج این قوانین رو در کشور بسازیم و بعد بریم سراغ جنبش های سیستم های وب 2

    هم اکنون زمان جنبش مبارزه با «»»»فیل.ترینگ»»»»»» است…!!!!!
    اگر بتونیم این سانسور رو در جامعه ی مجازی ایرانیان از بین ببریم حداقل می تونیم مطمئن باشیم که حقوق ایرانی رو در نت پایدار کرده ایم…!!!!!!! و این یعنی پیشرفت واقعی…

  4. تولتک said

    سلام.
    با آن قسمت از بحث شما که درباره مهاجرت از پرشین بلاگ و بلاگفا به ورد پرس است موافقم. تقاضای من از شما این است که به جای تمرکز انرژی خود روی این بحث به این مسئله هم بپردازید که چطور می شود بلاگ نویس های ایرانی را در رابطه با یک موضوع معین اجتماعی متحد نمود. چطور می شود بحث و تبادل نظر درباره یک موضوع مشخص را به شکلی هماهنگ به کل وبلاگستان تعمیم داد. به نظرم وقتش رسیده که از این پتانسیل بزرگ یرای تاثیرگذاری عملی بر جامعه سود برد. موفق و پیروز باشید.

  5. ara said

    شما داری از آزادی بیان موجود در سرویسهای خارجی در جهت ورد پرس استفاده ابزاری میکنی که ای استفاده یک جانبه ممکن است در برخی موارد به ضرر آزادی بیان تمام شود. زیرا خیلی ها از شکل و شمایل و فونت و … وردپرس در نگاه اول خوششان نمی آید. خود من برای چند دوست وبلاگ درست کرده ام که بهشان ورد پرس و بلاگر و نمونه های شناخته شده وبلاگی فارسی این دو سرویس را نشان داده و پیشنهاد کرده ام وانصافا علیرغم توصیه بیشر روی ورد پرس اکثرا آنها بلاگر رو انتخاب کردن. خوب سلیقه است دیگه. بهتره در توصیه ها تان اسم بلاگر رو هم بیارید چون میترسم از ورد پرس خوششون نیاد و به همون سرویس ایرانی بر گردن و آزادی بیان رو فدا کنند.

    در ضمن کمی هم روی تشویق و ترغیب مدیران سایتهای سرویس وبلاگ ایرانی کار کنید و ازشون بخواهید تا چه اندازه پایبند هستند و چطور میخوان از حقوق کاربراشون دفاع کنن. چون این کار شما مسلما به مذاق اونها و کسایی که میخوان مساله حل بشه نه صورت مساله پاک بشه خوش نمیاد.

  6. سلام
    با مبنای فکری شما موافقم و تاکید شما بر دارایی های معنوی را مجددا مورد تاکید قرار میدهم. من شخصا به این موضوع خیلی اهمیت میدهم و دوست ندارم خط خطی کردنهایم در فضای سایبر را از دست بدهم و برای مرور آنها در سالهای بعدی (همچون مرور آلبوم های عکس و دفاتر خاطرات) برنامه ریزی کرده ام. ما باید این مفاهیم را جا بیندازیم و حساسیت مردم را نسبت به آنها برانگیزانیم. وقتی وبنوشته های شما نزد خودتان و دیگران ارزشمند شد و فرهنگ دارایی معنوی ایجاد شد، آنگاه دولت هم مجبور به بها دادن به آنها میشود. همانند چین که نهایتا وبلاگنویسی در آن آزاد شد.
    نکته بعدی اینست که سرویس دهنده های خارجی ای که امثال سرویس وردپرس را راه اندازی کرده اند به نیازها و علایق کاربران ارزش قائلند و قطعا با افزایش تقاضای سرویس از طرف کاربران ایرانی و فارسی زبان، آنها نیز متناسبا خدمات خود را افزایش داده و نقایص را برطرف خواهند کرد. باید بخواهیم تا بتوانیم نه اینکه صرفا بگوییم «ما میتوانیم» !
    http://www.midinternet.com/?p=781

  7. حامد said

    جناب دکتر ! من کاملا با شما موافقم . آزادی که وردپرس به انسان می دهد ، حس خوبی که به یک بلاگر می دهد می ارزد به خیلی از اشکالاتش که البته بیشترش هم قابل حل هستند .

    به هر حال اگر نهضتی قرار است به راه بیفتد دوست داریم هر کمکی که از دستمان بر می آید انجام بدهیم !

  8. بلاگفا خیلی امن هست واقعا. مسئولش هم آدم پاسخگویی ِ تقریبا. من فکر میکنم اگر وردپرس یا بلاگ اسپات بخواد کسی رو جریمه کنه یا بلاگش رو از بین ببره دیگه عمرا بتونه کسی در ایران برش گردونه اما شاید در بلاگفا و پرشین بلاگ این احتمال به اندازه خیلی کمتری (فقز بخاطر دسترسی فیزیکی) وجود داشته باشه. اگر چه رییس پرشین بلاگ خودش در زندان ه الان و این بخش قابل توجهی از صحبتهای شما رو تایید میکنه … به نظرم اگر کسی وبلاگ سیاسی مینویسه یا موضوعات ویژه ای (مثل س.ک.س و …) مورد علاقه اش هست برای نوشتن بهتره که از سرویسهای بیرون ایران استفاده کنه و در عیر اینصورت بلاگفا رو انتخاب کنه بهتره. یادمون نره که با انتخاب یک سرویس دهنده ایرونی به سهم خودمون به پیشرفت یک مجموعه داخلی کمک کردیم

  9. navid said

    به نظر من نباید زیاد به کاربران بلاگر اسرار کرد که بیان وردپرس . چون خودم خیلی وقت روی بلاگر کار کردم و می دونم قدرت بسیار بالایی داره ولی مهاجرت از پرشین بلاگ – بلاگفا – میهن بلاگ ئ … از نون شب هم واجبتره . البته بهتره بیشتر روی مشکلات وردپرس با فارسی کار بشه ( مثل ترجمه قالب ها ) بعد پیشنهاد حرکت داد . الان به نظرم فقط یه قالب قابل قبول در وردپرس وجود داره .
    البته یکی از دلایل قوی برای مهاجرت از بلاگر به وردپرس اینه که بگیم چقدر طول کشید تا بلاگر سیستم جدید ارائه بده . همین مقدار رو با وردپرس مقایسه کنید . روی آینده بهتر کار کنید …

  10. baoba said

    دوست گرامی، در پای خلاصه‌ی اين نوشته‌ی شما در بالاترين، آقای عليرضا شيرازی مدير بلاگفا، پيامی نهاده است با اين شرح:
    آیا اگر نهادی وجودی داشته باشد که مثلا به سرویسهای وبلاگ ایرانی دستو ر دهد که گروهی از وبلاگها را مسدود یا حذف کنند آیا نمی توانند مثلا کل سایت و وبلاگهای زیر مجموعه ورد پرس را فیلتر کنند ؟ همانطور که امروز نیز دهها ابزار و سرویس خارجی وبلاگ مسدود شده است و آیا آنوقت خشک و تر با هم نمی سوزند؟
    همچنین شخصا معتقد هستم که بلاگر ابزار بهتر نسبت به ورد پرس برای وبلاگ نویسان علاقمند به سرویسهای رایگان و ساده است بخصوص اینکه بلاگر مجموعه بزرگتری از وبلاگهای فارسی را میزبانی میکند.

    اما از لحاظ دیگر باید بگویم مهاجرت راه حال کاملی برای حل مشکلات نیست.مهاجرت اگر برای به دست آوردن فرصتهای بهتر (اینجا امکانات بهتر) باشد میتواند قابل قبول باشد اما اگر به قصد فرار از احتمالات و توهمات و توطئه های ناپیدا و یا تصمیمات ناگرفته مسئولین حکومتی باشد فکر نکنم راه حل مناسبی باشد. حال سوال اینجاست که آیا کاربران ایرانی و فارسی زبان به امکانات فوق العاده دیگری برای وبلاگ نویسی نیاز دارند؟

    بی تردید سرویسهای وبلاگهای ایرانی هر کدامشان مشکلات خاص خودشان را دارند اما ترک و لعن و نفرین آنها هیچ چیزی را عوض نمی کند.

    علیرضا شیرازی
    مدیر سرویس وبلاگ بلاگفا

    https://balatarin.com/permlink/2007/5/27/1062763

  11. manawenuz said

    دوست عزیز راجع به این مسئله که شما میفرمائید این مسئله از اهمیت کمی برخورداره و باید روی قیلطرینگ فوکاس کنیم باید بگم که میتونی مطمئن باشی هیچوقت از قیلطرینگ خلاص نخواهیم شد و همیشه باید از راههای دور زدن استفاده کرد !!! ولی ۱ مسئله گنده تر وجود داره که همه بهش عادت کردن و حتی غرغر کردنم فراموش کردن , اونم اینترنته!!! اینترنت بالای ۱۲۸ کیلوبیت ممنوع!!! من ۱ اینترنت ۲۵۶ شاتل دارم سال ۳ومی هستش که ازشون سرویس میگیرم ۲ ساله قیمتش ۱ ریال هم کم نشده!!! (این قابل درست شدنه ولی قیلطر نه!!!) بگذریم !!!!‌داشتن هاست تو ایران که ۱ چیزه کاملا غیر ممکن هستش در نهایت و آخر سر به اینجا میرسیم که پیروی نکردن از ترم آو یوز کلی وبسایتهای دیگه مثل رواج Pirate Based apps و مسائلی از این دست غیر ممکنه!!! پس استفاده از ۱ هاست ایرانی آخر عاقبتش محدودیت بیشتر هستش و یا سرعت پائین تر و امکانات کمتر !!!, در نهایت به عقیده من ۳ تا راه حل وجود داره:
    ۱. یکی بیاد پرشین بلاگ و بلاگفا و … رو راضی کنه انجین رو عوض کنن قریونش برم وردپرسم که اپن سرس!!! ولی خوب مشکل آزادی رو حل نمیکنه!!!
    ۲.مهاجرت به سرویسهائی مثل ورد پرس یا بلاگ اسپات.
    و۳. به نظر من بهترین راه حل همینه که روی ۱ هاست خارجی و خارج از ایران ۱ سرویس با انجین وردپرس و کاستومایز شده برای استفاده ایرانیها بدیم , منتها این قضیه نیاز داره ۱ تعدادی دولپر درست حسابی وقتشون رو دونیت کنن برای اپن سرس !!!

  12. manawenuz said

    دوستان بیاین قیلطرینگ رو بیخیال شین !!!!‌ بلاخره وجود داره و من اون روزی رو میبینم که هر ایرانی ۱ هاست داره و روش ۱ پی ایج پی پراکسی 😀 ولی دور از شوخی بلاخره وجود داره قیلطرینگ کاریشم نمیشه کرد کسی هم که میخواد آزاد بنویسه خوب مسئله ش حرمت به اون آزادی هستش حرمت به اینه که بخاطر نوشته هاش نمیره زندان یا نوشته هاش پاک نمیشه‌!!!

  13. tovalet said

    من يه وبلاگ در ميهن بلاگ داشتم كه حدود دو سال و نيم در آن مي نوشتم. به طور متوسط روزي 500- 600 تا بازديد داشت و ديگه جا افتاده بود. تقريبا از وبلاگ هاي قديمي ميهن بلاگ هم بود. حداقل واسه خودم اين مزيت رو داشت كه وقتي آرشيوش رو مرور ميكردم تمام خاطرات و اتفاقات و تفكرات دو سه سال اخيرم برام يادآوري ميشد. خلاصه كه يه وبلاگ داشتم كه خيلي دوسش ميداشتم. مشقامم خوب مي نوشتم ولي بعد از مدتي مخابرات فيلترش كرد. برام مهم نبود.. چون يه جورايي دفتر خاطرات شخصيم بود و واسه خودم مي نوشتم هرچند كه آمار بازديدهاشم زياد تغييري نكرد. تا اينكه 2-3 ماه پيش وقتي ميخواستم وارد كنترل پنل وبلاگم بشم پيغام ميداد كه وبلاگ شما فيلتر شده. به همين راحتي نوشته هاي 2-3 سالم رو كه لا اقل واسه خودم خيلي مهم بودن رو ازم دزديدن يا گرفتن. حالا هم با وردپرس مي نويسم . و به نظرم فقط يه نقص داره اونم امكان ويرايش قالب رو از ما گرفته . به غير از اين تقريبا تمام امكاناتي كه لازم دارم و بهم داده. سرويس وبلاگ ديگري رو نمي شناسم كه در حد ورد پرس باشه.

  14. به نظر من مهاجرت تمامی وبلاگها سرویس دهندگان وطنی وردپرس رو به گند خواهد کشید ، این رو مطمئن باشید
    بگذارید کیفیت فدای کمیت نشود

    حداقل میتونید کاری کنید که فقط از وبلاگ های مطرحی که هنوز روی سرویس های وطنی هستند بخواهیم که مهاجرت کنند اما با مهاجرت همه یا بخش اعظم بکلی مخالفم چون این کار باعث ایجاد وبلاگهای اسپم زیادی میشود

  15. دكتر جان من با نظر شما موافقم واقعا سرويس هاي وطني هيچ چيز قابل عرضه اي ندارند وكماكان در جا مي زنند وبه قول نويد مهاجرت به ورد پرس از نان شب هم واجب تر است .
    ناگفته نماند من خودم حدود يك سال ونيم در بلاگفا مي نوشتم و تازه يك ماهي است كه به ورد پرس آمده ام ودر اين يك ماه بيش ازيك سال ونيمي كه در بلاگفا بودم از لاگيدن لذت بردم . البته اگر قرار است وبلاگ هاي مطلب دزد و ابكي و عكس و ….به وردپرس بيايند بهتر است تو همون وبلاگ هاي وطني بمونند وبه قول زير خط آي تي اينجا رو خراب نكنند اما اگر وبلاگ نويسي واقعا مي خواهد حرفه اي كار كنه وحال وحوصله هاست شخصي و دردسرهاي اون رو نداره به نظر من وردپرس دات كام بهترين گزينه است

  16. amin said

    چه بحث های خوبی.
    من با زیر خط IT موافقم . نباید کیفیت فدای کمیت بشه
    ولی فکر نکنم کسی که به قول معروف وبلاگ زرد می نویسه
    بخواد به خودش زحمت بده و توی وردپرس یا بلاگر بنویسه.
    کماکان بزرگترین ایراد وردپرس زو در قالب هاش میدونم.

  17. sheida said

    البته آخرش من از این که روی وردپرس هنوز نمی شه جاوا اسکریپت ران کرد در عذابم و هر روز که می خواهم یک چیزی را در ساید بار بگذارم می گم کاش بلاگ اسپات بودم
    ولی هر بار که مطلب می نویسم توش می گم عجب خدایی شده این وردپرس

  18. منا said

    مقایسه جامع امکانات وردپرس دات کام و بلاگر
    http://balatarin.info/permlink/2007/5/28/1063206

  19. فريق said

    من يكي دو هفته اس از بلاگفا به ورد پرس اومدم
    راستش رو بخوايد تا 90% به دليل علاقه ام به قالب كوبريك بود!!

  20. مهدی said

    اولاٌ که وبلاگ قولی داری از کامت های این پست معلومه .
    من با نظر امیر و آیتی لاین موافقم . اگه بخوایی خیلی امن باشه آدم میره پول میده یه سیستم مدریت محتوا می خره (3 هزار تومن) و یا اصلا رایگان می ریزه رو سرور تا ابد استفاده می کنه . و امیر درست می گه حالا وردپرس هم خیلی خفن نیست از لحاظ حفظ اطلاعات و نظر من با بلاگره . اگه فقط بحث دارائی های معنویه . و اینکه با این هم موافقم که سرویس های فارسی هم اصلا این نکته رو رعایت نمی کنن. (چون خودم عینا دیدم و میدونم که این کار روزانه و هفتگی انجام می شه.)
    و دوباره اینکه امیر خیلی زیبا گفت «بهتره اول پایه های کج این قوانین رو در کشور بسازیم » چون اگه همین سیستم های فارسی نبودن ما هیچی نبودیم تو وب پرشین بلاگ خیلی خدمت کرد و شاید اگه شما هم جای مهدی بوترابی بودی نمی تونستی در برابر جمهوری مقاومت کنی.

  21. اینکه سرویس وبلاگ های فارسی وبلاگی رو به صورت انتخابی پاک کنند هم اکنون نیز عملا در حال رخ دادن است. ولی کسی متوجه نمیشود. متاسفانه به دلایلی نمیتوانم که نام وبلاگ ها را ذکر کنم ولی یک وبلاگ مشهور پرشین بلاگ را میشناسم که طی اتفاقات اخیر پاک شده است.

  22. سعید said

    سلام

    من وبلاگم رو از دومین خودم به وردپرس آوردم. خیلی دنبال مطلبی برای مقایسه بلاگر و وردپرس گشتم. خیلی جاها وردپرس رو پیشنهاد کرده بودن ولی به نظر من بیشتر به مخود شخص بستگی داره که چه امکانماتنی براش مهمه. اگه داشتن قالب خیلی براش مهمه بره سراغ بلاگر و …

    موفق باشی

  23. dakky said

    قضیه انتقال آرشیو نباید زیاد سخت باشه ، یکی از سرویس های ایرانی ( aftablog ) اینکار رو برای انتقال از بلگفا و پرشین بلاگ میکنه. ..

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

