توليد محتوی 3

قبل از ادامه بحث : دوست خوبم گناهكار عزيز در كامنتهای پست قبلی ( توليد محتوی 2 ) نقد تند و راديكالی از وبلاگ من و شخص من داشته‌اند.معتقدم همه ما نياز به دوستانی چون گناهكار داريم تا گاه با نقدی صريح اشتباهاتی را -كه ديگران به مصلحت به ما نمي‌گويند-متذكر شوند.فقط در آن كامنت نكته‌ای هست كه نگرانم مي‌كند.وی نوشته: » شما واقعن آدم با اعتماد به‌نفسی هستین که بدون داشتن اطلاعات فنی تو هر زمینه‌ای وارد می‌شین و اینقدر در موردش حرف می‌زنین که خود متخصصین امر هم توش می‌مونن!! » . در اين عبارت تنها  « متخصصين امر » بسيار نگرانم مي‌كند.احساس من اين است كه متخصصين امر اشتباهات فاحشی در نوع نگرش من مي‌بينند اما با اينحال تاكنون تنها گناهكار عزيز من را لايق دانسته‌اند و گوشزد كرده‌اند.به همين دليل عاجزانه از تمام شما عزيزان خواهش مي‌كنم نوشته‌های من را صريح و بدون هيچ‌گونه مصلحتی نقد ريشه‌ای كنيد.

ادامه بحث : خلاصه بحث من در دو پست قبلی اين بود كه از يك ديدگاه تاريخی (مثلا 100 ساله) و در دنياي مجازی ( اينترنت ) در توليد محتوی 1-كميت محتوی توليد شده فاكتور مهمی است. 2-مكانی كه قرار است اين محتوی حفظ شود نيز مهم است.

حالا در اين پست مي‌خواهم به مورد سوم بپردازم.تعداد بسيار زيادی از وبلاگ نويسان مدت محدود و مشخصی وبلاگ‌نويسي مي‌كنند.از طرفی بسياری از انها ( مثل من ) وبلاگ‌نويسان تازه‌كار محسوب مي‌شوند.بديهي است كه برای همه ما در ابتدای كار ( تاكيد ويژه مي‌كنم :در ابتدای كار ) بهترين گزينه برای شروع, استفاده از يك سرويس وبلاگی رايگان است.سپس مدتی كه در اين قبيل سرويسها  آشنايي اوليه حاصل شد اگر كسي دوست داشت كار خود را وسعت بدهد مي‌تواند به يك وبلاگ شخصی برود.اما از ديدگاه آماری ما اينجا با حجم عظيمي از كاربران مواجهيم كه سرويس‌های رايگان وبلاگی برای انها مناسبند.هدف من از اين نوشته اين است كه به اين ديدگاه برسيم كه دات كام شدن بيانگر تشخص نيست-بيانگر حرفه‌ای بودن نيست بلكه تنها هنگام نياز و ضرورت است كه عده خاصی از وبلاگ نويسان دات كام مي‌شوند.اما بعنوان يك گزينه روتين  به عامه كاربران, سرويسهای وبلاگی رايگان توصيه ‌شود.

اين مطلب را پيوند مي‌دهم با پست اول ( توليد محتوی ).بسياری از اين تعداد فراوان وبلاگ‌نويسان در جايي وبلاگشان را رها مي‌كنند .اگر مي‌خواهيم اين مطالب توليد شده-حالا باهركيفيتی و در هر موضوعی – برای ساليان متمادی در دسترس باشند استفاده از سرويسهای وبلاگی رايگان گزينه‌ای منطقی بنظر مي‌رسد.البته معتقدم صاحب هر وبلاگ اين اختيار را دارد كه هرلحظه كه دوست داشت مي‌تواند كل مطالب-يا قسمتی از – وبلاگش را ( كه دارائی معنوی اوست ) كاملا delete كند.

پاسخی بگذارید

