ويندوز لايو رايتر-4

در اين پست كوتاه به چند مشكل اشاره مي‌كنم:

1-بعضی از دوستان در مورد مشكلاتشان با سرويس بلاگر نوشته‌اند.متاسفانه من با بلاگر اشنايي ندارم.در اين مورد منيری عزيز مي‌تواند كمك خوبی برای دوستان بلاگ‌اسپات باشد.

2-بسياری از دوستان در مورد عدم نمايش مطالب نوشته شده كامنت گذاشتند.من با اين مشكل برخورد نكردم.اما حدس من اين است كه لايو رايتر خود را با وبلاگشان به خوبی synchronized نكرده‌اند.روش كار بدين صورت است: در ابتدا كه شما آدرس وبلاگتان به همراه ID-password را به لايو رايتر بدهيد لايو رايتر بايد وبلاگتان را شناسايي كند.اگر اين كار انجام نشد بايد دوباره تست كنيد.(مطمئن شويد كه لايو رايتر را به خوبی نصب كرده باشيد.)

پس از اين شناسايي اوليه به قسمت view  رفته و از انجا  update weblog style  را كليك كنيد.حالا لايو رايتر قالب وبلاگتان را در درون خود ذخيره مي‌كند.پس از اين مرحله شما ديگر نبايد مشكلی داشته باشيد.هربار كه مطلبی نوشته مي‌شود مي‌توانيد قبل از انتشار ان به قسمت view رفته و از انجا  web preview را كليك كنيد.در اين لحظه پيش نمايش مطلب شما در وبلاگتان ديده مي‌شود.در صورتی كه هيچ مشكلی نداشت ان را publish  كنيد.(البته توصيه مي‌كنم قبل از publish ان را حتما save draft كنيد.)

من حدس مي‌زنم دوستان بعد از شناسايي اوليه وبلاگ – قسمت دوم را- كه همان اپديت قالب وبلاگ است- فراموش كرده‌اند و به همين دليل مطالب درست نمايش داده نمي‌شود.چون لايو رايتر بصورت پيش‌فرض برای زبان انگليسي تنظيم شده و اگر اين مرحله را انجام ندهيد نمي‌تواند زبان فارسي قالب وبلاگتان را تشخيص دهد.اما اينكار فقط لازم است يكبار صحيح انجام شود.البته هربار كه قالب وبلاگتان را تغيير داديد حتما لايو رايتر را با ان sync كنيد( update weblog style را كليك كنيد.)

نكته:علامت اينكه اينكار صحيح انجام شده است يك پست در وبلاگتان است كه لايو رايتر به زبان انگليسي در وبلاگتان مي‌گذارد و توضيح مي‌دهد كه تنها جهت تنظيم نرم‌افزار است و شما مي‌توانيد ان را بعدا delete كنيد.

11 دیدگاه »

  1. manawenuz said

    نمیدونم با سیستم عامل آنلاین آشنایی دارین یا نه . من خودم تا امروز نداشتم فقط جسته گریخته شنیده بودم به هر حال آی او اس رو پیدا کردم . آلان هم رو سرورمون نصب شده پیشنهاد میکنم 1 نگاه بهش بندازین
    http://www.confcraft.net/wp/2007/06/04/eyeos-the-opensource-web-operating-system/
    ضرر نداره!!

  2. g0nah said

    آقای مزیدی ، فکر کنم اون عکسی که ازش صحبت می کردم دیدین ولی لینکشو پایین گذاشتم شاید بقیه ندیده باشن ، خلاصه عجیب درمونده شدم .

    متاسفانه با راهنمایی که شد باز هم درست نشد . کسی هم نتونست کمکم کنه فقط با یک راهنمایی شما تونسم به قسمت پستها ببرمشون اما باز هم نشون داده نمیشن . من که دارم ناامید میشم و خلاصه به صورت دستی میخوام این کار رو انجام بدم .

  3. shahab said

    سلام….
    آقا دو تا سوال داشتم….
    اول این که اون googlegears چی شد نتونستین راهش بندازین؟
    مال من هم همون error رو می ده…
    دوم هم این که آیا می شه اسپم جیمیل رو مثل یاهو بلافاصله پس از دریافت delet کرد؟
    ***
    بابت windosw live writer هم ممنون…خیلی خوبه!

  4. علي جباري said

    درست شد.همون حرفي كه شما زديد. بايد قالب وبلاگ رو به WLW شناسوند.خيليممنون از راهنماييتون.

  5. متالورژیست said

    دکتر جان سلام
    من هم همین مشکل دوستان رو دارم کاری هم که شما گفتید انجام دادم اما باز هم به جای مطلب علامت سوال میاد.

  6. mhmazidi said

    شهاب جان. در مورد گوگل گيرز كاری نتونستم بكنم.در مرد اسپم جيميل هم بايد بگم كه چون من از اكستنشن «جيميل بهتر » استفاده مي‌كنم هيچوقت تعداد انها را نمي بينم و واسه همين اصلا در جريانشم نيستم!!!

  7. mhmazidi said

    شهاب جان يك سوال داشتم.آيا با استفاده از افتاب لاگ (سرويس شما ) مي‌توان از بلاگفا و پرشين بلاگ و ميهن بلاگ اگ مطالب را منتقل كرد؟يعنی ايا امكان ايمپورت و همچنين اكسپورت دارد افتاب لاگ؟

  8. talaye said

    ممنون از این راهنمایی که کردین. مشکل حل شد

  9. متالورژیست said

    دکنر جان من فکر کنم تونستم بفهمم اشکال از کجاست که علامت سوال نشون میده من فونت رو ی تاهوما که تنضیم کرم مشکل حل شد.
    البته شاید زیاد ربطی نداشته باشه…

  10. سجاد said

    سلام آقای مزیدی
    من کلی از این برنامه استفاده کردم خدایی آخرشه اینقدر شما گفتی تا ما هم امتحان کردیم و الان دارم بدجوری برات ایول میارم
    من برای نسب کردن برنامه مشکل داشتم چون ویندوز امکانات نصب برنامه رو نداره و برای نصب کردن برنامه باید ویندوز اینستالر 3 و فریم ورک 2 رو نصب کرد البته خودش با فریم ورک 1 نصب می شه ولی پلاگین های به ورژن 2 به بالا دارن
    ی پس جدید بده در موردش توضیح بده تا دوستان مثل من گیج نشن
    فریم ورک2
    http://msdn2.microsoft.com/en-us/netframework/aa731542.aspx
    لینک ویندوز اینستالیر یادم نمیاد! موفق باشی واسه ما هم دعا کن راستی تازه فهمیدم که چجوری می تونی روزی شونصد تا پست بدی این لایو رایتر چه که نمی کنه!!

  11. […] Post Slug باید وجود داشته باشه . (البته این نکته ای بود که دکتر مزیدی پیش از این هم یادآوری کرده بود ولی من فراموش کردم .) بنا […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

