تامبلر محبوب قلبها

قبلا  با تامبلر آشنا شديم.سايت بسيار خوبی كه مي‌تواند كاربردهای گوناگونی داشته باشد.من برای نمونه يك فليكر ايرانی و يك توييتر ايرانی را ايجاد كردم.در اين مدت بسياری ديگر از دوستان نيز تامبلر را برای كاربردهای گوناگون تست كردند.امروز سيد عزيز از تامبلر برای مقصود جديدی استفاده كرد.

با توجه به اينكه عزيزانمان!!!! در ستاد قيلطرينگ فرموده‌اند كه لينك به وبلاگهای قيلطر شده مي‌تواند منجر به قيلطر شدن ما نيز شود حالا مي‌توان از تامبلر برای حل كردن اين مشكل استفاده كرد.سيد عزيز ابتدا وبلاگهای قيلطر شده را به گوگل ريدر داده و سپس فيد گوگل ريدر اشتراكی را به تامبلر.

اما نيازی به اينكار نيست! خود تامبلر مي‌تواند بينهايت فيد مستقيم دريافت كند.مثلا من برای تست فليكر ايرانی حدود 85 فيد از فيدهای فليكر ايرانيها را به ان دادم و بسيار خوب از پس ان برامده است.شما مي‌توانيد تمام اين اقدامات را از قسمت feeds در تامبلر انجام دهيد.ابتدا بايد در تامبلر اكانت ايجاد كنيد.به قسمت داشبورد مي‌رويد.در قسمت فيدها وارد مي‌شويد و در انجا هرفيدی را كه دوست داشتيد وارد كنيد.هرچند وارد كردن تنها يك فيد از گوگل ريدر اشتراكی البته كار اسانتری است!

در مورد نمايش ناقص فيدها نيز مي‌توان در قسمت تنظيمات ان را تصحيح كرد.بصورت پيش‌فرض تامبلر فيدها را ناقص مي‌فرستد تا خواننده‌های شما به اكانت شما سربزنند.اگر مي‌خواهيد فيد خود را كامل كنيد كافی است در قسمت settings به ايتم مربوطه يعنی Truncate RSS feed رفته و تيك ان را برداريد.حالا تمام فيد برای كاربران ارسال خواهد شد(البته دقت كنيد كه فيد ورودی به تامبلر كامل باشد).

مهمترين مزيت اين روش چيست؟ مثلا وبلاگ سيبيل‌طلا در ايران قيلطر است .اما در تامبلر جديد سيد به نام گرفتاريهای موقت علاوه بر اينكه لينك مستقيم به وبلاگ سيبيل‌طلا وجود دارد يك لينك مختص تامبلر نيز هست.حالا هروقت خواستيم به وبلاگ سيبيل‌طلا لينك بدهيم با خيال راحت مي‌توان به لينك ان در تامبلر لينك داد.در اين صورت خواننده‌های شما مطلب مربوطه را مي‌خوانند بدون اينكه شما به يك وبلاگ ممنوعه لينك داده باشيد!!!

اما اين روش تنها تا وقتی ممكن است كه تامبلر مشمول «ساماندهی مهرورزانه» قرار نگرفته باشد.هرچند كه اين پست مي‌تواند برايم مشكل ساز باشد اما تنها چيزی كه بنظرم امد اين است كه از يك ترفند كهن استفاده كنيم.با هر كس بايد با ابزارهای خودش -يا بعبارتی با نقطه ضعف‌هايش -مبارزه كرد.يعنی از سلاح خودش بر عليه خود او ! چگونه؟

كافی است هر وبلاگی كه ما بر روی تامبلر – و سايتهای ديگر- ايجاد مي‌كنيم كه بنوعی به وبلاگهای قيلطر شده اشاره دارد كافی است در url ان از عبارتهای خود اقايان استفاده كنيم.من برای شروع عبارت  samandehi را پيشنهاد مي‌كنم.مثلا سيد عزيز  برای تامبلر گرفتاری موقت از  rahaee.tumblr.com استفاده كرد.مي‌توان بجای ان از samandehi.tumblr.com و ساير تركيبات اين كلمه استفاده كرد.مثلا : samandehi1-2-3-4-…. …samandehia-b-c-d,….. با اين روش شما وبلاگهای قيلطر شده را نمايش مي‌دهيد البته در پوشش ساماندهی!! بنظرتان ان وقت اقايان عبارت samandehi را نيز مثل زن و… قيلطر خواهند كرد؟؟!! تامبلر را قيلطر كردند.بعدی را چطور؟ اگرهم اينكار را كردن به سراغ كلمات ديگر انها خواهيم رفت.فعلا «ساماندهی» و «samandehi» كلمات شيرين اين روزهای ما هستند.اين نيز طنز روزگار ماست!! 

پ.ن:البته فعلا برای لينك دادن به وبلاگهای قيلطر شده در وردپرس هيچ مشكلی نداريم!! تنها كافی است در ادرس url انها http را به https تبديل كنيد.همان كاری كه من برای وبلاگهای روبو  و شيدا كرده‌ام.لينكدونی را نگاه كنيد!! درود بر وردپرس!

10 دیدگاه »

  1. منیری said

    سلام دکتر جان. ممنون از یادآوری و راهنمایی. البته الان فهمیدم که حتی اینجوری هم اشتباهه. الان هم مطالب هم لینک تامبلر دارن و هم لینک به وبلاگ اصلی. برای پیچوندن هر چه بیشتر ربات خر قیلطرینگ باید فید گوگل‌ریدر رو داد به فیدبرنر و دوباره گرفت. این‌طوری طرف رسما نابود می‌شه. اون نکتهِ ساماندهی هم خیلی جالب بود. ممنون.

  2. moniri said

    یک چیز دیگه که یادم رفت اینه که من فید رو به صورت تکی هم امتحان کردم و جواب نداد. دوم اینکه این روش آسون‌تره.

  3. moniri said

    یک چیز دیگه. با اجازه‌ت اسمش رو عوض کردم و گذاشتم samandehi. ببینیم این مدلی عمل می‌کنه یا نه؟

  4. سلام دكتر جان جالب بود به اين مطالب من هم در مورد تامبلر كه قبلا نوشتم نظري بندازين:
    http://mohamadi.wordpress.com/2007/06/18/%d8%ae%d8%a8%d8%b1-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d9%8a-%d8%aa%d9%8a-%d9%88%d8%b7%d8%b1%d8%ad%d9%8a-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%8a-%d8%ad%d9%85%d8%a7%d9%8a%d8%aa-%d
    http://mohamadi.wordpress.com/2007/06/06/%d8%aa%d8%a7%d9%85%d8%a8%d9%84%d8%a7%da%af-%d8%8c-%d9%88%d8%a8%d9%84%d8%a7%da%af%d9%8a-%d8%a7%d8%b2-%d8%ac%d9%86%d8%b3-%d9%85%d9%88%d9%84%d8%aa%d9%8a-%d9%85%d8%af%d9%8a%d8%a7/
    http://mohamadi.wordpress.com/2007/06/18/%d8%ae%d8%a8%d8%b1-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d9%8a-%d8%aa%d9%8a-%d9%88%d8%b7%d8%b1%d8%ad%d9%8a-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%8a-%d8%ad%d9%85%d8%a7%d9%8a%d8%aa-%d8%a7%d8%b2%d9%88%d8%a8%d9%84%d8%a7%da%af/

  5. x vision said

    سلام دکتر جان
    من یکی از کسانی هستم که دارم ( اگه خدا بخواد ) به ورد پرس اسباب کشی می کنم
    اونم چه اسباب کشی جانانه ای !! دارم روی هاست خودم ورد پرس رو نصب می کنم
    ولی یه مشکل بزرگ دارم نمی دونم باید بطور معمول چه پلاگین هایی رو نصب کنم !!
    مثلا اگه یه نفر می گفت روی وبلاگ های همین wordpress.com چه پلاگین هایی هست کلی مشکل برطرف می کرد …
    امیدوارم شما بتونید در این ضمینه کمک فوری بکنید …
    saghamiri@gmail.com

  6. محمد رودگلی said

    این استفاده از اسمهای خودشون خیلی ایده ی توپی بود.

  7. sharh said

    سلام
    من در راستای همون بحث مهاجرت به وردپرس ، به صورت موقت یک وبلاگ در وردپرس زده ام که بیشتر در آن به دنبال شیوه های جدید وبلاگ نویسی هستم . امروز آمدم امتحان کنم ببینم چه طوری میشه از طریق گوگل داک وبلاگ رو آپدیت کرد که با یک مشکل جالب برخوردم . در یک پست این رو توضیح داده ام . ببینم . شما می تونید کمکم کنید ؟

  8. mhmazidi said

    x vision عزيز
    بسيار خوشحالم كه شماهم به جمع ما پيوستی.من زياد در مورد وردپرس خارج از دات كام اطلاعی ندارم.تصيه مي‌كنم در اين زمينه حتما با نويد (وبلاگ عصرونه) و ساير دوستان تماس بگير:
    http://asroone.net
    http://underline.wordpress.com

  9. […] نصب قالب Ubuntu Studio بر رویUbuntu Feisty ( + ) – تامبلر محبوب قلبها ( + ) – دسته‌بندی در وردپرس ( + ) – نسخه‌های اختصاصی یوتیوب […]

  10. cell free lg phone ringtones

    If pcs ringtones sprint vision free crazy frog ringtones

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

