بلاگر ساماندهی شد

حدود يك هفته قبل شايعاتی مبنی بر عدم دسترسي به سرويس بلاگر بود.تا اينكه روز گذشته رسما تاييد شد.هرچند فعلا مي‌توان به وبلاگهایی كه بر روی بلاگر قرار دارند( با ادرس blogspot.com )دسترسي داشت.بلاگر در حال حاضر بزرگترين و محبوبترين سرويس وبلاگ‌نويسي در سرتاسر جهان است.هم اكنون تعداد بسيار زيادی از وبلاگهای فارسي بر روی بلاگر قرار دارند.اميدوارم هرچه سريعتر اين عدم دسترسي برطرف شود.البته ممكن است در روزهای اينده كل سرويس بلاگر به همراه وبلاگهای ان مشمول ساماندهی شود.با اين حساب بعد از ان نيز نوبت وردپرس.كام خواهد بود.هرچند فعلا به تمام وبلاگهای وردپرس مي‌توان از طريق https دسترسي داشت اماهمين حالا نيز صفحه اول وردپرس فارسي به ادرس http://fa.wordpress.com (از چند هفته‌ قبل) قيلطر شده است.اميدوارم اين ديدگاه من صرفا يك خواب اشفته و بدبيني محض باشد و هرگز واقعيت پيدا نكند.

در هر صورت اين اتفاق-قيلطر شدن بلاگر و به دنبال ان وردپرس-را به دوستان عزيزمان در سرويسهای وطنی-خصوصا بلاگفا و پرشين‌بلاگ- تبريك عرض مي‌كنم!

پ.ن:متاسفانه بسياری از وبلاگها و وبسايتهای محبوب وب 2 نيز مشمول قيلطرينگ شده‌اند.گروهی خبر از قيلطر شدن دليشس مي‌دهند.فليكر كه مدتی است مرحوم شده-يوتيوب مي‌ميرد و زنده مي‌شود و… وبلاگهای مطرح آی‌تی نيز همچنين:مدتهاست كه لايف‌هكر برای من فقط با فيد معنی مي‌دهد.ماشابل را هفته‌هاست نديدم و امروز متوجه شدم علت اينكه webware از 15 ژوئن اپديت نكرده اين است كه وبلاگشان به همراه فيدش به ملكوت اعلی پيوسته!!

منطقی هم هست!! وقتی فليكر-دليشس-يوتيوب‌و امثالهم قيلطر است پس لينك دادن به انها موجب امتياز منفی برای وبلاگها مي‌شود.حالا اين اجنبی‌های مادر مرده خبر ندارند كه نبايد در وبلاگهايشان به اين قبيل اماكن فساد لينك دهند.انگار كم‌كم بايد همه سايتهای وب 2 را فراموش كنيم.حالا دارم به جمله هوشمندانه مدير سرويس بلاگفا مي‌رسم: وبلاگ‌نويس عادی چه نيازی به اين قبيل امكانات دارد؟؟!!

بهتر است نام اين دوران را بگذاريم: «عصر بازگشت به پرشين/بلاگفا»

22 دیدگاه »

  1. talaye said

    دکتر جان این حرفا رو نزن لطفا. عصر بازگشت به پرشین/بلاگفا؟ منو که بکشن برنمی گردم به این سرویس دهنده های ایرانی.
    راستی چرا از نرم افزارای قیلطرشکن استفاده نمی کنی؟ من الان چندین ماهه که دارم از onspeed استفاده می کنیم. خوب جواب می ده. اگه خواستین ما در خدمتیم

  2. bargashtan be persian/blogfa ro 2ie chandruze akhir didim
    mihanblog ke chandruze kamelan az rade kharej shode

  3. felan faghat 360ro darim

  4. محمد رودگلی said

    دلیشز برام چند روزه که فیلتره و کنار وبلاگم نمی بینمش. پینگ کردن توی بلاگر هم همین‌طور. لعنت به اینا. فیلترشکن به چه درد می‌خوره وقتی سرعت پایین می‌یاد و خیلی از خواننده‌ها ترجیح می‌دن اون سرعت احماقانه‌ی معمول رو بدتر نکنن؟ دیگه آپ کردن دلیشز رو باید تا مدت‌ها بی‌خیال شد.

  5. نوید said

    اگه برطبق منطق خودشون برن جلو تا چند وقت دیگه تمام وبلاگ های بلاگر هم فیلتر می شه چون تقریبا همشون به خود بلاگر لینک دادن . تکنوراتی هم به این جمع دوباره اضافه شده . یه فکری هم باید به حال دلیشز کرد . دیگه دارن شورش رو در میارن …

  6. bizbloger said

    اگه اين اتفاق بيفتد برميگردم به بلاگ اسكاي! ولي چه اعصاب گردي ميكند اين گله فيلها!

  7. bizbloger said

    ممكنه اين مرحوم شدن وبلاگهايي كه با سيستم wordpress.orgفعال هستن رو هم شامل بشه!؟

  8. alireza said

    چه بگویم که ناگفتنم بهتر است

  9. alireza said

    راستی این گوگل ریدر چرا از دیروز هی قاط می‌زنه؟

  10. MMahdi said

    کم مونده یه نهاد بسیج اینترنتی هم را بندازن تا سر روترهای اینترنتی وایسن و مردمو چک کنن.

  11. توالت said

    يه عده حرومزاده تمام انرژي شون رو گذاشته اند واسه راهپيمايي رو اعصاب ملت.
    شيطونه ميگه كار و زندگي رو بذاريم كنار هر چي سايت دولتيه هك كنيم.

  12. سیفون آی تی را می کشیم!

    سلام
    من زیاد مطلب سیاسی نمی نویسم ولی دیگه امروز واقعا قاطی کردم. بابا همه جا برام قیلتر شده. چند نمونه تازه قیلتر شده:
    خوشمزه
    تکنوراتی
    دیوش…

  13. سجاد said

    من توی میهن بودم وبلاگ نابود شدم
    خیلی وقت بود میخاستم که بیام روی وردپرس امروز تمومش کردم 3 سال وبلاگ نویسی و آرشیو نابود شد ولی دسته کم نوشته هام از ایران خارج میشن شاید یه روزی منم بهشون رسیدم
    خدا کمکمون کنه
    انقلاب اینترنتی کجاست!

  14. manawenuz said

    نمیدونم سیستم ساماندهی ایران چطوری کار میکنه ولی هرچیزی که هست به نظر جالب میرسه دلیشز برای من ۲ ماهه فیلتره فیس بوک همینطور ولی بلاگر فیلتر نیست , خود مخابرات هم نمیدونه داره چکار میکنه

  15. سلام .
    دکتر جون . یک سوال دارم . وقتی با لایور رایتر یک پست می زنم چه طوری می تونم Post Slug رو تعیین کنم تا فارسی نباشه و معادل انگلیسیش رو بذارم ؟

  16. […] آخرین وضعیت سامان دهی اینترنت […]

  17. bizbloger said

    شورش رو درآوردن!

  18. bizbloger said

    جو روحي اكثر وبلاگها خيلي خرابه!

  19. اول سلام. بعد: oh دكتر! پس شما كي درس مي خوانيد مرد حسابي؟!!!

  20. باز هم سلام . رفتم یه سری به آرشیو تون زدم . مشکلم حل شد . این نشون میده کمی عجول و تنبل هستم . نه ؟

  21. ترب said

    آقاي مزيدي لطفا باز هم وبلاگهاي خوب رو معرفي كنيد.

  22. رضا said

    دکتر حالا ببین ما چه می‌کشیم! بیای چندصد ساعت وقت بذاری همش دود شه بره هوا.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

