اسكریبد:گنجینه كتابهای فارسی

احتمالا شما نيز با سايت اسكريبد اشنا هستيد.سايتي كه به جمع‌اوری كتابهای الكترونيكی و اشتراك انها بين كاربران مي‌پردازند.اهميت اين سايت در حدی است كه به ان يوتيوب اسناد و مدارك مي‌گويند.

تاكنون برای غنی كردن گنجينه كتابهای فارسي اين سايت لازم بود كه شما يك ebook را در فرمت  pdf-doc-txt-pptو… به سايت اسكريبد اپلود كنيد.اما حالا با يك ترفند ساده مي‌توان حجم اين كار را چند برابر و زحمت ان را بسيار كم كرد.از اين به بعد در هرجایی از اينترنت كه با يك كتاب الكترونيك مفيد به زبان فارسي برخورديد به يكي از دو روش زير ان را به اسكريبد منتقل كنيد:

1-در مرورگر خود اين ادرس را وارد كنيد:

      http://www.scribd.com/slurp?url=[DOCUMENT_URL] . تنها كافی است به جای document -url ادرس كتاب مورد نظر را قرار دهيد.(دقت كنيد كه ادرس بايد در بين دو [ ]قرار گيرد.)

2-برای سادگی بيشتر مي‌توانيد از اينجا يك اكستنشن به حجم 4 كيلوبايت را دانلود و بر روی فايرفاكس خود نصب كنيد.حالا در هرجایی از اينترنت كه بوديد تنها با رايت كليك بر روی فايل مربوطه و كليك عبارت  slurp to scribd ان را به اسكريبد بفرستيد.

3 دیدگاه »

  1. amin said

    پیش بسوی غنی سازی ! 😀

  2. MMahdi said

    عالی شده همه ی این سایت ها خودشونو ارتقا می دن وای توییتر نه من که سر در نمی یارم چرا. شاید منتظرن که یکی بیاد بخره ازشون.

  3. سجاد said

    سلام آقای دکتر ببخشید ما همش مزاحم می شیما!
    من با فیدم یه مشکل پیدا کردم هر کاری هم کردم نتونستم درستش کنم وقتی وارد می شی فقط علامت سوال نشون می ده!
    http://feeds.feedburner.com/otello این در صورتیه که فید اصلی ورد پرس مشکلی نداره؟!
    http://otello.wordpress.com/feed هر مشکلی هست توی فید برنر بوجود میاد! نمی دونم باید چیکار کنم میشه لطف کنید یه راهنمایی کنید.
    و یه زحمت دیگه با کلی زحمت کاسپراسکی 7 رو دانلود کردم ولی کار نمی کنه یعنی اکتیو نیست و نتونستم کلیدش رو پیدا کنم در این موردم اگه می شه یه کمکی بکنید :p

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

