درخواست كمك

اين پست شماره 500 اين وبلاگ است.در 7 ماه گذشته من 500 پست در اينجا وارد كردم.حدود 67000 بازديد از اين وبلاگ انجام شده است.بسياری از دوستان در اين مدت نسبت به من و اين وبلاگ لطف داشته‌اند.از همه خواننده‌گان عزيز اين وبلاگ بسيار متشكرم.در اينجا برای اولين بار به‌صورت رسمي از تمام كساني كه در اين مدت به وبلاگ من سرزده‌اند درخواست كمك دارم.اگر هركدام از اين 500 پست برای شما مفيد بود و تمايل داريد ان را به گونه‌ای در حق من جبران كنيد خواهش مي‌كنم به درخواست كمك من پاسخ مثبت دهيد.

متن درخواست: همانگونه كه مي‌دانيد وردپرس دات كام به زبانهای مختلف از جمله فارسي در دسترس هست.اما تمام اجزاء ان به زبان فارسي ترجمه نشده است.هرچند برای بسياری از ما كه اشنايي حداقلي با زبان انگليسي داريم اين موضوع چندان مشكلي نيست اما بد نيست كل وردپرس را به زبان فارسي ترجمه كنيم.روش كار ساده است.به ادرس    http://translate.wordpress.com  برويد.در آنجا زبان فارسي را انتخاب كنيد.ليست كلماتی كه هنوز به فارسي ترجمه نشده‌اند نمايش داده مي‌شود.هركدام از عزيزان اگر حداقل يك كلمه را ترجمه كنند :

1-اين وبلاگ تاكنون 67000 بازديد داشته است.اگر فقط خوانندگان ثابت اين وبلاگ را  در نظر بگيريم و هركدام يك كلمه ترجمه كنند بنظرتان چند كلمه مي‌شود؟

2-در وردپرس دات كام هم اكنون بنا به روايتي 2000 وبلاگ فارسي وجود دارد.هركدام از اين عزيزان اگر يك كلمه ترجمه كنند مي‌شود 2000 كلمه!

3-بسياری از شما عزيزان تفكر اپن‌سورس را دوست داريد و برای ان احترام قائليد.وردپرس نيز يكي از نمونه‌های ان است.همچنين تجربه شركت در يك كار گروهی -انهم با اين  تعداد وسيع افراد- بنظرم يك كار لذت‌بخش است.

بياييد همگي دست‌دردست هم تنها با ترجمه يك كلمه -كساني كه دوست دارند تعداد بيشتر-يك حركت در جهت تقويت زبان فارسي در اينترنت انجام دهيم.

اميدوارم خوانندگان عزيز و وبلاگ‌نويسان محترم  اولين خواهش و درخواست كمك من را بي‌پاسخ نگذارند.به اميد اعتلای بيشتر زبان فارسي در اينترنت.

پی‌نوشت:كسانی كه اين درخواست كمك را تبديل به يك حركت گروهی كردند.بينهايت از همه انها متشكرم:

1-حمايت جامعه كاربران بالاترين: زبان فارسي به همه شما مديون است.

2-خواهش و درددل يك آ‌ی‌تی‌نويس

3-همبستگی‌ آی‌تی‌نويسان و ترجمه وردپرس

4-وردپرس با طعم فارسی

5-هنگام ترجمه به اين نكات توجه فرماييد

6- دست به دست هم وردپرس را مي‌كنيم فارسي

7-وردپرس فارسی

پی‌نوشت 2: ايده ترجمه گروهی وردپرس از من نبوده است.اولين بار وبلاگ عصرونه پيشنهاد ان را به من داد .اما با توجه به زمان امتحانات دانشگاه قرار بر اين شد تا اين حركت در تابستان انجام گردد.از زحمات همه دوستان متشكريم.

اپديت 1: كل كلمات مورد نياز برای ترجمه 4215 رشته كلمه است.تا ديروز -قبل از شروع اين كار گروهی- تعداد 2212 عبارت ترجمه شده بود. رنكينگ زبان فارسي در وردپرس 20 بود.تنها چند ساعت پس از شروع اين كار رنكينگ زبان فارسي به رتبه يك صعود كرد! در حال حاضر زبان فارسي در جايگاه اول رنكينگ قرار دارد.در كمتر از 24 ساعت تعداد عبارات ترجمه شده به  2412 عبارت رسيده است. 

25 دیدگاه »

  1. سعید said

    مزیدی عزیز سلام

    منم خیلی وقته که دارم روی ترجمه کار می کنم و هر وقت بتونم کمی از وردپرس رو ترجمه می کنم.
    به روی چشم
    حتما فعال تر این کار را انجام می دهم.

    ایول اوپن سورس

  2. vafadaredelshekaste said

    آقا ما هم بازی! شروع کرديم به ترجمه

  3. MMahdi said

    به روی چشم.

  4. MMahdi said

    ولی بعضی هاش سخته زیاده.

  5. vafadaredelshekaste said

    فکر کنم من سهم خودم رو انجام دادم!

  6. آمیر said

    سلام جناب مزیدی. نمی دونم چرا انقدر اسمتون برام آشناس! ولی حالا مهم نیست. اومدم اولاً تشکر کنم بابت کامنتی که گذاشتین و تعریفی که کردین. بعدشم، گفتین 67000 تا بازدید کلی واسم عجیب اومد ولی مطالبت رو که دارم می خونم تازه دستم میاد چیه که اینقدر خواننده دارین! من رو هم از خواننده های ازین به بعدتون حساب کنین.
    فکر جالبی کردین ولی یه چیز اینکه به نظر من وردپرس دات کام یه چیزایی مثل تقویم هجری شمسی کم داره که اونم دست ما نیست ظاهراً.
    مرسی

  7. منم یکم ترجمه کردم، ایشالله قبل از اینکه قیلطر بشه ترجمه رو تموم کنیم!
    فعلا که بروبکس اندونزی از ما خیلی جلوترن ولی از عربا جلوتریم!

  8. دکتر جان من هم تو وب‌لاگ فسقلی خودم یک صفحه درست کردم و در این مورد نوشتم. گوگل هم یک هم‌چین سرویسی دارد و من اتفاقا آن‌جا هم تا حالا کلی ترجمه انجام دادم؛ البته با توجه به سطح سوادم. امیدوارم تا چند ماه دیگر وردپرس را کاملا فارسی ببینیم.

  9. یادم رفت لینکش را بگذارم.
    این هم لینک آن صفحه: http://smallcandle.wordpress.com/12/

  10. m said

    با سلام دوست عزيز منم با پيشنهدتون موافقم و اگه كاري از دستم بر بياد كوتاهي نميكنم .
    يه چيز ديگه كه ربطي به اين مطلب نداره اين كه شما خيلي تاكيد مي كنيد كه براي وبلگ نويسي از ورد پرس استفاده بشه و جنبشي هم بر پا كرده اين اما مشكلي كه هست اينه كه شما زياد كار با ورد پرس رو اموزش نمي دين و اگه بخواين جنبش مهاجرت موفق بشه بايد بيشتر به اموزش ورد پرس بپردازيد با لااقل لينك هاي مفيد را بگذاريد مثلا من خودم يك وبلاگي ئر ورد پرس ساختمه اما نمي دونتم ايا ميشه در سايد با ر كد مثلا براي نظرسنجي مثلا وبگذر گذاشت و اگه اره چجوري يا شما چجوري در وبلاگتون عكس در سايد بار گذاشتينه؟
    با تشكر
    (ببخشيذ خيلي سريع تايپ كردم ممكنه اشتباه كرده باشم)

  11. لبیک یا مزیدی! اتحدو اتحدو!!!

  12. ابراهیم said

    پیشنهاد بسیار خوبی بود من یکی که بی اطلاع بودم
    به نظر من باید به این کار سرعت بیشتری بدیم

  13. با سلام این مشارکت کار زیبا و خوبی است موفق باشید سهم ما هم محفوظ انجام خواهد شد.

  14. […] پست رو در راستای پست مزیدی عزیز به عنوان یه عضو کوچیک از خانواده آی تی مینویسم. امروز […]

  15. pourebadi said

    من هم شروع کردم.
    پست من در همین مورد :
    http://itclick.wordpress.com/2007/07/03/%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d9%88-%d8%af%d8%b1%d8%af-%d8%af%d9%84-%db%8c%da%a9-%d8%a2-%db%8c-%d8%aa%db%8c-%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3/

  16. badragheh said

    سلام
    لطف یک نام کاربری و رمز عبور مثلا translate درست کن و در انتهای پست اضافه کن که ما که اکانت نداریم بتونیم ترجمه کنیم
    اگر از بدرقه هم خوشت اومد لینک بده
    بدرود

  17. 30yah said

    حتما

  18. بنام خدا

    البته درسته که شما 67000 بازدیدکننده داشته‌اید، اما به این معنا نیست که 67000 نفر هستند که صفحات وبلاگ شما رو ورق می‌زنن. اولاً اینکه تعداد خیـــــلی زیادی از اونا احتمالاً از راه Search اومدن و رفتن یا اینکه توی توسط لینک‌ها جابجا شده‌اند. بنابراین دوستان و بازدیدکننده‌های دائمی وبلاگ شما فقط کسانی هستند که میشناسیدشون و احتمالاً می‌تونید بشماریدشون.

    ……………………………………………………………….
    پی‌نوشت
    تازه به وردپرس اومدم. اگر مطلب دارید (یا اینکه سراغ دارید) که می‌تونه منو با محیط کاربری WordPress.com بیشتر و بهتر آشنا کنه، ممنونه میشم بهم بدید

  19. با سلام خدمت شما دوست عزیز
    تیم فارسی پرس با تلاش های بی وقفه (بر روی نرم افزار متن باز وردپرس) موفق به فارسی نمودن کامل این نرم افزار شده است (کامل ترین نسخه موجود )
    برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به وب سایت ما مراجعه کنید http://www.farsipress.com
    با تشکر تیم فارسی پرس

  20. خوب لازمه که فرا خوان دوم رو هم اعلام کنید. تب فارسی سازی کمی تا قسمتی فروکش کرده.

  21. mhmazidi said

    محمد جان: فكر مي‌كنم حالا شما وساير دوستان فراخوان بدهيد تاثير بيشتری داشته باشد.كار گروهی نياز به مساعدت همه دارد.

  22. […] • فارسی سازی وردپرس وارد مرحله‌ی جدیدی می‌شود • درخواست كمك • خواهش و درد دل یک آ ی تی نویس • همبستگی‌ […]

  23. […] : – فارسی سازی وردپرس وارد مرحله‌ی جدیدی می‌شود – درخواست كمك – خواهش و درد دل یک آ ی تی نویس – همبستگی‌ آی‌تی‌نويسان […]

  24. بهبودی said

    منم بازی اقا:))

  25. […] تاكنون با روند ترجمه آشنا نيستيد لطفا برای شروع اين مجموعه لينك را نگاهی بياندازيد. سپس برای ترجمه به اين لينك […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

