afeeda: تامبلری دیگر

چند روز قبل سايت افيدا را تست كردم.بنظرم جالب امد اما فكر مي‌كردم برای هيچ‌كس جذابيتی نخواهد داشت.اما امروز ديدم كه تك پسر عزيز در كامنتهای پست قبلی به دنبال چنين سايتي مي‌گردد.پس بد نديدم باهم افيدا را بيشتر بشناسيم.

اگر با تامبلر اشنا باشيد افيدا نيز تاحدودی شبيه ان است.با اين تفاوت كه تامبلر اساسا سايتی برای ايجاد news river نيست بلكه بيشتر يك نوع ميكروبلاگينگ است.در صورتی كه با افيدا به راحتی مي‌توان چندين نوع blog(news) river ايجاد كرد.

ابتدا به سايت افيدا برويد.در ان ثبت‌نام كنيد و سپس به اكانت خود راهنمایی مي‌شويد.حالا مي‌توانيد از هرجایی كه فيد داشته باشد(وبلاگ-فوتوتلاگ-ويديو و…) فيد مربوطه را وارد كنيد.پس از لحظاتی مي‌توانيد به  blog river ايجاد شده نگاه بياندازيد.river به معنی رودخانه است.سايتهایی مثل «دو در دو» در حقيقت رودی از نوشته های وبلاگی( يا اخبار) از منابع مختلف ايجاد مي‌كنند. تاكنون برای ايجاد « رود وبلاگی» !! از تامبلر مي‌شد استفاده كرد.اما همانگونه كه گفتم تامبلر ظريف است و بيشتر برای ميكروبلاگينگ كاربرد دارد.اگر مي‌خواهيم  blog river ايجاد كنيم حالا افيدا در دسترس است.

از مزيتهای افيدا اين است كه مي‌توانيد چندين نوع دو در دو ايجاد كنيد:شخصی( personal-private) -عمومی ( public)- (group) –  و  event . شما مي‌توانيد بسته به نياز خود از مدلهای مختلف ان استفاده كنيد.مثلا من برای تست يك دو در دو ساده ايجاد كردم و فيد وبلاگ خودم و وبلاگ تك‌كرانچ را به ان دادم نتيجه ان را مي‌توانيد در http://afeeda.com/mhmazidi ببينيد.شما مي‌توانيد بينهايت فيد به اكانت افيدای خود وارد كنيد.

6 دیدگاه »

  1. جالب بود دکتر جان.
    دستت درد نکنه. ولی سایت افیدا خیلی باحالتره !

  2. دکتر جان یه سوال مهمی دارم آثا در تامبلر یا در اینجا می شود کاری کرد که فید وبلاگ یا سایت را بدهیم و تمام مزلب را بیاورد به جای آنکه یه بخشی از مطلب را بیاورد و بعد لینک بدهد به آن پست ؟ می خواهم برای رفع ساماندهی ازش استفاده کنم. ممنون می شوم اینجا یا ایمیلی به من جواب بدهی

  3. mhmazidi said

    اميرجان هم در اينجا و هم در تامبلر مي‌توان طوری تنظيم كرد كه تمام مطالب به همراه تصاوير-ويديو-فايلهای صوتی و… نمايش داده شود.در هر دوجا مي‌توان لينك به مطلب اصلي را نيز قرار داد.اما مهم اين است كگه ان سايت يا وبلاگ فيد خود را كامل ارائه كند.مثلا وبلاگ اوليو فيد وبلاگش را ناقص در دسترس مي‌گذارد.هرچند برای انهم راه‌حلی هست!D:

  4. takpesar said

    سلام خوندن این پست واقعا برام جالب بود شاید این کامنتم یه مقداری طولانی بشه پیشاپیش از این که وقت شما رو میگیرم عذرخواهی میکنم….راستش این سایت عالی بود من عضو شدم و فید چند تا سایت مورد علاقم رو اضافه کردم و حالا با باز کردن فقط یه صفحه مطالب و عکس ها باز میشن و دیگه از تبلیغات اضافی سایت ها خبری نبود…واقعا چه سیستم جالبی داره فقط عکس و مطلب رو باز میکنه و خیلی به آدم کمک میکنه که در وقت کم استفاده بیشتری داشته باشه…فقط یه سوال یا خواهش داشتم؟ من در مورد مدل لباس پسرانه مطلب می ذارم همیشه و با این نوع سایت ها سر و کار دارم. متاسفانه این نوع سایت ها هم به طور 100 در 100 قیلطر هستند!!!! من الان سایت هایی که تو این مورد هستند رو فیدشون رو اضافه کردم و این سایت مطالب اونا رو میاره ولی عکس ها رو چون از خود هاست سایت بسته بارگذاری میکنه باز هم نمایش نمیده. من چون به نوشتن تو این زمینه علاقه دارم مجبورم مرتبا دنبال قیلطر ش ک ن باشم . در حالی که من دنبال استفاده سالم از اینترنت هستم. حالا می خواستم بدونم سایت فید خوانی مثل همین afeeda هست که به نوعی بتونه علاوه بر مطالب بسته شده تصاویر اون سایت هم نشون بده!!!!!!!البته من به هیچ وجه این نوع فیدخوان رو برای استفاده نامناسب نمی خوام چون اگه وبلاگم رو دیده باشین خودتون متوجه شدین علاقه من در چه زمینه ای هستش فقط چون من همیشه مطالب وبلاگ شما رو می خونم و متوجه شدم اگه کسی بتونه به من تو این زمینه کمکی بکنه فقط شما هستشن همونطور که تا الان هم واقعا سایت های مفیدی معرفی کردین مخصوصا این پست که واقعا جالب بود و سایت خیلی جالبی رو معرفی کردین.واقعا مرسی ..با این حال اگر سایتی بود که همچین امکانی رو داشت البته می دونم احتمالش خیلی کمه ولی بهر حال اگر بود یا نبود ممنون میشم جواب و نظر شما رو در این مورد بدونم..بازم خیلی ممنون

  5. takpesar said

    راستی در مورد این که گفنتین اگه سایتی اجازه فید کامل رو نده ولی اونم راه حلی داره….کاش میشد اگه فرصت داشتین در این مورد یه مقاله برای افرادی که بلد نیستن می ذاشتین..چقدر خوب مشید!

  6. takpesar said

    بازم بابت این پست و معرفی این سایت تشکر میکنم…

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

