شروكس: یك تجربه اشتباه

اميدوارم دوستان جسارت من را ببخشند و اين بار اشتباهات و اظهارنظرهای نسجيده من را به پای تمام «وبلاگ‌نويسان IT» نگذارند.اما به عنوان يك كاربر علاقه‌مند به تحولات اينترنت-چه در داخل و چه در خارج- بايد بگويم كه شروكس يك تجربه‌ای است كه از ابتدا دارد مسير را اشتباه مي‌رود.

شروكس خود را «بزرگترين پايگاه اينترنتی ايرانيان» معرفی مي‌كند.اما متاسفانه من نتوانستم دقيقا متوجه شوم شروكس قرار است در كدام دسته‌بندی قرار گيرد؟ آيا قرار است شروكس تبديل به بزرگترين پورتال اينترنتی ايرانيان شود؟(مدلی شبيه سايت ياهو در چندين سال قبل).اگر چنين است-كه مطمئنم نيست- بايد بگويم حتی سايتهای بزرگی چون ياهو نيز كمتر بر روی پورتال خود كار مي‌كنند.

يكي از حوضه‌هایی كه بسيار جا برای فعاليت دارد – و اكثر سايتهای مطرح وب دارند به اين سمت مي‌روند- استفاده از صفحه شخصی ( personalized page ) است: ياهو-گوگل-نت‌وايبس-پيج‌فليكس و… هرچند اين قسمت از بازار اينترنت رقابت بسيار سنگيني دارد اما اگر شروكس مي‌خواهد بزرگترين پايگاه اينترنتی ايرانيان بشود فكر كنم بهترين قسمت برای مانور دادن همين‌جا باشد.اما اينجا نيز كاملا ساختار سرويسهای مطرح برپايه ويجتهاست. چيزی كه متاسفانه اصلا در شروكس ديده نمي‌شود.Shorox

سايت شروكس حدود يكماه راه‌اندازی شده است.تعداد بازديدهای ان در طول سال حدود 1697683 گزارش شده.عدد شگفتی سازی كه نشان از محبوبيت اين سايت در همين مدت كوتاه دارد.به همين دليل اميدوارم مسئولين اين سايت  به محبوبيت سايت خود اهميت دهند و سعي كنند شروكس را با استانداردهای روز وب منطبق نمايند.

به اميد موفقيت هرچه بيشتر سرويسهای جديد ايرانی. 

15 دیدگاه »

  1. hamid said

    امیدوارکم که موفق بشه این سایت ولی این آمار به نظر منطقی نمیاد .توی الکسا هم که نمدار بازدیدهای روزانش را می بیننم از ایراپیک کمتر بازدید کننده داره ، در حالی که ایراپیک (در حال حاضر)در روز شصت هزار بازدید نداره. نظر شما چیه؟
    http://www.alexa.com/data/details/traffic_details?q=&url=www.shorox.com

  2. صحبت حمید کاملا درسته. آمار آلکسا این سایت را در رتبه :

    501,718

    نشون میده. که این به این معنیه که تعداد بازدید کنندگان این سایت روزانه کمتر از 200 نفر است ! به این نکته توجه کنید که به راحتی میتوان کاری کردن که سیستم آمار سایت هر عددی را که دوست داشته باشیم نشان بدهد. این سایت برای اثبات آمار خود باید از سیستم هایی مانند

    Google Analytics

    استفاده کند. متاسفانه اعلام امار غیر واقعی در میان وب سایت های فارسی بسیار رایج شده است. در مورد عدد 200 نفر هم تعجب نکنید. شوخی نکردم . طبق آمار ترافیک الکسا که کاملا هم دقیق محسوب میشود این سایت کمتر از 200 نفر روزانه بازدید دارد.

  3. در تکمیل اگر این دو لینک را هم ببینید متوجه میشوید که تعداد بازدید کنندگان این سایت حتی از وبلاگ خودتان هم کمتر است :

    در گوگل این عبارت را جستجو کنید :

    site:www.shorox.com

    متوجه میشوید که تنها 344 صفحه از این سایت در گوگل ثبت شده است در حالی که اگر جای نام این سایت آدرس وبلاگ خودتان را قرار دهید با عدد 882 مواجه خواهید شد.

    حالا در گوگل این را جستجو کنید :

    link:www.shorox.com

    با عدد صفر روبرو میشوید که این در مورد وبلاگ شما 123 است.

    ممکن است بگویید که چون این سایت به تازگی راه اندازی شده هنوز در گوگل ایندکس نشده است. در پاسخ به این نکته اشاره میکنم که در صورتی که یک سایت دارای ترافیک زیادی باشد به سرعت در در طی کمتر از 2 روز توسط گوگل ایندکس میشود. ضمن اینکه تعریف این لغت ترافیک زیاد برای ربات های گوگل حدود 100 نفر بازدید کننده ی روزانه است. اینکه بعد از یک ماه هنوز اینها ایندکس نشده است به دلیل بار بسیار کم ترافیکی این سایت است.

    ببخشید اگر طولانی شد. من چند سال است که روی مسئله ترافیک سایت های ایرانی تحقیق میکنم و در این مورد به نکات جالبی رسیده ام برای همین گفتم که در مورد مطلبتان توضیح کاملی بدهم.

  4. hamid said

    ممنون از توضیحات جالب جناب نارنجی

  5. mhmazidi said

    متشكرم از شما حميد جان و نارنجی عزيز.
    دليل بكار بردن كلمه شگفتی‌ساز در مقابل ان عدد نيز دقيقا اشاره به همين موضوع داشت.اگر به قسمت «درباره شروكس» برويد نوشته است كه اين سايت از 17 خرداد شروع به كار كرده است.اما تعجب من از اين بود كه در امار ارائه شده صحبت از امار بازديد ماهانه و سالانه شده است.
    از انجایی كه قبلا پيشنهاد من به يك سايت منجر به «اتهام به تمام وبلاگ‌نويسان it » شد در اينجا سعي كردم تنها به ذكر شگفتی خود بسنده كنم.
    با اينحال بازهم اميدوارم كه مسئولين اين سايت روش منطقي را در پيش بگيرند و در اينده نزديك به موفقيت لازمه برسند.

  6. […] بار هم ایشان سایت “شروکس” را معرفی و نقد کرده اند. کنجکاو شدم و در این سایت […]

  7. شایان said

    http://openlearningcenter.blogfa.com/post-218.aspx
    پاسخ به شما

  8. سعید said

    سلام دکتر جان

    من که همون اول از ثبت نامش که سخت بود همچی دستم اومد. نگران حرف هایی که در مورد انتقاداتت می دن نگران نباش. هر کی انتقاد کنه همین میشه.

    مهم اینه که تو برای ما آی تی نویس ها قابل احترامی

    موفق باشی

  9. mhmazidi said

    شايان جان:
    خوشحالم كه اينبار اظهارات نسنجيده من را به همه آی‌تی‌نويسان تعميم ندادی.چند مطلب به نظرم مي‌رسد:
    1-دوست عزيزم.چرا شما مي‌خواهی اينقدر خودت را اذيت كنی كه ثابت كنی من موجود بيسوادی هستم؟دوست خوبم.اين كه نياز به اثبات ندارد.من خودم رسما اين موضوع را بارها اعلام كرده‌ام.
    2-حالا كه ثابت شد من بيسواد هستم -و به قول شما نقش يك خبرنگار را دارم-آيا به عنوان يك خبرنگار يا حتی ساده‌تر از ان بعنوان يك كاربر اينترنتی معمولی اين اجازه را دارم كه نظر شخصي خودم را در مورد يك سايت يا سرويس اينترنتی كشورم ابراز كنم؟
    3-در اين كه من بيسوادم بازهم شك نكنيد.اما هميشه گفته‌اند: ننگر كه مي‌گويد،بنگر چه مي‌گويد! شما ثابت كرديد كه من لياقت اظهارنظر در اين زمينه‌ها را ندارم.قبول!! اما در مورد اصل انتقادات من به شروكس هيچ مطلبي ننوشتيد
    4-شايان جان.بي‌ادبی من را ببخش .اما من بازهم مي‌خواهم اين قبيل جسارتها را ادامه بدهم.اميدوارم پيشاپيش بنده را عفو بفرماييد.
    5-شما اين مطلب را ديديد .اما در مورد پست قبلی من-در مورد سايت هفت‌بيت- هيچ نظری نداديد.آيا من درست فكر مي‌كنم: اگر تاييد كنيم، خوبه. اگر انتقاد كنيم بيسواديم؟؟ آيا شما اينطوری فكر مي‌كنيد؟

  10. MMahdi said

    سایت همچین جالبی نبود.

  11. Saeid said

    با احترام،
    از وبلاگ‌هایی که فرت و فرت آپدیت می‌کنند خوشم نمی‌آید.
    اولین چیزی که نشان می‌دهد بیکاری صاحب آن است و یقینا بسیار مطالب نسنجیده هم خواهند نوشت. مطالبی که در وبلاگ شما زیاد به چشم می‌خورند.
    درباره بی‌سوادیتان، اگر اقلا املای حوزه را «حوضه» نمی‌نوشتید -قطعا غلط املایی نبوده- مطمئن می‌شدم که فروتنی می‌کنید اما الان…
    راستی همه پزشک‌ها اینقدر وقت دارند که بیست و چهار ساعت در وبلاگشان حضور داشته باشند؟

    ببخشید که رک بود!
    آرزوی توفیق.

  12. شروکس آمارش الکیه همش رندومه خودت یه بار ریفرش میکردی میدیدی این چرت و پرتا رو نمینوشتی.

    ازت زیاد خوشم نمیاد چون جواب آدم رو نمیدی

    فقط فیدتو میخونم که آمارتم نره بالا!:p

    زود یه مطلب بزن که اشتباه کردی و شروکس همه چیش تقلبیه تازه پیج رنکشم 1 ه.

  13. afshin said

    بنظر من کل این مطلب توسط یک بیسواد و آدم بیکار نوشته شده.

    ببینم یک سوال دارم !! شما میرید توی یک وبسایت اول میرید ببینید که این سایت آمار وبسایتی که تو سایتشه درست بعد از سایت استفاده کنید ؟ اگر اینطوری از وبسایت ها استفاده میکنید خیلی احمقید

    تکنولوژی که شروکس بکار برده خیلی جالبه و اگر میتونی یک وبسایت بگید که کارش از شروکس بهتره

    واقعا شما ها بیسوادید …

    در ضمن من آماری ندیدم توی شروکس ولی مقاله شما خیلی مسخرست اصلا شما با آمار وبسایت چیکار دارید. شما استفاده خودتونو بکنید.

    من مسنجر ای رو که توی شروکس دیدم هیچ وبسایت ایرانی همچین چیزی رو طراحی نکرده و فوق العاده قشنگ کار کرده اند و تمامی امکاناتشون عالیه!! شما بیسوادید که طبق آمار به وبسایت امتیاز میدید.

  14. […] بار هم ایشان سایت “شروکس” را معرفی و نقد کرده اند. کنجکاو شدم و در این سایت عضو […]

  15. […] بار هم ایشان سایت “شروکس” را معرفی و نقد کرده اند. کنجکاو شدم و در این سایت عضو […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

