لینكدونی

اگر به سايدبار اين وبلاگ نگاه كنيد مي‌بينيد كه من لينك ساير وبلاگها را در دو دسته قرار داده‌ام:1-لينك 2-وردپرس .ممكن است تعداد،نام‌و نوع دسته‌بندی انها به مرور كمي تغيير كند اما چند اصل ساده برانها حكفرماست:

1-مهمترين هدف من حمايت از وبلاگهايي‌ است كه در وردپرس دات كام هستند.به همين دليل تعداد لينكهای موجود در دسته وردپرس مرتب افزايش خواهند يافت.

2-در مرحله بعد سعي مي‌كنم لينك وبلاگهایی را در قسمت «لينك» بگذارم كه با نيروی وردپرس باشند.در اخر نيز وبلاگهای دوستانی كه در بلاگ‌سپات هستند.

3-با تمام احترامی كه برای كاربران سرويسهای وبلاگی وطنی قايلم اما لينك انها را در اينجا نخواهيد يافت.اين به معنی بد بودن ان وبلاگها نيست بلكه صرفا به دليل اشكالات پايه‌ای است كه سرويسهای وطنی دارند. هيچ تمايلي ندارم كه كمكی-هرچند بينهايت ناچيز-به ادامه حيات اين سرويسها انجام دهم-لااقل تا زمانی كه مشكلات اساسي خود را حل نكرده باشند. آخرين نمونه از شاهكارهای انها را مي‌توانيد در وبلاگ رسمي يكی از سرويسهای وطنی ببينيد كه صريحا  عنوان كرده‌اند 17000 وبلاگ غيرفعال را حذف كرده‌اند!! چيزی كه هرگز برای من قابل هضم نيست.

هرچند بسياری از وبلاگهای وردپرس دات كام(مثل خودم) تازه پا گرفته‌اند و همچنين بسياری از وبلاگهای باارزش در سرتاسر وب هستند كه افتخار خواندن انها نعمت بزرگی است اما تاكيد بيش ازاندازه بر روی وردپرس دات كام تنها به اميد ايجاد يك محيط دوستانه در اين فضاست.اميدوارم اين اجتماع كوچك روز به روز بزرگتر شود.

14 دیدگاه »

  1. محسن said

    خب پس دکترجان چه خوب که ما هم به جمع وردپرسی ها پیوستیم 🙂

  2. سجاد said

    پس من چی 😦

  3. MMahdi said

    فقط اونهایی که wordpress.com دارن وردپرسی هستن؟!

  4. milad said

    سلام دكتر مزيدي
    ممنون كه زحمت كشيدين و اومدين به وبلاگم
    ميخواستم من هم مثل دوستمون بگم:
    پس من چي ؟! ما فقط وردپرس شديم به خاطر اينكه به جرگه دوستان دكتر مزيدي بپيونديم
    خيلي ممنون ميشم كه لينك منم اضافه كنيد
    روزنوشت هاي ميلاد

  5. Manwe said

    چقدر راشیست !!!

  6. Saleh said

    خیلی غیر دموکراتیک هست این تصمیم ضما من به جرات می تونم بگم که 90 درصد متالب شما رو خوندم با اینکه خیلی خیلی کم کامنت می گذارم ولی نتونستم جلوی خودم رو بگیرم و نظرم رو ننویسم این نوع رفتاری که برای حمایت از وردپرس در پیش گرفتید و به اینجا رسیده اصلا جالب نیست البته کاملا درک می کنم که چرا می خواهید بلاگرها از سرویس های خوب استفاده کنند ولی اینکه با دیکتاتوری به نوعی کسی رو مجبور کنید که از سرویسی استفده کنه اصلا جالب نیست بیشتر یاد مایکروسافت می افتم و با شماکه می دونم با تفکر اوپن سورس اخت هستید کمی عجیبه.
    ممنون

  7. Saleh said

    یک حرف آخر اینکه: مزیدی جان مجبور نیستیم همه را به بهشت هل بدهیم درش را البته باید نشان داد!

  8. mhmazidi said

    صالح جان:
    متوجه نمي‌شم چرا غير دموكراتيك هست؟ من كه از ديگران نخواستم اين كار را انجام دهند.صرفا سليقه شخصي خودم را اعلام كردم.من حتي معتقد نيتم كه وردپرس بهشت فرضي هست.من فقط خوايستم با اين روش به كساني كه به وردپرس دات كام مي‌ايند حمايت معنوي-هرچند بسيار كم-برسانم.همچنين بازهم نظر شخصي خودم را گفتم كه به عزيزانمان در سرويسهاي ايراني لينك نمي‌دهم.
    اين كاملا طبيعي است! بعضي‌ها ممكن است بنويسند: به وبلاگهاي سياسي لينك نمي‌دهيم.بعضي به وبلاگهاي جك و.. من هم به وبلاگهايي كه بر روی سرويسهاي وطني باشند لينك نمي‌دهم.هرچند اگر دقت كنيد نوشتم تا وقتي كه مشكلات اساسي خود را حل نكرده باشند.
    با اين حال اينطور فكر مي‌كنم كه هركس اين اختيار را دارد كه لينكهای وبلاگش را مطابق ديدگاهش و سليقه‌اش تنظيم كند.اين كار من به هيچ‌وجه تحريم ان وبلاگها نيست.نوشتم كه در انجا وبلاگهای با ارزش بسياری هست.انها را مي‌خوانم اما -بازهم نظر شخصي و سليقه من است- تا وقتي در سرويسهاي وطني باشند به انها لينك نمي‌دهم.

  9. Saleh said

    دکتر مزیدی جان ممنون از پاسختون، اینکه کاملا مشخصه و شکی هم توش نیست که هر بلاگری به هرجا دوست داشت لینک می ده یا نمی ده، ولی من باز هم بازهم قانع نشدم البته نیازی هم نیست که الزاما شما من رو قانع کنید یا من شما رو زیبایی دنیا به همین عقاید مختلفش هست به رنگ پوست های مختلف و نژادهای مختلف و البته حق انتخاب برای سرویس بلاگ نویسی مختلف!
    باز هم ممنون از توجه شما

  10. متاسفانه میهن بلاگ هم اقدام به حذف کیلویی وبلاگ ها کرد.
    بنده هم از پرشین بلاگ به وردپرس مهاجرت کردم. ممنون میشم به بنده لینک بدید.

  11. Saeid said

    مطلبی که اتفاقی به آن هدایت شدم، اصلا نوشته جالبی نبود!
    شما کی هستید؟ کجا ساکنید؟ هرگز وب مستری در ایران بوده‌اید؟ هرگز درک کرده‌اید برای یک سایت کوچک در کشور بدبخت شده و سرتاسر تحریمی مثل ایران چه خفت‌ها، توهین‌ها، -از سایت‌های مطرح خارجی-، روا داشته می‌شود و آنها چه بیچارگی‌هایی باید بکشند تا در این دنیای اینترنت بی در و پیکر خود را بالا نگاه دارند؟
    تو هرگز درک کرده‌ای زندگی 24ساعته‌ای سراسر ترس و دلهره از بروز کوچکترین تا بزرگترین مشکل احتمالی، مثل زندگی شخصی علیرضا شیرازی یا خیلی‌ها مثل او،‌ یعنی چه؟
    اصلا هرگز خواسته‌ای در حالی که ساکن ایران هستی و مهر -ننگین- ایرانی بر پیشانی‌ات خورده، یک دامین ساده از شرکتی مثل گوددی تهیه کنی؟
    تا درک کنی چه بر سرت خواهند آورد!!
    حالا بیا لینک به وبلاگ سرورهایی را تحریم کن که با پول جیبشان سرویس میزبانی وبلاگ میسازند و آن را در دنیای بیرحمی به اوج می‌رسانند که سهم کشورشان در آن جهان، هیچ عدد دیتا سنتر است!
    اینها را درک می‌کنید؟
    خیلی بی انصافی نه؟

    گیریم اشتباهات فراوانی هم داشته باشند، یعنی شما امثال نامی که بردم را با مدیران بلاگر یکی می‌پندارید؟ زهی بی انصافی کامل! پدر جان،‌‌ آی تی ما تازه دارد تجربه می‌کند و پا می‌گیرد، می‌گویی چون مثل ریشه و تنه تنومند گوگل نیست، از بیخ بزنیمش؟!!
    به به! چه تحریم سخیفی!

    در آخر، در جایی که سروری مثل بلاگر فعالیت می‌کند، صحبت از ورد پرس خطایی بس بزرگ است!
    یقین دارم از بلاگر جدید چیز زیادی نمی‌دانید یا با همه سرویس‌ها درست کار نکرده‌اید.

    موید باشید و پیروز.
    یارمحمدی

  12. […] در کامنتهای اینجا نوشتم که با آقا کورش موافقم. بند سوم این نوشته را قبول ندارم. گرچه اشکالاتی را به سرویسهای وطنی […]

  13. دکتر! حرف شما صحیح نیست
    در مورد تقدسی که برای ورد پرس ساختید باید بگم اینطور نیست
    اینکه خود وردپرس برای حداقل امکانات که همون تغییر قالب هست هزینه دریافت میکنه خیلی مانع و سد گرایش خیلیها به سمت ورد پرس هست. و ورد پرس رو تبدیل کرده به یه سیستمی تنها برای تکنیکال نویسی
    اما معادلش blogsome که اون هم از wp-mu استفاده میکنه امکان تغییر قالب رو هم گذاشته
    اما با حرف شما موافقم که سرویسهای وطنی خیلی مزخرف دارن عمل میکنن . اونقدر که هنوز ادیتور wysiwyg بلاگفا فقط برای IE معتبر هست و یه لینوکس کار به هیچ وجه جز plain text جور دیگه ای نمیتونه بنویسه
    بین سرویسهای رایگان باید بپذیریم بهترین سرویس رو گوگل ( بلاگر) داره ارائه میده
    در ضمن agreement موقع ساخت یوزر در وردپرس هم زیاد قابل اتکانیست

  14. […] شيرازی. بله. حقيقت دارد. من در اينجا نوشتم كه وبلاگهایی كه بر روی سرويسهای وطنی قرار دارند در […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

