bbpress: وردپرس ِ فرومها

شركت اتوماتيك،علاوه بر ارائه وردپرس محصول ديگری نيز دارد كه كمتر در وب فارسي در مورد ان صحبت مي‌شود: bbpress .در توصيف اين نرم‌افزار از سه كلمه استفاده شده است: « ساده، سريع، زيبا».

همانگونه كه وردپرس نرم‌افزاری برای كنترل و مديريت وبلاگ است bbpress در حقيقت نرم‌افزاری برای مديريت فروم مي‌باشد.آخرين ورژن ان حدود 20 روز قبل ارائه شده است.من چندين نمونه از فرومهایی كه با بي‌بي‌پرس ايجاد شده بودند را نگاه كردم.واقعا سه كلمه ساده-سريع و زيبا برازنده ان است. مثلا :اينجا و اينجا

بي‌بي‌پرس نيز همانند وردپرس اپن‌سورس است.همانند وردپرس مي‌توان ان را دانلود كرد.حتي مثل وردپرس، پلاگين هم دارد! من در قسمتي از سايت ديدم كه از زبان فارسي نيز پشتيباني مي‌كند. حالا چند سوال دارم:

1-چرا بي‌بي‌پرس تاكنون فارسي‌سازی نشده است؟ اصلا امكان ان هست؟ حجم كار چقدر است؟ چقدر زحمت دارد؟

2-چرا بي‌بي‌پرس در فرومهای ايراني استفاده نمي‌شود؟آيا به دليل اين است كه هنوز رسما منتشر نشده؟ يا اينكه فارسي‌سازی نشده ؟ و يا اينكه برای مديريت فرومها هنوز گزينه مناسبي نيست؟؟

خوشحال مي‌شوم راهنمايي كنيد. 

4 دیدگاه »

  1. UnderLine said

    دکتر جان گیر دادی به این وردپرس و هم خانواده هاش ها :دی
    کوچکتر از این حرفام که بخوام جواب سوالات شما را بدم ولی خوب به طور تصادفی یک چیزایی در مورد سوالات شما میدانم
    جواب سوال 1 : خوشبختانه برای انجمن سایت وردپرس فارسی bbpress انتخاب شده و فارسی سازی آن نیز شروع شده پس از آنجائیکه این پروژه یعنی bbpress هم OpenSource هست بنابراین فارسی سازش را هم همه میتوانند دانلود کنند .
    جواب سوال 2 : ببین کاربرهای ایران دنبال قشنگی و امکانات زیاد هستند ، حتی ممکن است خیلی از امکانات هیچ موقع مورد استفاده قرار نگیرند ولی خوب دیگه کاربر ایرانی هست دیگه ! ببین بی بی پرس یک سیستم فروم ساده ، سریع و قدرتمند است ولی در مقابل سیستم های قدرتمند دیگر مثل وی بی شاید کمی ضعیف باشد در کل سیستم بسیار خوبی است مخصوصا» برای پروژه های اپن سورس …

  2. نوید said

    به نظر من نمی شه اسم فروم رو به بی بی ‍پرس داد . بی بی پرس بیشتر یک تکمیل کننده وبلاگ می تونه باشه تا یک فروم . بطور مثال من یک وبلاگ با وردپرس دارم ( روی هاست ) حالا میام یک بی بی پرس هم کنارش می زنم . این دو محصول با هم هماهنگی بسیار خوبی دارند مثلا اگه تنظیم بشه کسی که تو وبلاگ ثبت نام کرده با همون مشخصات می تونه وارد فروم بشه . حالا من وقتی یک مطلب می نویسم می تونم با ایجاد یک تاپیک کاری کنم که کاربران سایتم در اون مورد بحث کنن یا بطور مثال من سایتی دارم بطور اختصاصی در مورد دوربین های دیجیتال می نویسه . کنار این هم اگه یه انجمن ساده باشه اون انجمن منبع و کمک بسیار خوبی خواهد بود .
    مثلا این وبلاگ مشابه همین کاری که من در موردش گفتم رو کرده :‌
    http://blogoscoped.com/

  3. atheist said

    به هر حال قراره تو فروم اطلاعات وارد بشه.هر چه ظاهر فروم ساده تر و چيزهاي ضروري در دسترس تر، پيدا كردن اطلاعات ساده تر. به نظر من فروم هاي ايراني بايد در ساختارشون تجديد نظر كنند.

  4. روانپریش said

    همونطور که دوستان گفتند بی بی پرس امکانات زیادی نداره . من سر یه سایتی بی بی پرس نصب کردم . اما به دلایل زیادی بیخیالش شدم . یکی همین نداشتن امکانات کافی مدیریت هست و همینطور فارسی نبودن . البته یکی از خوبی های این فروم ، توانایی اینتگریت کردنش با وردپرس هست . البته فکر میکنم این بستگی زیادی به قالب مورد استفاده داره . به هر حال من از این فروم خوشم اومد اما مجبور شدم از یه فروم دیگه استفاده کنم . گرچه هنوز روی یه آدرس دیگه نصب دارمش . اما به دلایلی که گفتم ازش استفاده نمیکنم .

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

