گلاتو: وردپرس ِ نوین

از جايگاه وردپرس در دنياي سيستم‌های مديريت محتوی(cms) -به ويژه در قسمت اپن‌سورس ان- باخبريم. همچنين چند وقتی است كه با پديده جدید وبلاگ‌نويسی به نام  tumble blogging اشنا شديم كه يك سرويس رايگان ارائه‌دهنده برای اين نوع وبلاگ‌نويسي نيز، به نام تامبلر دردسترس قرار گرفته است.اگر تامبلر را به wordpress.com شبيه بدانيم انگاه معادل  wordpress.org آن چه خواهد بود؟ جواب ساده است:   gelato

گلاتو يك محصول مكزيكی است.اين نرم‌افزار اپن‌سورس است و بر پايه AJAX,PHP,MySQL ساخته شده است.به دليل اپن‌سورس بودن به راحتی مي‌توان يك نسخه فارسي از ان ايجاد كرد.پس از ان مي‌توانيم با گلاتوی فارسي، در هرجایی بسته به نياز و ميل خود يك تامبل‌بلاگ ايجاد كنيم.

من گلاتو را تست نكردم(چون سوادش را ندارم!!) .اما انگونه كه تك‌كرانچ نوشته بسيار خوش‌دست است و در كمتر از چند دقيقه به راحتی-همانند وردپرس- قابل نصب و استفاده است.توصيه مي‌كنم برای تفريح هم كه شده يكي از دوستان اين نرم‌افزار جالب را تست كند.در صورتی كه تمايل داشت ان را فارسي سازی هم كند.خدا را چه ديديد!! شايد روزی گلاتو نيز همانقدر محبوب شد!!

7 دیدگاه »

  1. milad said

    سلام دكتر مزيدي
    من جدا ازتون ممنونم بابت مطالب بسيار مفيد و جالبتون. من هنوز هم اميدوارم كه به جمع دوستان وردپرسي شما در بخش لينك دوستان بپيوندم
    ممنون

  2. mahdi said

    خوب سایت گوگل کد که واسه ایرانیها بسته است (خدا پدر احمدی رو بیامرزه) پس نمیشه برنامه رو دانلود کرد.
    ولی من رفتم و دانلود کردم.
    به نظر خیلی شبیه وردپرسه.

  3. milad said

    سلام دكتر مزيدي عزيز
    من هم گلاتو را با …..شكن دانلود كردم و 800 كيلوش رو ريختم روي هاست اما موفق به نصب نشدم يعني نتونست به ديتابيش وصل بشه
    حالا فعلا دارم فضوليش ميكنم

  4. UnderLine said

    من 60% را فارسی کردم ، انشاالله فردا میزارم برای دانلود …

  5. MAj said

    سلام دکتر
    یه چند وزی اینجا هست کسی خواست بگیره …
    http://207.56.92.219/rap/gelato0-85.zip

  6. […] اگر ممكن است برای ترجمه آن اقدام كند.لطفا تكست‌پترن را به سرنوشت گلاتو (يا بقول آناماريا: جلاتو) دچار نكنيد.  مي‌توانيد از اين صفحه برای شروع ترجمه و راهنمای ان […]

  7. […] سیستم گلاتو که یک تامبل بلاگ است را معرفی کردند و در آن پست خواستند که یکی این سیستم را ترجمه کند ، بنده هم در […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

