جومفا

ابزارهای مدیريت محتوی ( CMS ) بسياری وجود دارد.شخصا مدتهای زيادي اسمهای مختلف را مي‌شنيدم اما درك درستي از انواع انها نداشتم.تا اينكه از  طريق ويكي‌پديا با سايت  open source CMS آشنا شدم.در اينجا بود كه برای اولين بار يك دسته‌بندی خوب وساده از تمام ابزارهای مديريت محتوی( البته فقط اپن سورس)  ديدم.تمام انها در چند دسته تقسيم شدند:  portals-blogs-ecommerce-groupware-forums-elearning-image galleries-wiki-lite-miscellaneous .

تازه اين زمان بود كه فهميدم جوملادروپالمامبوژوپيتر و … رقيب وردپرس نيستند بلكه ان چهارتا در دسته پورتالها هستند و وردپرس در دسته بلاگها.در نتيجه اساسا كاربرد انها متفاوت است و انها دوستان اپن‌سورس يكديگر هستند.

اما هدف از اين مقدمه، اين بود كه بگويم از طريق وي‌ويو ، متوجه شدم كه نسخه جديد جوملا به فارسي ترجمه شده و قرار است امشب يا فردا  در دسترس قرار گيرد.ادرس سايت ان جومفا است.نگاهی بياندازيد.

اميدوارم هر روز شاهد بيشتر شدن CMS های فارسي شده اپن‌سورس باشيم.

5 دیدگاه »

  1. شیدا said

    فقط دروپال

    البته که وردپرس در دسته وبلاگها قرار می‌گیره
    ولی این قدر قابلیت داره که هر کاری بخواهی باهاش می‌کنی

    و یک سری پلاگین هم داره که بهش اضافه کنی می‌شه یک سی ام اس کامل

  2. grayidea said

    مطلب جالبي بود متشكرم

  3. kptools said

    سلام خوبی ؟ من که خوبم !
    راستی به من هم سر بزن. من وبلاگم رو به روز کردم به چند تا پست جدید !
    اگه سر بزنی خوشحال می شوم.

  4. lord13 said

    مطالبتون نیاز به تعریف ندارند ولی اگر ممکن است یک توضیح کوچولو درباره اینکه چه طور rss دیگر سایت ها را به بلاگ اضافه کنیم بدهید مرسی

  5. با سلام
    من همان کسی هستم که توی سایت وی ویو نوشته بودم که نسخه 1.0.13 جوملا فارسی(جومفا) تا فردا منتشر میشه و…

    جومفا توصعه دهنده جوملا فارسی در ایران است.

    آیا این رو میدونید که جوملا طی آخرین درجه دهی در CMS های اپن سورس رطبه اول و دروپال رطبه دوم را کصب کرده است؟
    و اینکه جوملا بیش از 2000 امانات از قبیل کامپوننت،ماژول،پلاگین و… دارد؟

    پیروز باشید و سر بلند

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

