وردپرس فارسی به زبان ساده

در اين مدتي كه اخيرا وردپرس در بين كاربران فارسي زبان محبوب شده است، بسياری از عزيزان سوالاتي دارند كه معمولا ساده و تكراری هستند.گاه برای يافتن يك سوال بسيار ساده مجبورند مشقات زيادی را تحمل كنند.

من قبلا سعي كردم چندين صفحه در همين وبلاگ آموزش دهم در اينجا . همچنين شما مي‌توانيد مطالبي را در مورد وردپرس در اين دسته‌بندی پيدا كنيد. اما باهمه اين احوال نوشته‌های يك نفر نمي‌تواند جوابگوی تمام نيازها باشد. به همين دليل من سعي كردم يك مجموعه راهنما ايجاد كنم.wpfa

wpfa در حقيقت يك ويكی است(همانند ويكي‌پديا البته با اين تفاوت كه بر روی سرويس  pbwiki  قرار دارد.). هدف از راه‌انداختن اين ويكي در درجه اول جمع‌اوری لينكهایی از سرتاسر وب در مورد راهنمای كار با وردپرس است.هم‌اكنون تعدادی از كاربران سرويسهای ديگر تمايل دارند كه وردپرس را تست كنند اما راهنمای جامع و كاملی ندارند.بنظرم اين ويكي مي‌تواند مكان خوبی برای شروع باشد.

برای شروع من دو صفحه در ان ايجاد كردم: وردپرس دات كام – وردپرس دات اورگ . هرگاه  شما -هركدام از عزيزان خواننده اين متن- در بين وبلاگهای فارسي به مطلب مفيدی برخورديد در مورد وردپرس- حالا چه به صورت  com. – .org مي‌توانيد لينك ان مطلب را در اين صفحات وارد كنيد.پسورد تمام صفحات برای همه كاربران عبارت wordpress است.پس از ان كافي است تنها دكمه edite page  را بزنيد تا بتوانيد در ويكي مطلب وارد كنيد

در هر صفحه نيز مي توان زير صفحاتي مثلا تحت عنوان : قالبها – پلاگينها و … ايجاد كرد.در طولاني مدت و در صورت استقبال از ان مي‌توان دسته‌بنديها را گسترش داد يا دوباره تنظيم كرد.از شما خواهش مي كنم در بهتر شدن اين مكان به همه ما كمك كنيد.پيشنهادات شما مي‌تواند بسيار راهگشا باشد.

پ.ن: قبل از نوشتن اين پست، مي‌دانستم كه تيم وردپرس فارسي در حال راه‌اندازی سايت وردپرس فارسي است كه در ان ويكي‌وردپرس نيز قرار دارد.بعد از نوشتن اين پست فرصتي دست داد تا ان ويكي را نگاهی بياندازم.از دوستان متشكرم و مژده راه‌اندازی سايت و امكانات ان را خود بچه‌های تيم خواهند داد.اما بنظرم  wpfa با ويكي اصلي در سايت وردپرس تناقضي نخواهد داشت.wpfa تنها قرار است يك لينكدوني از نوشتهای وبلاگي باشد كه بصورت يك ويكي اداره خواهد شد.اينكار مي‌تواند بسيار سريع انجام شود و همچنين تمرين بسيار ساده‌اي براي اشنايي با ويكي‌ها باشد. اما ويكي اصلي در سايت وردپرس يك مرجع كامل خواهد بود كه البته مدت زيادی طول خواهد كشيد كه محتوی ان كامل شود.به همين دليل تا ان هنگام مي‌توان برای كارهاي فوری از اينجا استفاده كرد.همچنين wpfa با تمام نواقصش مي‌تواند كمكي هرچند ناچيز به ويكي اصلي باشد.البته همه اينها بستگي به ميزان مشاركت كاربران دارد.به همين دليل است كه من هيچ مطلبي در wpfa نگذاشتم و همه كارها به اختيار دوستان است.بياييد ويكي تمرين كنيم!!

10 دیدگاه »

  1. r1360 said

    ممنون کار خیلی خوبیه.من قسمتهای مربوط به وردپرس در وبلاگ شما و چند وبلاگ دیگه رو خوندم و کمابیش اطلاعاتی به دست آورده م.به نظر من این اشکال پرشین بلاگ فرصت خیلی خوبیه تا برای وردپرس تبلیغ بیشتری بشه.اگر بشه اقلا وبلاگ دوستان پزشک به این سرویس انتقال پیدا کنه.خداییش زشته آدم دکتر باشه و تو پرشین بنویسه! :))))))))))))
    شقایق

  2. lukadium said

    یک منبع خوب برای این کار میتونه این باشه:
    https://fa.wordpress.com/tag/%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3/
    این صفحه پستهای کاربران فارسی وردپرس هست که دارای تگ وردپرس هستند.خروجی فید این صفحه هم برای کاری که شما پیشنهاد دادین خیلی مناسبه.

    شاد باشین!

  3. moryabdi said

    ممنون قبلا آدرس وبلاگ رو توی پروفایل گذاشته بودم نمیدونم چرا بازم لینک قبلی توش بود!؟
    راستی من هنوز نمیتونم از بلاگ اسپات دل بکنم هنوز هم امکانات بلاگر بیشتر از وردپرس هست..
    خوبی وردپرس همگانی بودن و حالت انجمن داشتن هست مثل یک شهر که همه وبلاگ نویس ها از هم خبر دارن… ولی توی بلاگر انسان حس میکنه توی یه جزیره بزرگ و با امکانات عالی نشسته ولی تنهاست و کسی باهاش ارتباط نداره…
    توی لایور رایتر قسمت کشویی پایین لفظ post slug نوشته نشده فقط کیورد و related url هست حالا توی related ّاید نام پست رو بنویسم دیگه نه؟

  4. لینک زیر هم محل مناسبی برای آشنایی با مقالات فارسی آموزش وردپرس است
    لینک: http://allaboutwordpress.blogspot.com

  5. vivavida said

    من متوجه شدم شما انسانهای زیادی رو گول زدین و به وردپرس آوردین !!! اینجایی هم که گفتی همشو سرک کشیدم اما جواب سئوالم رو نگرفتم !!! من الان اساسا می خوام یه قالب برا وبلاگم درست کنم اما چگونه ؟

  6. behrokh said

    سلام آقای دکتر یک بار هم قبلا ازتون خواسته بودم که برای انتقال آرشیوم کمک کنید گرچه امسال هم وبلاگ ما جزو برگزیدگان در جشن پرشین بلاگ بود ولی نکته مهم این مسئله انتخاب وبلاگ ما با آدرس وردپرس بوده است اینجا را نگاه کنید
    http://persianweblog.ir/topblogs

  7. sizief said

    کار خوبی کردین دکتر. سعی می کنم کمک کنم در حد سوادم. سوالی هم دارم: من زیر و روی وردپرس رو گشتم تا فیدبک رو پیدا کنم، یا میلی، صفحه ای که بشه با کدنویس های وردپرس تماس گرفت. اما پیدا نکردم. شما احتمالاً نمی دونید این فیدبک کجاست؟!

  8. mhmazidi said

    لوكاديوم عزيز: ان روش خوب است اما تنها محدود به بچه‌های خود وردپرس دات كام است.اما من قبلا به چنين چيزی برای ايجاد يك خبرخوان فكر كرده بودم.اصولا در وردپرس دات كام جا براي ابداعات زياد است.
    عبدي جان: احتمالا لايو رايتر شما، زبان وبلاگتان را فارسي تشخيص نداده است.بايد يكبار ديگر انها را SYNC كنيد.توجه داشته باش كه اول زبان پيش‌فرض وبلاگت را فارسي بگذاری و بعد SYNC كني.
    فلاطوني جان: ان ادرس را چك كردم.خوب است اما كمي قديمي است.قول مي‌دهم حتما از مطالبش استفاده كنيم.
    ويدا خانم: در وردپرس دات كام شما اجازه دستكاری در قالبتان را نداريد.فقط مي‌توانيد از قالبهای پيش‌فرض (حدود 40-50 تا هستند) استفاده كنيد.
    بهرخ جان: من اطلاع چنداني در مورد انتقال از سرويسهای ايراني ندارم.تاكنون روشي را پيدا نكردم.چون اكثز انها با استانداردهای وب هماهنگ نيستند و شما مجبوريد ارشيو را دستي منتقل كنيد.اگر چيز جديدي پيدا كردم حتما خواهم نوشت.
    سيزيف عزيز: بنظرم بهتر است از كامنتدوني وبلاگ اصلي وردپرس استفاده كني.. يا اينكه به ايميل اقاي مت MATT ايميل بزن.اگر بازهم مشكلي بود از بچه‌های گروه وردپرس فارسي راهنمايي بگير: نويد كاشاني(عصرونه)-ماني منجمي – گناهكار و…

  9. احسان said

    مطلبی با عنوان ” مدیران وبلاگ فارسی منتظر چه هستند؟” در وبلاگم نوشته‌ام خوشحال می‌شوم که بخوانید و نظر بدهید:

    http://80post.blogfa.com/post-25.aspx

  10. محدثه said

    شلام!!!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

