اعدام

من نه يك خبرنگار هستم، نه فعال اجتماعي،روزنامه‌نگار،روشنفكر،سياست‌مدار،جامعه‌شناس،روانشناس،منتقد و …. من تنها يك شهروند ساده هستم كه از بد روزگار شغلم «طبابت» است.از روز اول اموزش ديدم كه برای جان انسانها ارزش و اهميت فراوان قايل باشم و بزرگترين اصل مقدس زندگيم نجات جان انسانها باشد. وظيفه من ان است كه تمام انسانها( تمام 6 ميليارد انساني كه روی زمين زيست مي‌كنند) را با همين ديد، نگاه كنم و به همين دليل است كه هيچ تفاوتي بين جان «مادر من» و «قاتل مادر من» نبايد باشد. طبعا بدترين اتفاق در زندگی يك پزشك عكس اين موضوع مي‌باشد(ستاندن جان انسانها).پس نياز به گفتن نيست كه من با هر مدلِ ستاندن جان انسان به دست انسان مخالفم. حالا يك سوال ساده دارم:

چگونه مي‌توانم بدون اينكه هيچ اهانتي به عقايد و مقدسات ديگران كنم، بدون اينكه به مخالفت با قوانين يك كشور محكوم شوم و … و در كل بدون اينكه هيچ برچسبي بخورم، اين نظر خودم را به عنوان يك پزشك اعلام كنم و از ديگران هم بخواهم كه نظرم را بشنوند؟ ايا صحبت كردن در اين مورد خلاف قانون،شرع و … است؟

7 دیدگاه »

  1. سلام
    متاسفانه صحبت در اینمورد ممنوع شده! ولی امتحانش مجانیه
    سیاست بسیار ضعیفی که نتیجه ای برعکس برای طراح آن خواهد داشت

    از همین الان مردم با این جناح خداحافظی کرده اند

  2. ali said

    فقط كافي است يه نگاه به اين لينك بيندازي تا جواب سوالت را بگيري

    http://www.s0bhaaneh.info/2007/08/04/27150/#respond

    طبق استفتاء آيت الله صانعي اجراي حدود(سنگسار (رجم)، قطع يد و حد محارب ) در زمان غيبت ممنوع است آيت الله صانعي در استفتاء صورت گرفته، خواستار تدوين قوانين ويژه اي براي تعزير كودكان و نوجوانان زير 18 سال شد. اين مرجع تقليد همچنين با اشاره به اينكه اثبات شواهد براي اجراي حد بعيد يا غير ممكن به نظر مي رسد، خواستار اجراي تعزير به جاي حد شده است. وي همچنين براي اجراي حدود در زمان غيبت امام زمان به نظر ميرزاي قمي اشاره كرده و آورده است: مى توان به فتواى علماى فاضل و محققى همانند ميرزاى قمى عمل نمود كه معتقد است، اجراى حدود در زمان غيبت محل تأمل و توقف است و بايد به جاى آنها تعزير نمود

  3. محدثه said

    سلام حسین جان
    از چی دلگیری؟از اینکه چند نفر اعدام شدن ؟از اینکه جون چند نفر گرفته شده؟
    گفتی با ستاندن جان مخالفی .اون هم توسط انسان به دست انسان
    عزیزم تو هیچ میدونی همین چند نفر و امثالهم چه چیزایی رو از دیگران گرفتن؟
    چیزایی که از جون ادم مهمتره و شاید هیچوقت قابل جبران نباشه
    نه تو نمیدونی
    در ثانی از کجا میدونی که این به نفعشون نبوده؟
    و این هیچ تناقضی با طبابت نداره
    ازت میخوام که ظاهر بین نباشی
    من هم موافق اعدام نیستم .نه به اون دلیلی که تو مخالفی…

  4. mostafaalli said

    من هم با نظر محدثه خانوم موافقم.مرعوب تبلیغات دشمن نشید.خودشون ملت رو میذارن روی صندلی الکتریکی یا توی اتاق گاز و جونشو میگیرن.

  5. تحلیلگر said

    کاملا با نظر آقای مزیدی موافق هستم.اگر در کشورهای خارجی حکم اعدام لغو شده بی دلیل نیست اونها طبق تحقیقاتی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که اعدام تاثیری در کاهش جرایم نداره و بلکه گاهی وقتها در بلند مدت تاثیر منفی هم داره به همین خاطرحکم اعدام رو لغو کردند در ضمن در کجای دنیا در طی 6 ماه نزدیک به 180 نفر رو اعدام میکنند؟ من هم نه اهل سیاست هستم و نه علاقه ای به این کار دارم اما این دوست عزیز که گفتند مرعوب تبلیغات دشمن نشید مگه هرچی خارجیها بگن دلیل بر اینه که دشمن هستند کافیه کمی خودتون فکر کنید که کودکی که در حال تماشای صحنه اعدام یک نفر هست چه تاثیری روی افکارش میذاره در ضمن ما مسول گرفتن جان هیچ کس نیستیم و اگه شما هم به خدا اعتقاد داشته باشید اعتقاد دارید که هیچ بنده ای وظیفه گرفتن جان یک بنده خدا را نداره.

  6. فارغ التحصیل جرم شناسی دانشگاه تهران said

    کاملا با نظر محدثه و مصطفی موافق هستم.

  7. okhtay said

    اعدام یکی از احکامی است که جوامع بشری سالیان سال در انجام آن اصرار داشته اند ولی در این چند دهه اخیر تقریبا تمام جامعه شناسان به اشتباه بودن و موثر نبودن آن در کاهش جرم اعتراف کرده اند .
    قصاص(اعدام) یکی از احکام کاملا متحجر اسلام می باشد که کاملا با حقوق اساسی انسان ها در تضاد می باشد .
    در ضمن اعدام های اخیر کاملا جنبه سیاسی داشته و در جهت ایجاد رعب و وحشت در جامعه ایران می باشد

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

