چگونه وبلاگ‌نويس شويم؟

تاكنون نوشته‌هاي بسياری را در وب ديديم كه به اموزش وبلاگ‌نويسي مي‌پرداختند، اما هيچكدام از انها به سادگي فرمول زير نبود.توجه كنيد كه نويسنده ان يك بلاگر مطرح است:

1- چندتا وبلاگ جالب را بخوانيد

2- در وبلاگ انها كامنت(غير از اسپم) بگذاريد تا نويسنده ان وبلاگ و خواننده‌هايش متوجه شوند كه شما هستيد.

3- حالا يك وبلاگ راه بياندازيد و در مورد همان موضوعات جذاب، مطلب بنويسيد.

4- به كامنتهايتان جواب بدهيد و لينكها را دنبال كنيد.

5- به مرحله يك برويد!

حالا كه دقت مي‌كنم مي‌بينم  ناخوداگاه از همين روش استفاده كردم با اين تفاوت كه مرحله 2 را انجام ندادم!پس بهتر است از اين به بعد برای شناخته‌تر شدن، در وبلاگهای مورد علاقه‌ام بيشتر كامنت بگذارم. اين نوشته را تقديم مي‌كنم به amir عزيز كه مرحله 1 و 2 را انجام داده و حالا بايد به مرحله سوم برود.

منبع نوشته

19 دیدگاه »

  1. amir said

    مرسي مزيدي جان.. من وبلاگ خودمو ساختم… حالا اولين پست رو در مورد «انفجار رسانه اي» خواهم نوشت…

  2. Manwe said

    خیلی خوشم اومد از امیر دقیقاً از دستور پیروی کرد :دي
    دکتر اوبونتو به کجا رسید؟

  3. alireza said

    البته اگر با يكي از نويسندگان عضو مافيا وبلاگستان فارسي آشنا بشي ديگه نيازي به اين جنگولك بازيا نيست و كافيه لينكت بره دو ليست به اصطلاح Favorite اونا…

  4. آفرین چه خوشگل نوشتی راستش من علاقه ی وافری به وبلاگ خوانی دارم اما نمی دونم چرا یادم میره کامنت بزارم .
    از حالا می خوام تمرین کنم این هم اولیش نثار تو باد ای دکتر … :d

  5. محدثه said

    سلام حسین جون
    روم نمیشه بهت بگم!!!
    :))))))))))))))))))))))
    هر کاری میکنم gmail وpassword رو قبول نمیکنه
    دیگه خستم از زندگی .با این کامپوتر ویروسی .کم مونده بشینم نیچه بخونم

  6. بنام خدا

    اگر وبلاگ نویس خوب شدن به همین سادگی بود، که تا حالا من باید بهترین وبلاگ نویس دنیا می‌شدم! کامنت‌بازی نمی‌تونه وبلاگت رو به همه معرفی کنه. البته رفتن به وبلاگ بزرگان و کامنت گذاشتن برای اونا و با اونا بودن و… خودش تاثیرات خوبی داره، من میگم فقط بیست/سی درصد کمک می‌کنه. بین این ۵ مرحله‌ای که شما عنوان کرده‌اید، مرحله ۳ از همه مهم‌تره>>
    3- حالا يك وبلاگ راه بياندازيد و در مورد همان موضوعات جذاب، مطلب بنويسيد.

  7. حامد said

    راهنمای جالبی بود ..
    این کامنت هم در راستای مرحله دوم فرمول نوشته شد

  8. mhmazidi said

    محدثه جان
    تنها چيزی كه بنظرم مي‌رسد اين است: ويندوز را دوباره نصب كن+ يك انتي‌ويروس: ترجيحا كاسپرسكي.هرچند من از نورتون استفاده مي‌كنم + حتما حتما يك انتي‌اسپاي‌ور ترجيحا spybot search and destroy + يك پاك‌كننده ويندوز : ترجيحا ccleaner كه رايگان و قدرتمند است.
    من در عرض 2 سال گذشته با همين مجموعه نرم‌افزارها، بدون هيچ هيچ هيچ مشكلي هر روز در صدها سايت وارد شدم.ويندوز من مثل روز اول دارد كار مي‌كند!!

  9. amin said

    اینها که مراحل کلی بودن فقط برای اینکه وبلاگ نویس بشیم نه وبلاگ نویس خوب !
    البته سلام !
    در ضمن به قول manwe اوبونتو به کجا رسید ؟ یا بهتره بگم شما به کجاها رسیدید ؟!!!
    دکتر یه عکس از دسکتاپت بزار اینجا ! 😀

  10. aidin said

    با سلام و خسته نباشید فرمول بسیار جالبی بود و بسیار موثر
    من هم سعی می کنم با کامنت گذاشتن از زحمتی که بلاگر های عزیز می کشند تشکرکنم

  11. takpesar said

    نمی خوام بگم خیلی مهمم ولی من فقط برا بلاگائی مثل بلاگ شما و بلاگای مشابه که واقعا مفید هستن نظر می ذارم…هیچ وقت برا وبلاگای معمولی نظر نمیذارم

  12. khajavi said

    راستش کامنت گداشتن خیلی سخته. مخصوصا حالا که تنبل هم شدیم. میخواهیم همه ی وبلاگا را از طریق فید دنبال کنیم. از این به بعد سعیم را میکنم
    کاش یه نفر پیدا میشد یه پلاگین برای نرم افزار های فید ریدر میساخت که بشه باش کامنت داد

  13. خاک said

    سلام
    دکتر توی گوگل کلمه « هاردابیوزیو » رو سرچ کن ببین چی می آد !!!
    اگه دلیلش رو فهمیدین به منم بگین

  14. soundoflife said

    خب من هم برای این که شما بشناسی منو کامنت می دم D: یه سری خزعبل می نویسم زیاد وقت گیر نیست .

  15. soundoflife said

    نمی دونم چرا لاگ این بودم. وبلاگم رو ینک نکرد . در هر صورت http://soundoflife.wordpress.com

  16. یه جورایی یاد دستورای کتاب های آشپزی افتادم
    😉

  17. در راستاي روش هاي موفقيت در وبلاگ نويسي :

    http://bikhoda.wordpress.com/2007/07/28/5-blogging-secrets-for-a-successful-blog

    و

    http://bikhoda.wordpress.com/2007/07/31/57-great-posting-ideas

  18. آقا نکن این کار رو!
    عنوان این پست در ابتدا «چگونه یک وبلاگ‌نویس خوب شویم» بود.
    بعدش بَروبَچ نظر دادن و گفتن وبلاگ‌نویس خوب شدن که اینجوری نمیشه، شما تغییرش دادید.
    بهتر بود این کار رو نمی‌کردید.

  19. mhmazidi said

    دوست خوبم:حسيني عزيز
    اگر من عنوان را عوض كرده باشم حتما آثار ان در google cashe قابل بازيافت است.از شما خواهش مي‌كنم يك سند از گوگل كشه ارائه دهيد!
    دوست عزيز.احتمالا دفعه قبل شما اندكي با عجله مطلب را خوانديد.من هرگز نگفتم وبلاگ‌نويس خوب! فقط گفتم وبلاگ‌نويس.تازه. اين حرف من هم نبود بلكه منبع خبر را هم گذاشتم.
    التماس مي‌كنم از اين به بعد چند ثانيه بيشتر به اين وبلاگ افتخار بدهيد.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

