گوگل ارث- نسخه فارسی

همانطور كه می‌دانيد يكی از بهترين خدمات و نرم‌افزارهای گوگل، گوگل ارث است.اما برای لذت بردن از كار با گوگل ارث نياز به سرعت معقول اينترنت داريم(چيزی كه بايد حالا حالاها حسرتش را بخوريم). همين مشكل موجب شده تا اكثر كاربران ايراني از نعمات گوگل ارث بي‌بهره باشند(از جمله خودم!).ديروز در حين وبگردیهايم به چيز جالبي برخوردم.11546551841

شما در اينجا مي‌توانيد يكي سری از جالبترين عكسهایی كه تاكنون از گوگل‌ارث ديده‌ام را ببينيد.در حقيقت اقای macromediax ، تعداد 13 عدد عكس پشت سرهم از گوگل‌ارث در بزرگنمايي كم تا زياد «از كره زمين تا ميدان ونك» را به تصوير كشيده است.يعني شما مي‌توانيد از نمای كلي كره زمين شروع كنيد و در عكس 13 به نمایی نزديك از ميدان ونك برسيد.جذابيت اين 13 عكس انقدر هست كه يك پست در اين وبلاگ به ان اختصاص يابد.اما چيزی كه مي‌تواند بسياربسيار زيبا وكاربردی باشد، ايده اين مطلب است.

هم اكنون گروهی اندك از كاربران ايراني كه به  ADSL دسترسي دارند و گوگل‌ارث را نصب كرده‌اند مي‌توانند به راحتی از كار با گوگل‌ارث لذت ببرند.سوال من اين است: دوستان! چرا ديگران را در لذت خود شريك نمي‌كنيد؟؟!!

پيشنهاد: اين دوستان مي‌توانند از روش اقای ماكرومدياكس استفاده كنند.مثلا هر وقت در گوگل‌ارث چيز جالی ديدند(بخصوص اگر مربوط به كشور خودمان باشد)، بلافاصله چند عكس پشت سرهم مثل همين عكسها بگيرند و انها را در يك سايت به اشتراك گذاری عكس( مثلا فليكر يا فوتوبلاگ يا گوگل‌فوتو ) اپلود كنند.در مورد بازديدكنندگان اين عكسها نيز مطمئن باشيد.كافي است فقط يك نفر اين كار را تست كند و لينك ان را در بالاترين بگذارد.انوقت ببينيد چه طوفاني خواهد شد!!

اين پست را هم تقديم مي‌كنم به اقاي ماكرومدياكس با اين اميد كه وبلاگشان را اينگونه مظلوم رها نكنند.

پ.ن: پس از نوشتن اين پست چندتا كامنت بسيار مفيد داشتم.مثلا خورشيد خانوم اعلام كردند كه با گوگل‌مپ نيز مي‌توان عكسهای بسيار با كيفيتي داشت(به كامنتهای همين نوشته رجوع كنيد.).همچنين دو لينك جالب ديدم كه انها را اينجا مي‌گذارم.لطفا اگر شماهم لينك جالب ديديد اطلاع دهيد:

1- 12 تصوير بسياز زيبا از ايران: شامل چند عكس از تاسيسات اتمي ايران

2-  15 عكس فوق‌العاده از عجايب:چند فيل افريقايي-يك ابشار- تصادف و…

19 دیدگاه »

  1. گوگل ارثِ فارسی؟ فکر کردم حالا چی شده!

  2. آقاي مزيدي ، دعوتنامه شما به دستم رسيد . متشكرم .
    خيلي دلم ميخواد با گوگل ارث كار كنم اما افسوس كه اينترنت ما ايرانيها ذغالي هستش و نميشه با امثال اين برنامه ها كار كرد .

  3. ladysun said

    چشم! شما بگین از کجای ایران می خواین، من سعی می کنم چند تا اسکرین شات بگیرم! راستی گوگل مپ رو امتحان کردین؟ گوگل مپ از گوگل ارت خیلی سبک تره. بعد اونجا یه ورژن ستلایت هم داره. می تونین مثلا تو قسمت جستجو بزنین تهران و بعد روی ستلایت کلیک کنین و بعد زوم کنین. شاید اون راحت تر جواب بده.

  4. Ahvaz Street Boy said

    مزیدی جون اینجا یکی از دوستان این طرح رو پیاده کرد ولی کسی استقبال نکرد :
    http://earth.hammihan.com/

  5. من قبلاً یک همچین کاری را کردم البته با کمی تغییرات:
    http://geg.aminsabeti.net

  6. ابراهیم said

    چرا عکسهای مربوط به تهران توی نرم افزار گوگل ارث مربوط به 3 سال پیشه؟
    و چرا عکسهای جدید نمیگیرن؟

  7. حامد said

    جناب مزيدي .

    من تيتر رو كه از itblog ديدم تعجب كردم …

    گوگل ارث نسخه فارسي !!!

    با خودم گفتم اين گوگل كه داره همه چيشو براي ايرانيا محدود مي كنه و حتي گوگل ارث رو با آي پي ايران نميشه دانلود كرد ، چه جوري نسخه فارسي هم اماده كرده ؟

    اما مطلب چيز ديگري بود .

    به شدت از پيشنهاد شما استقبال ميشود … من خودم تعداد زيادي عكس از شاهرود با گوگل ارث دارم … همين روزها تو شاهوار منتشرش مي كنم .

  8. macromediax said

    سلام مزیدی جان . مرسی از این پست که برای ما بود :D:
    و از این وبلاگت که باید روزی یکی دو بار سر بزنم تا روزم شب شه .

    با این سرعتی که داری پیش میری کم کم میشی boingboing وبلاگستان .
    اگه میبینی دیر به دیر می نویسم از کم وقتی که نه ، از بی وقتی است . ( شایدم ما دیگه پیر شدیم و باید جامونو بدیم به دیگران . )

    روزگارت سبز …

  9. […] روز پیش دکتر مزیدی مطلبی در مورد وبلاگم پستی نوشته بود و ته اونم نوشته بود که وبلاگم رو یکمی بهش برسم […]

  10. safa_1381 said

    hi

  11. safa_1381 said

    ممنونم

  12. safa_1381 said

    سلام ممنونم

  13. فرامرز said

    تشکر می کنم از وبلاک بسیار خوبتون امیدوارم که همیشه سر بلند و پیروز باشید

  14. سلام
    خسته نیاشید
    من چند عکس از شهرمون سمنان میخواستم که برازم توی وبلاگم
    اگر امکان ان هست برام با گوگل ارث بگیر و برام ایمیل کن
    پیشاپیش متشکرم از شمت

  15. robo said

    سلام آقای مزیدی
    تیتر فریب دهنده. حتی به نحفع گسترش یک کار خوب. خوب نیست.
    قربانت

  16. mhmazidi said

    @روبو جان: هدف من استفاده از تيتر فريبنده نبود.حتي به اين قضيه فكر هم نكرده بودم.با اينحال خوشحالم كه راهنمايي فرموديد.
    سوال: تيتر پيشنهادی شما براي اين مطلب چيست؟

  17. غزل said

    با سلام و عرض خسته نباشید
    من چند روزی که دارم هر راهی رو امتحان میکنم تا بتونم برنامه گوگل ارث را نصب کنم اما تا الان موفق نشدم اگه راهنماییم کنید ممنون میشم.

  18. هرکی گوگل ارت حرفه ای رایگان میخواد بیاد اینجا

    http://www.googlearth.blogfa.com

  19. نیما said

    سلام وبلاگ خوبی دارین میخواستم این سوال دوستمون ابراهیم رو یک بار دیگه بپرسم چون خودم گرفتارشم و چند وقتی هست فکرم رو مشغول کرده.
    چرا عکسهای مربوط به تهران توی نرم افزار گوگل ارث مربوط به 3 سال پیشه؟
    و چرا عکسهای جدید نمیگیرن…………………..؟

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

