جذابیت جدید بلاگر

مدتی است كه هر وقت وردپرس يك ويژگی اضافه مي‌كند بلاگر نيز سريع پاسخ مي‌ دهد و برعكس! اين رقابت مسلما به نفع ما كاربران اين سرويسها منجر خواهد شد.

روز گذشته بلاگر خبر داد كه امكانات جديدی را اضافه كرده كه قابليتهای social را در بلاگر بيشتر مي‌كند.اگر كاربر بلاگر باشيد مي‌دانيد كه يك صفحه به عنوان پروفايل برای نويسنده هر وبلاگ درنظر گرفته شده كه در ان مشخصاتي مثل: سن-جنس-مكان سكونت-موزيك، فيلم، كتاب و … مورد علاقه و موارد اينچنيني درج مي‌شود. امكان جديد بلاگر اين است كه شما مي‌توانيد بر حسب اين موارد افرادی مشابه خود را به آساني بيابيد.مثلا من به نوع خاصي از موزيك علاقه دارم.مي‌توانم در بين پروفايلهای مختلف بلاگر سريعا سرچ كرده و وبلاگهایی را پيدا كنم كه نويسنده ان به همان موزيك علاقه‌مند است.نتيجه انكه احتمال بيشتری دارد كه مطالب ان وبلاگ برايم جذابيت داشته باشد.مثلا در جستجوی علاقه‌مندان باب ديلان 24600 وبلاگ پيدا كردم.

اولين كاری كه كردم اين بود كه به سراغ امريكا و ايران رفتم.در جستجوی كلمه united states US به عدد  1860000 وبلاگ برخوردم.با وارد كردن IR  مي‌توانيد ليست وبلاگهایی در بلاگر را ببينيد كه نويسنده ان محل سكونت خود را ايران معرفي كرده است.فعلا اين جستجو عدد 14900 را نشان مي‌دهد.البته اين نشان دهنده تمام كاربران ايراني در بلاگسپات نيست، چون بسياری از اين دوستان در خارج از كشور هستند و بعضي هم ممكن است در كشور بوده اما مكان خود را مشخص نكرده يا كشور ديگری را عنوان كرده باشند.

بلاگر اخيرا حدود 17 زبان را به ليست زبانهای مورد پشتيباني خود اضافه كرد كه متاسفانه هنوز فارسي جزء انها نيست.اگر روزی فارسي نيز به اين ليست اضافه شود كاربران بلاگر نيز مي‌توانند همچون كاربران وردپرس دات كام احساس كاميونيتي بيشتری داشته باشند.به اميد ان روز.

يك نكته مهم: كاربران بلاگسپات ايراني از اين به بعد بهتر است پروفايل خود را كاملتر كنند تا سايرين بتوانند بهتر وبلاگشان را پيدا كنند.

9 دیدگاه »

  1. بلاگر خیلی خوبِ ولی آن‌قدر بزرگِ که آدم احساس می‌کند توش گم شده. احساس غربت و تنهایی به آدم دست می‌داد. ولی نسبته به وردپرس این مزیت را داشت که تسلط بیشتری رو وب‌لاگ‌ت داشتی و هر کاری که می‌خواستی می‌تونستی باهاش بکنی. تو وردپرس آدم خیلی محدودِ به امکانات از پیش تعیین شده هر قالب. البته امکانات هر قالب کم نیست ولی باز هم بعضی مواقع کافی نیست. مثلا من دلم می‌خواهد یک آهنگ بگذارم برای وب‌لاگ ولی نمی‌تونم.

  2. vivavida said

    ای بابا حالا هی از این سرویس اون سرویس تعریف نکن ما هوایی شیم بریم اونور … :دی … حالا کدوم بهتره ما بریم همونجا تلپ شیم… ولی من از بچگی از همون بلاگ اسپات خوشم میومد ولی الان دیگه هوایی نمی شم همین جا تلپم تا ببینم چی می شه :دی

  3. dariq said

    حالا که انقد فمنیست شدی یه سر به اینجا بزن.خونهءجدیدمه تو ده شما
    dariq.wordpress.com

  4. dariq said

    دهتون بیخود بود.خونمو بردم.

  5. lord13 said

    من را وسوسه کردی بشومblogger

  6. takpesar said

    ولی وردپرس بهتره سرعتش از بلاگر خیلی بیشتره!

  7. mhmazidi said

    وحيدجان:
    درسته كه شما نمي‌تونين در حالت عادی از جاوا اسكريپت و فلش استفاده كنيد، اما روشهای بسياری برای گذاشتن موزيك در وبلاگ هست.از سايدبار وبلاگم به صفحه «پاسخ به پرسشهای متداول » برو. اگر بازهم سوال داشتي در خدمتيم.
    ببينيد عزيزان: بنظرم نمي شه گفت وردپرس بهتره يا بلاگر.هركدام امكاناتی دارند كه ممكنه برای من خيلي مهم باشه اما برای شما معمولی يا يك امكانی باشه كه برای شما فوق‌العاده باشه اما برای من معمولی.
    مهم اينه كه هر دو دارن روی سرويسهاشون كار مي‌كنن.شما در هركدام كه باشيد خوبه.مهم اينه كه اين دو سرويس اصول و پايه‌ها رو درست رعايت مي‌كنند.
    هرجا كه باشيد دوستتان داريم!

  8. دکتر جان، منظورم از آهنگ، پخش آهنگ به صورت ویجت از تو سایدبار بود، که وردپرس این قابلیت را ندارد. و منظورم از فلش؛ فلش تو خود پست بود، من می‌خواستم از یک سایتی عکس‌ها را با کد ایچ‌تی‌ام‌ال‌شان به صورت فلش تو پست‌م بگذارم. کدها را تو کد پست کپی می‌کردم ولی اصلا جز یک خط نوشته و یک دانه لینک هیچ چیز دیگری دیده نمی‌شد. در صورتی که وقتی همان کدها را تو لایو رایتر کپی می‌کردم همه چیز درست و کامل نشان داده می‌شد و وقتی همان پست را از لایو رایتر پست می‌کردم تو وردپرس و رو خود سایت بازهم ناقص و نصفه نیمه نشان داده می‌شد.

  9. lukadium said

    بزرگترین حسن وردپرس در حال حاضر همین کامیونیتی فارسی زبانان هست،هر چند که من به شخصه هنوز خیری از این کامیونیتی ندیدم! :دی

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

