تكست‌پترن: وردپرس آینده؟

هم اكنون تعداد زيادی ابزارهای مديريت محتوی CMS وجود دارد.بسياری از انها رايگان- اپن سورس- زيبا و پرقدرت هستند.بنظرم رقبای آينده وردپرTXPس ديگر ابزارهای قديمي و پولي نيستند بلكه وردپرس بايد با نسل جديدي از CMS رقابت كند كه همه مثل خودش زيبا،سبك،سريع،رايگان و اپن سورس هستند.

يكي از اينها كه اخيرا با ان آشنا شده‌ام textpattern است.تكست‌پترن همانند وردپرس براساس PHP/MYSQL است.قبلا نام ان را در ليست سايتهای مرتبط با cms ديده بودم اما از حدود 20 روز قبل با شروع بكار كردن سايت welovetxp (به معنی ما عاشق تكست‌پترن هستيم) اكنون مي‌توانيم به يك مرجع خوب از وبسايتها و وبلاگهایی دسترسي داشته باشيم كه با نيروی تكست‌پترن فعاليت مي‌كنند.من توصيه مي‌كنم حتما اين سايت را نگاهی بياندازيد و نمونه‌ سايتهای ليست شده در ان را بررسی كنيد.انها بسيار زيبا هستند.هم اكنون در اين سايت حدود 200 سايت-وبلاگ كه با تكست‌پترن كار مي‌كنند ليست شده‌اند.

هرچند سايت معتبر opensource CMS ، تكست‌پترن را در دسته CMSهای وبلاگی قرار داده اما بايد قبول كرد كه توانايي‌های تكست‌پترن تنها به وبلاگ محدود نمي‌گردد.شما در همان سايتی كه گفتم مي‌توانيد قدرت تكست‌پترن در زمينه‌های مختلف را چك كنيد.تكست‌پترن تاكنون به 30 زبان ترجمه شده است.

پيشنهاد: يك علاقه‌مند،استاد و سرور گرامی زحمت بكشد و تكست‌پترن را تست كرده و اگر ممكن است برای ترجمه آن اقدام كند.لطفا تكست‌پترن را به سرنوشت گلاتو (يا بقول آناماريا: جلاتو) دچار نكنيد.  مي‌توانيد از اين صفحه برای شروع ترجمه و راهنمای ان استفاده كنيد.

منتظر تكست‌پترن‌های فارسی باشيم.

16 دیدگاه »

  1. ویدا said

    سلام … من می رم ببینم چیه اگه از پسش بر اومدم حتما ترجمش می کنم می زنم تو دهن آمریکا!!! ( حالا اینشو نمی دونم دقیقا چرا اما می گن رسمه !!! ) مرسی بابت این اطلاع رسانی خوب و همیشه آپ تو دیتت دکی …

  2. ویدا said

    تو الان گفتی استاد من احساس کردم این کار خیلی سنگینه پس رو من حساب نکنین چون من استاد نیستم اما اگه اصرار کنین دستتونو رد نمی کنم :دی

  3. ...... said

    اتفاقا من دیشب گلاتو رو اومدم نصب کنم با سر رفتم تو دیفار . نصب نمیشد . یک نفر دیگه هم دقیقا مشکل من رو داشت در نصبش . سایتشون هم از اون وقتی که پست رو نوشته بودی تغییر نکرده در ظاهر. اون خبرها هم نبود که میگفتی داره میترکونه . همه میگن یه نفر داشت ترجمه اش میکرد ! حالا پیدا کنید اون یه نفر را ….

  4. ...... said

    دکتر …. الان نصبیدم اینو …. خیلی کیف داد . نصبش راحت و با مزه بود . فکر میکنم چیز خوش دستی باشه . همونطوی که گفتی فقط برای وبلاگ هم نیست . من توی سایتش چند تا سایت هم دیدم که با این پورتال ساخته شده بودن . حالا باس دید کار باهاش و امکاناتش چطور هست

  5. شهرام said

    آقای مزیدی لطفا» مرا راهنمایی کنید من در بلاگر وقتی یک قالب جدید را کپی می کنم و می خواهم آن را سیو کنم پیغام زیر را می بینم

    Your template could not be parsed as it is not well-formed. Please make sure all XML elements are closed properly.
    XML error message: The content of elements must consist of well-formed character data or markup.

  6. tablu said

    سلام من هم وردپرسي شدم افتخار ميدين؟

  7. برادره من٬ تکست‌پترن حدود ۳۰۰ ساله داره فعالیت می‌کنه٬ اینارو تو اخیرن باهاشون آشنا شدی٬ دیگران خیلی وقته می‌شناسن! حتا وبلاگ‌های فارسی هم باهاش کار می‌کردن که با اومدن وردپرس اکثرن وردپرسی شدن.

    قبل از پست کردن یه گوگل بکنی بد نیست به‌خدا٬ هیچ ضرری هم نداره.

  8. takpesar said

    ولی من واقعا فکر نکنم وردپرس اتیاج به رقابت داشته باشه آخه می دونی وردپرس ساده و قابل فهمه و قابل دستکاریه و من فکر میکنم هیچ وقت از مد نیفته…به نظرم بهترین سیتم وبلاگ نویسی همین ورد پرس هست با این همه پلاگین و امکانات!

  9. یکاره عینهو طغرل بیل ورداشتی افتادی به هُوار امین و آنا ماریا؛ بعد حالا هی فرت و فرت لینک می دی که چی بشه مثلا؟ یه وقت فکر نکنی ما با این رشوه ها خر می شیم ها! :)))

  10. گفته باشم.

  11. Mohammad said

    وردپرس بعد از تکست پترن اومد و در واقع کلش رو خوابوند. با نظر گناهکار موافقم

  12. moryabdi said

    خوبی وردپرس پلاگین هاش و ویدجت هاش هست وگرنه بدون اینها حتی در مقابل ام تی هم کم میاورد… دقیقا همون مساله بین فارفاکس و IE الان حرف اول رو customization و flexibility میزنه

  13. برم ببینم دوستان چیزی واسه ترجمه باقی گذاشتن یا نه.

  14. bizbloger said

    بوي كفر گوئي نسبت به ساحت قدسي وردپرس مياد!!!

  15. […] . ن : این پست یک جور پاسخ به این پست آقای مزیدی است که در پی نوشت یکجوری بنده را چوب کاری […]

  16. […] – تایپو بعد از معرفی تكست‌پترن در اين پست، دوست داشتم يك cms ديگر به نام typo رانيز معرفی كنم.مردد […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

