گوگل شركت ادوبی را می‌خرد؟

مدتها قبل برايتان گفتم كه ادوبی با تحولاتی كه پيدا كرده است مي‌تواند تبديل به گوگل 2 شود.پريروز در اين وبلاگ معتبر، نويسنده آن به گوگل پيشنهاد كرد كه شركت ادوبی را بخرد.با اين خريد محصولات بسيار خوب ادوبی مثل فوتوشاپ- آكروبات و… و همچنين adobe AIR در اختيار گوگل خواهد بود (چه بسا بسياری از آنها بنا به سنت هميشگی گوگل، رايگان شوند!!).اين امكانات مي‌توانند در محصولات كنونی گوگل مثل google doc- picasa و محصولات دسكتاپی گوگل ادغام گردند.اما همانگونه  كه نويسنده تيزبين اين وبلاگ تشخيص داده است، بزرگترين علت اين خريد را بايد در چيز ديگری جستجو كرد:  FLASH.

اگر گوگل به نسل جديد تبليغات( تبليغات ويديويي) مي‌انديشد و حاضر است برای بدست آوردن ان حدود 2 ميليارد دلار فقط برای خريد يوتيوب(سايت اشتراك ويديويي) بپردازد، پس در اختيار گرفتن FLASH كه اكنون به عنوان جزء ضروری تمام ويديوها در سراسر وب درآمده است، يك الزام مي‌باشد.

اما يك علت مهم ديگر نيز وجود دارد.مايكروسافت در حال توليد پلتفرمی رقيب برای فلش هست به نام: سيلورلايت . مايكروسافت محصول ويندوز خود را بر روی حدود 90% كامپيوترهای جهان دارد و در هنگام ارائه  سيلورلايت مي‌تواند ان را به صورت پيش‌فرض در داخل ويندوز بگنجاند و اين يك تهديد بزرگ برای گوگل است.گوگل اگر مي‌خواهد ويديو در وب را در كنترل خود داشته باشد( و در نتيجه رشد درآمدهای خود را تضمين كند) نياز دارد تا هرچه سريعتر شركت ادوبی را بخرد.در پايان مقاله، نويسنده خطاب به گوگل مي‌گويد: ادوبی را بخر! و جريان درآمد اينده خود را حفظ كن.

آيا اين اتفاق مي‌افتد؟ كِی؟ نتايجش چيست؟ من كه واقعا ذوق‌زده‌ام!!

14 دیدگاه »

  1. نوید said

    بعید می دونم یه همچین اتفاقی بیفته . هرچند به نظر من نمی تونه خرید جالبی باشه .
    ادوبی الان بیش از ۶ هزار کارمند داره قیمتشم بیش از ۲۳ میلیارد دلاره . گوگل اگه بخواد بخره هم پولشو نداره !

  2. Saleh said

    من که از این موضوع که گوگل روز بروز بزرگتر میشه زیاد خوشم نمی آد ولی خیلی بعید می دونم که ادوبی بتونه بخره ، به ابعاد منفی چیزی که من بهش BIG brother G هم فکر کنین، این بی ربط به موضوع چک کن

    http://www.techcrunch.com/2007/08/16/twitku-single-interface-for-twitter-and-jaiku

  3. دوست عزیز سلام
    من یکی از پلاگین های وردپرس رو با نام Plug Installer به زبان پارسی ترجمه کردم !
    کار این پلاگین اینه که بعد از نصبش از داخل بخش » پلاگین ها » وردپرس قادر خواهید بود که به آپلود و نصب دیگر پلاگین ها بپردازین و دیگه نیازی به ورود به بخش فایل منیجر سرورتون ندارید ! شما می تونین اطلاعات بیشتری از این پلاگین رو به همراه لینک دانلود نسخه پارسیش رو از آدرس زیر دریافت کنید :
    http://www.pixelpost.ir/weblog/1386/05/wordpress/easy-install-plugin-in-wordpress.html
    در صورتی که در یکی از مطالب‌تان و یا در بخش لینکدونی وبلاگتون به مطلب من لینک بدین ممنون میشم ! با اینکارتون باعث میشین که عده‌ای بیشتری با وردپرس و قابلیت‌هاش آشنا بشن ! و عده‌ای هم ترغیب بشن که پلاگین‌های وردپرس رو به زبان پارسی ترجمه کنن !

    در مورد اين مطلب‌تون هم بايد بگم كه اگه گوگل نخرشون به نظر من بهتره ! اولاً دستش توي دنياي نرم افزارها بيشتر باز ميشه و بعدش اين كه ظاهراً فراموش كرديد ما از نرم افزاهاي گوگل به دليل تحريم بي بهره ايم ! ما ايراني هستيم و گمانم گوگل اين را عيب ميداند !

    با تشکر / مرتضی بهمنی

  4. سلام دوست وردپرسی.
    یه چند تا راهنمایی می‌خوام.
    فکر هم نمی‌کنم اینجا جاش باشه بپرسم.
    من ایمیلتون رو ندارم. ممکنه یه جوری برسونینش بهم؟

  5. رئیسی said

    بنظر بنده بايد بخره ولي همونجوري كه ميدونين گوگل هميشه شركتهاي پر آوازه رو نميخره و بعضي اوقات از شركتهاي گمنام ولي با تكنولوژي هاي خوب استفاده ميكنه و با استفاده از همون محصولات گمنام يك غول و رقيب درست و حسابي براي غولهاي فعلي ميسازه و بنده هم اميدوارم توي اين مورد همچين موضوعي پيش بيآد چون اگه گوگل آدوبي رو بخره كم كم شركتهاي معروف ديگه رو اونوقت بازار نرم افزارها در انحصار گوگل قرار ميگيره و به هر طرفي كه دلش بخواد ميتونه سوقش بده!!

  6. وبلاگ نویس said

    سلام
    من یک راهنمائی میخواستم . ممنون میشوم اگر جواب بدهید
    من در scribd یک سری کتاب آپلود کردم اما تعدادی از آنها privateشده در حالیکه من تنظیمات آن را روی publicگذاشته ام میشه لطفا بگید چکار کنم؟ ممنون

  7. takpesar said

    سلام….ببخشید من بازم مجبورم وقت شما رو بگیرم و یه سوال مهم ازتون داشته باشم؟
    من نرم افزار ویندوز لایو رایتر 1 رو دانلود کردم تا اونو نصب کنم موقع نصب پیغام داد که باید microsoft .net framework رو بریزم…من از روی سیدی ویندور نسخه 1.1 اونو داشتم و ریختم و خب نصب شد و کار هم کرد ولی به علت نداشتن post slug ناچار شدم دنبال نسخه بهتری برم که دیدم نسخه 2 اون هم اومده….خب نسخه 2 رو دانلود کردم با این سرعت پائین اینترنتم ولی وقتی رو فایل کلیک میکنم که نصب بشه میگه
    «The specified program requires a newer of windows» بعد هم که «ok» رو بزنم دیگه هیچی نمی گه و نصب نمیشه…البته من چند روزه دارم تو سایت های خارجی و فارسی در این مورد می گردم ولی چیزی پیدا نمی کنم. توی یه سایت خوندم که باید کامل برنامه قبلی برداشته بشه و جدید نصب شه برا همونم برنامه مخصوص رو که خود سایته گذاشته بود دانلود کردم و به طور کامل نسخه شماره یک ویندوز لایو رایتر رو برداشتم ولی بازم نسخه 2 نصب نشد…باز تو یه سایت دیگه گقته بود برنامه ویندوز اینستالر رو باید نصب کنید اونم دانلود کردم و نصب کردم نسخه شماره 3.1 بود ولی بازم موقع کلیک رو این برنامه ویندوز لایو رایتر همون پیغام رو داد!!!! واقعا نمی دونم باید چیکار کنم من مدت ها از ویندوز ایکس پی جدید استفاده می کردم ولی کامپیوترم سیستمش قدیمیه و خیلی کند شده بود برای همینم ناچار شدم ویندوز ایکس پی ساده قدیمی رو نصب کنم و خیلی هم ازش راضی ام می خواستم بدونم آیا راهکار خاصی نداره بشه با حفظ همین ویندوز این برنامه ویندوز لایو رایتر 2 رو نصب کنم یا این که به نسخه 1 اون post slug رو اضافه کنم؟
    ویندوز من نسخه»microsoft windows xp professional version 2002″هستش…ببخشید این همه نوشتم و وقتتون رو گرفتم قبلا هم اینو به شما گفتم.ولی واقعا هیچ کس اطراف من نیست که اطالاعاتش در حد شما باشه و بتونه منو کمک کنه ..من بی صبرانه منتظر جوابم هر وقت فرصت داشتین منو راهنمائی کنین..ممنون میشم…

  8. meysam said

    سلام

    مطالبتون حرف نداره اینو جدا میگم

    مخصوصا مطالبی که در مورد طراحی وب مینویسید واقعا ممنون

    به وب سایت من هم سر بزنید خوشحال میشم

    http://www.Hemmaty.com
    وب سایت تخصصی ترفند ها و نرم افزار های کاربدی

  9. در کتاب جهاني شدن نوشته لستر تارو (که بخشهايي از آن را در وبلاگ خودم آورده ام) چنين آمده است
    فن آوريهاي جديد ، اقتصاد هالتر گونه مي آفريند . در اقتصاد هالتري همه شرکتها بزرگ و کوچک ، يا در اين سر هالترند يا در سر ديگر ، وسط خالي است. يا سلطه جهاني پيدا کنيد ، و يا به کاري تخصصي رو آوريد و گوشه خاصي از بازار را تسخير نمائيد. شرکت داخلي بينبين(نه کوچک و نه بزرگ) محکوم به فناست .
    شرکتها بايد ادغام شوند تا دوام آورند يا اگر اين کار ممکن نباشد بهتر است شاخ و برگ خود را بزنند(واحدهاي وابسته را بفروشند) و با کار بسيار تخصصي به گوشه کوچکي از بازار رو آورند.
    ممنون از مطالب خوب و مفيد تان

  10. mhmazidi said

    تك پسر عزيز: برای استفاده از ويندوز لايو رايتر 2 ( و بسياری ديگر از محصولات اخير در وب ) مياز به دو فاكتور داريد: 1-ويندوز سرويس پك 2 (بسيار بسيار الزامی ) 2- دات نت فريم‌ورك 2 يا 3 (نسخه 1.1 را فراموش كنيد)
    رسول جان: اين دقيقا چيزی بود كه مي‌خواستم در پست بعدی به آن اشاره كنم.اگر مي‌خواهيم ديد درستي نسبت به تحولات وب -بخصوص شركتهای آ‌ی‌تی‌ داشته باشيم همه آنها را بايد بر روی پلتفرم «جهانی‌سازی» تحليل كنيم.اين كامنت شما من را تشويق كرد تا مطلبي در مورد شركتهای آ‌ی‌تی‌ بنويسم.اميدوارم شما نيز در اين زمينه در وبلاگتان بيشتر به روشن شدن موضوع كمك كنيد.با تشكر بسيار

  11. takpesar said

    مرسی جواب دادین مثل این که باید یا ویندوز ساده رو انتخاب کن یا ویندوز لایو رایتر رو..خیلی ممنون که جواب دادین

  12. سعید said

    مطلب جالبی بود.

    راستی اون وبلاگ معروفی که گفتی روی وردپرس.کام خودمونه :دی

  13. […] نوشته قبلي من در مورد گوگل-ادوبی با كامنتهایی همراه بود كه احساس كردم بهتر است ديدگاه […]

  14. […] قبلي من در مورد گوگل-ادوبی با كامنتهایی همراه بود كه احساس كردم بهتر است ديدگاه […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

