مسابقه وردپرس فارسی

وردپرس تنها بخاطر امكانات و سهولت استفاده نيست كه محبوب شده است.چيزی كه شايد كمتر در وبلاگستان فارسي به آن توجه شده، اين است كه وردپرس قالبهای بسيار بسيار زيبا و چشم‌نوازی دارد.شايد يكي از دلايلي كه تاكنون كاربران به سمت وردپرس هجوم نياوردند اين باشد كه با نمونه‌های زيباي آن كمتر آشنا شده‌اند.

به همين دليل من قصد دارم، اين كار را در قالب يك مسابقه انجام دهم.در اين مسابقه هر كس مي‌تواند شركت كند و يك قالب وردپرس را -كه تاكنون فارسي‌سازی نشده است- معرفی كرده و در مدت زمان مشخص شده برای مسابقه، آن را فارسي‌سازی كند. در پايان مهلت مسابقه، تمام قالبها توسط يك(يا چند نفر) -بسته به تعداد قالبها- فقط از نظر تكنيكي بررسي مي‌شوند و از بين آنها، قالبهايی كه مشكل تكنيكي نداشته باشند، به دور پاياني مسابقه راه مي‌يابند. در پايان demo قالبها در اختيار بازديدكنندگان قرار گرفته و آنها بهترين و زيباترين قالب را انتخاب مي‌كنند.در صورتی كه تعداد قالبها زياد باشد مي‌توان 3 يا 5 قالب برتر را به همراه نام مترجم آن قالب بعنوان برندگان معرفي كرد.

نكته: اين مسابقه هيچ منفعت مادی برای من(پيشنهاد دهنده و تنظيم‌كننده مسابقه)؛ داور(داوران) ؛ و همچنين مترجمان قالبها نخواهد داشت. در پايان ما با تعدادی قالب زيباي ترجمه شده مواجه هستيم كه سود اين كار به نفع كاربران نهايي خواهد بود. من، لذتِ شركت در يك حركت اپن‌سورس را مي‌چشم و برای مترجمان قالبها،عرصه‌ای است برای نشان دادن توانايي‌هاي خود و داور(ان) نيز تنها عشق خود به وردپرس را نشان مي‌دهند.برندگان واقعی كاربران نهایی وردپرس هستند.تمام قالبهای ترجمه شده، به نام خود مترجمان و در اختيار آنها خواهد بود.

شرايط مسابقه:

زمان شروع: امروز      زمان پايان: ساعت 24 روز 15  30 شهريور 

مراحل مسابقه: اگر شما علاقه داريد كه در اين مسابقه شركت كنيد، ابتدا بايد يك قالب را در كامنتها معرفی كنيد(عنوان قالب به همراه لينك آن). با اين كار بقيه شركت‌كنندگان، مي‌فهمند كه كدام قالبها در دست ترجمه است و كدامها هنوز انتخاب نشده است.همچنين با اين كار شما رسما وارد بخش مسابقه شده‌ايد.هر وقت نيز كار ترجمه كامل شد، در كامنتها به همراه لينكي جهت تست ان اعلام مي‌كنيد.در پايان وقت مسابقه، داوران قالبها را از نظر تكنيكي تست مي‌كنند.پس از ان، قالبهاي تاييد شده به خوانندگان جهت رای دادن معرفی مي‌گردند. پس از بررسي آرا، برترين‌ها اعلام مي‌شوند.

1- اين يك قالب كلي برای مسابقه است.هركدام از دوستان مي‌توانند برای بهتر شدن مسابقه-در تمام مراحل آن – پيشنهادات خود را ارائه دهند. 

2- لطفا سعي كنيد تمام پيشنهادات، انتقادات و نظرات را در همين كامنتها ارائه كنيد تا همگان بتوانند در مورد آن نظر بدهند.ايميل يك ارتباط دوطفه است كه امكان مشاركت همگاني ندارد.

3- اين مطلب، علاوه بر اين كه در اين پست ارائه مي‌شود، يك صفحه تحت عنوان مسابقه وردپرس فارسی به خود اختصاص داده است.خواهش مي‌كنم جهت جلوگيری از پراكندگي تمام كامنتها، مراحل كار و… را در كامنتهای همان صفحه وارد كنيد.تنها قالبهایی كه در صفحه مورد نظر وارد شده باشند حق شركت در مسابقه را دارند و كامنتهای اين پست در مسابقه شركت داده نخواهند شد.پس بازهم خواهش مي‌كنم حتما در صفحه مربوطه كامنت بگذاريد.

4- هيچ محدوديتي در انتخاب قالب وردپرس نيست، اما برای اينكه مترجمان عزيز سريعا قالبهای خوب را پيدا كنند، چند لينك كه حاوی برترين قالبهای وردپرس است را از مجله smashing در اينجا مي‌گذارم.شما مي‌توانيد از اين قالبها شروع كنيد يا اينكه لينكها را دنبال كرده و قالبهای ديگر را انتخاب كنيد.در هر صورت اين لينكها فقط و فقط جهت تسهيل در يافتن قالبهای خوب است و بيانگر هيچ اجباری نيست:

http://www.smashingmagazine.com/2007/02/09/83-beautiful-wordpress-themes-you-probably-havent-seen/

http://www.smashingmagazine.com/2007/06/26/21-fresh-usable-and-elegant-wordpress-themes/

http://www.smashingmagazine.com/2007/05/07/10-fresh-elegant-and-clean-wordpress-themes/

پ.ن 1: دوستانی كه مشتاق ترجمه كردن هستند مي‌توانند يك راهنمای بسيار خوب و ساده به زبان فارسی را در اينجا مطالعه كنند.

18 دیدگاه »

  1. وبلاگ نویس said

    این خیلی جالبه که شما راجع به یکسری مسائل صحبت میکنید و در واقع تشویقمان میکنید که از آنها استفاده کنیم بعد وقتی سوال میپرسیم حاضر نیستید جواب بدهید و به هر کامنتی که دلتان میخواهد جواب میدهید
    من قبلا هم سوال بی جواب بخصوص در موردscribd زیاد داشتم این دفعه هم میخواهم بدانم میتوان در وبلاگمان در وردپرس یک صفحه privateایجاد کرد یا خیر؟امیدوارم دلتان بخواهد به این سوال جواب دهید.

  2. جادی said

    راستش با اینکه سرم شلوغه ولی طرح آنقدر خوبه که حتما من هم شرکت خواهم کرد. البته اولین بارم است قالب وردپرس درست می کنم (به جز خیلی قدیم ها که وبلاگم وردپرس بود) و باید یاد بگیرم.
    نکته دیگه اینه که وردپرس.کام اجازه نمی ده خودمون قالب رو عوض کنیم ؟ به من که انگار اجازه نمی ده و پول می خواد! البته حق داره ولی خب ترجیح می دادم می ذاشت.

  3. 1- اول توی یک Page به ما بیسوادها یاد بدید چطوز میشه یک تم رو فارسی کرد.
    2- اگر فارسی کنیم وردپرس دات کام اضافه می‌کنه؟!؟

  4. Mohammad said

    اولا قالب فارسی کردن کار فوق العاده سختیه و ممکنه تو این طرح برخی افراد ناشی قالبها رو حتی خراب کنند
    دوما بعضی قالب ها اولا لفت تو رایت ساخته شده اند و نه رایت تو لفت
    سوما طرحت خیلی طرح خوبیه! ایول داره

  5. mhmazidi said

    جادی بزرگ و صنوبر كهن: متشكر از لطف شما. وردپرس دات كام برای دستكاری در قالب نياز دارد اكانت پولی داشته باشيد.
    lb4d: اول يه خواهش كوچولو داشتم! يه اسم ساده‌تر معرفی كن تا بتونيم با همون صدات بزنيم.ترجيحا طوری باشه كه بشه به آخرش عزيز اضافه كرد. lb4d عزيز ! سخته! برای شما پ.ن 1 را اضافه كردم. وردپرس دات كام اينها را اضافه نمي‌كند.بلكه فارسي‌سازی اين قالبها برای سايرين -كه از وردپرس بر روی هاست استفاده مي‌كنند مفيد است.اما بزرگترين اثر اين كار اين است وب فارسي با قالبهای روز- زيبا و خيره كننده وردپرس پر مي‌شود.
    وبلاگ‌نويس عزيز: در وردپرس مي‌توانيد هر چيزی را شخصي يا عمومي دراوريد.اما اينكه چگونه ؟ نياز به مقداری توضيحات دارد.در مورد اسكريبد هم ان تصويري كه شما نشان داديد يك چيز كاملا طبيعي است و در متن وبلاگم قبلا توضيح داده بودم كه اگر فايل مربوطه را ساپورت نكند، ان پيغام مي‌ايد.علت جواب ندادن به بعضي سوالات اين است كه اگر جستجوی كوچكي در ارشيو همين وبلاگ- و نه همه اينترنت – انجام شود مطمئنا پاسخ بسياری از انها را بدست خواهيم اورد.
    دوست خوبم.سعي كنيد ماهي‌گرفتن را از من بخواهيد.من با تقديم كردن ماهي مشكل دارم.يه خواهش كوچك: لطفا با ادرس وبلاگتان كامنت بگذاريد تا با وبلاگ خوبتان بيشتر اشنا شويم.

  6. من يا يكي از كاركنان وردپريس در انجمن بحث مي كردم، ايشون گفتند كه قالب هاي وردپريس.ارگ با وردپريس.كام از خيلي جهات متفاوت هستند و بايد براي تبديل آن ها به هم خيلي مسائل تكنيكي را رعايت كرد.

    – بنده به آقاي چرتكه.وردپريس.كام گفتم كه چرا به ما مبتدي ها فارسي سازي وردپريس را ياد نمي دهيد. من در اينترنت هنوز مطلبي در اين مورد پيدا نكردم. دكتر جان راهنمايي كنيد لطفا. آيا منبعي براي آموزش فارسي سازي قالب ها وجود دارد؟ ( البته من از CSS اطلاعات كمي دارم.)

  7. بابک said

    سلام. طرح خوبیه!
    به خصوص برای ما تازه کارا که وقتی یه قالب فارسی حرفه ای می بینیم دهنمون آب می افته. و می افتیم تو فکر که چجوری اون قالبو گیر بیاریم!!!

  8. webialist said

    سلام بر شما… پیشنهادتون بسیار به جا و به موقع بود…حالا وقتشه که بچه های خلاق ایرانی خودشون را نشون بدن.موفق باشین.

  9. Ahvaz Street Boy said

    درود مزیدی جان !

    قربان من خودم 3 تا تم درست کردم با طرح قالی، تخت جمشید، و مینیاتور های استاد بزرگ فرشچیان … می شه من توی مسابقه شرکت کنم ؟

    این تم ها رو پس از مسابقه واسه دانلود باید بگذاریم توی wp.corelist یا wp-persian … یا می تونیم پیش خودمون نگه داریم ؟

  10. Ahvaz Street Boy said

    راستی اینجا هم نگاهی بیانداز تا دلت قیلی ویلی برود :
    http://p30design.net/category/theme/

  11. جناب مزیدی؛
    همانطور که در جریان هستید [+]، آقا مهیار قبلاً چندتا از قالب‌ها رو برای WordPress.com فارسی کرده‌اند و هنوز هم مشغول هستند. فقط خواستم اینجا این نکته رو یادآوری کنم تا تشکر کوچکی از ایشان شده باشه.
    طرح شما هم طرح خوبیه، اما فکر نمی‌کنم موفق بشه، مگر اینکه مهیار و گروهش ادامه بــِدن.

  12. moryabdi said

    منم تمپلیت سایت خودم رو خودم فارسی کردم ولی حال و حوصله این جنگولک بازیا یعنی مسابقه رو ندارم… اگر در حد مسابقه بود بگید…
    http://www.cgpersia.com

  13. آقا فکر کنم اگه بگید همه با توجه به راهنمای وردپرس فارسی کار انجام بدن بهتر باشه چون تا اونجا که من میدونم بچه هاش فقط اون روش استاندار د رو قبول دارند پس اگه یکی بیاد به روس های دیگه فارسی سازی کنه بدرد نمیخوره

  14. majid said

    salam momken link man ro to ghesmat wordpressiha bezarid

  15. UnderLine said

    منم حرف زیرخط موافقم ، لطفا» اگر کسی میخواد ترجمه کنه باید روش استاندارد جلو بره ….
    دکتر لطف کن و ایمیل هاتو چک کن ، باید بر سر یک قضیه مهم صحبت کنیم …

  16. […] زبان فارسي برگزار گردد.شرايط مسابقه را مي‌توانيد در اينجا و اينجا ببينيد.خواهش كرده بودم كه نظرات و پيشنهادات […]

  17. […] زبان فارسي برگزار گردد.شرايط مسابقه را مي‌توانيد در اينجا و اينجا ببينيد.خواهش كرده بودم كه نظرات و پيشنهادات […]

  18. چرا همه نظرات اوليه پاك شدند ؟ فكر مي كنم الان حدود 10 نظري كه قبلا وجود داشت ديگه نيست !

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

