اينترنت پرسرعت

ADSL: حق داريم كه لحظه به لحظه از كيفيت بسيار پايين خدمات اينترنت در كشورمان بناليم و انتقاد كنيم.اين موضوع وقتي تشديد مي‌شود كه اندك آشنايي تكنيكي با امكانات اينترنت در ديگر كشورها داشته باشيم. اما با همه اين احوال درصد كوچكي از كاربران اينترنتي هستند كه هم‌اكنون از اينترنت مثلا ADSL دارند استفاده مي‌كنند(گفتم مثلا؛ چون سرعتش معادل همان dial-up ای است كه در كشورهای ديگر ارائه مي‌شود!!) . با دانستن تمام اين حقايق تلخ اما در نظر دارم از اين به بعد مطالبي با برچسب(تگ) ADSL در وبلاگم بگذارم.

با اين اميد كه همان جمع كوچك لااقل بدانند كه فراموش نشده‌اند.درست است كه ما فعلا به ADSL دسترسي نداريم، اما ADSL داران و ADSL بازان را دوست داريم! پس، از همينجا تمام اين سری از نوشته‌ها را تقديم مي‌كنم به تمام دارندگان اينترنت پرسرعت. شايد اين نوشته‌ها مشوقي برای سايرين باشد تا به سمت ADSL گرايش پيدا كنند.

ناگفته پيداست مطالبي كه با عبارت ADSL: شروع مي‌شوند مخاطبان خاص خود را دارند.همانگونه كه نوشته‌هایی كه با عناويني چون develoreps, designers , wordpress.com و … مخاطبان خاص دارند.

5 دیدگاه »

  1. محمد said

    من اینترنت DSL دارم، سرعتش به لعنت خدا نمی‌ارزه و تنها مزیتی که نسبت به دایال‌آپ داره همان نامحدودی از نظر زمانی و حجمی‌است است که باعث شده من فایل‌هایی گاه تا 150 مگ را هم دانلود کنم و کمی هم در گسترش وبلاگم نیز موثر بوده، اما درست به همان صورت دایال‌آپ برای خودش قطع می‌شه و سرعتش بالا و پایین می‌ره!
    نکته بعدی هم اینست که قیمتی که من اینجا برای سرویس 64 کیلو می‌پردازم، برابر هزینه 256 در تهران است و اینترنت کارتی هم ساعتی 420 تومن، خدایا انصافت را شکر!

  2. maryam said

    من که الان دارم از adsl سرویس 512 استفاده می کنم اصلا راضی نیستم الته در مقابل dial up ایران خیلی می ارزه اما وقتی کیفیت و هزینه ش رو با سرویسی که تو ژاپن ازش استفاده می کردم مقایسه می کنم بدجور حرص می خورم. اونجا برای یه سرویس خیلی پیشرفته که از طریق فیبر نوری هم ارائه می شد ماهی 30 هزار تومن می دادم اینجا برای سرویس 512 دارم ماهی 51 هزار تومن میدم. ما تو این زمینه تازه از کلی کشورهای آفریقایی هم عقب تریم.

  3. رضا said

    راستش من خیلی با این جمله تا سایرین به سمت ADSL گرایش پیدا کنند موافق نیستم! چون خیلی ها که چه عرض کنم شاید بهتر است بگوئیم جمعیت انبوهی همین الان هم حاضرند به جمع ADSL دارن بپیوندند ولی یا به خاطر هزینه ی سر سام آور آن یا به خاطر عدم وجود امکانات لازم به سمتش نمی روند. در همین تهران هنوز 40 درصد از مناطقش به دلیل ضعف مراکز مخابراتی امکان دریافت سرویس ADSL وجود ندارد در شهرستان ها هم سرویس های پیش پا افتاده با رقمی بالا 40 هزار تومان ارائه می شود. ضمن اینکه فکر می کنم فوروم پرشین تولز بخش ADSL اش مرجع مناسبی برای درک وضعیت ADSL در تهران و شهرستان ها باشد.

  4. علی said

    من adsl ام رو 8 ، 9 ماهی میشه گرفتم ولی اینقدر هم که این دوستان گفتند بد نیست یا لااقل برای من خوب بوده و به ندرت مشکلاتی پیش اومده که اونهم به نظرم عادیه. قیمت هم زیاد گرون نیست و نسبت به Dial up خیلی به صرفه تره. در مورد مناطق تحت پوشش تهران هم فکر می کنم الان با تعدد و تکثر شرکت ها بیشتر از 60 درصد رو پوشش می دن.
    راستی 150 مگ را که با Dial up هم می شه دانلود کرد باید رفت بالای 500 !

  5. محمد said

    به علی : ببین دوست عزیز! با احتصاب هزینه تلفن و اینترنت که ساعتی 420 تومنه (و اینترنت نامحدود هم وجود نداره) برای فایل‌های بالای 10 مگ، خرید سی‌دی بسیار به صرفه تره! مگر اینکه سی‌دی در بازار نباشد و آنوقت هم راه حل رفتن به کافی‌نت هست!
    قیمت‌های adsl در شهر ما (نوشهر) را هم داشته باشید بد نیست، 22000 تومن برای 64 و 38000 برای 128! سرعت دانلود 64 هم 4.8 کیلو بر ثانیه هست!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

