فیس‌بوك در برابر گوگل-یاهو-مایكروسافت

اژدهای خفته (فيس‌بوك) زمانی از خواب بيدار شد كه پلتفرم خود را منتشر كرد(چند ماه قبل).اين اژدها هر روز در حال بزرگ شدن و گسترش قلمرو خود است.

فيس‌بوك قبلا امكاناتی تحت عنوان ايميل داشت كه كاربران ان مي‌توانستند، به ساير كاربران فيس‌بوك ايميل بزنند.اما اكنون وبلاگ رسمي فيس‌بوك اعلام كرده است كه كاربران مي‌توانند ايميلهای خود را به خارج از فيس‌بوك بفرستند/دريافت كنند. نمي‌دانم چقدر با فيس‌بوك اشنا هستيد؛ ولی همين‌قدر برايتان بگويم كه اينترنت در حال فيس‌بوكی شدن است!!

بنظرم اين حركت فيس‌بوك زنگ خطری است برای هرسه شركت گوگل-ياهو و مايكروسافت. درست است كه كاربران حرفه‌ای اينترنت و بخصوص وبلاگ‌نويسان كمتر رغبت دارند كه از ايميل خود دست كشيده و از فيس‌بوك استفاده كنند، اما كاربران خود فيس‌بوك-كه فعلا 35 ميليون هستند- مطمئنا ترجيح ‌ميدهند هرچه بيشتر تمام كارهايشان را از داخل فيس‌بوك انجام دهند.از اين به بعد بايد علاوه بر @yahoo.com- gmail.com- @hotmail.com  منتظر يك تازه‌وارد باشيم: facebook.com@

راستي چقدر با فيس‌بوك آشنا هستيد؟ آيا برای شما هم فيس‌بوك قيلطر شده؟

14 دیدگاه »

  1. آقای مزیدی برای کامپیوتر من یک مشکل بزرگ اتفاق افتاده و من نمی تونم هیچگونه فعالیتی برای وبلاگ نویسی کنم.

    – بعد از حدود 20 الی 30 دقیقه از روشن شدن کامپیوتر، میزان مصرف CPU به یکباره 100 درصد می شه و در همان 100 درصد تا خاموش شدن کامپیوتر باقی می مونه. حتی ویندوز XP ام رو هم عوض کردم. درایو C را کاملا فرمت و دوباره در آن ویندوز ریختم. ولی مشکل هم چنان باقیست. سیستم به این خاطر بسیار کند شده. به نظرتون مشکل از کجاست؟

  2. . said

    facebook براي من قيلطر است.. ماه هاست

  3. ققنوس said

    جناب مزیدی عزیز و محترم

    نیم ساعت است که زل زده‌ام به کامنتی که شما برایم فرستاده‌اید و دارم از خودم می‌پرسم بزرگان یک سرویس وبلاگی را چه به وبلاگ‌نویس یک لاقبائی چون من؟ بعد به این نتیجه رسیدم که بزرگان رسمی دارند بنام «رسم بنده‌نوازی». از بنده‌نوازی‌ای که در حق من کرده‌اید صمیمانه سپاسگزارم. امیدوارم به لطف عزیزانی چون شما روزی لایق این همه مهر و محبت و تشویق شما باشم.

    چون نمی‌خواهم هیچ لغت از پیام شما که مایه افتخار من است را از دست بدهم، اجازه بدهید به جزء جزء آن اشاره کنم و جسارتا در جلوی آن خطی بنگارم که بعدها بگویم با جناب مزیدی و با وردپرسی‌ها مکاتبه دارم.

    فرموده‌اید که «به جمع كوچك ما در وردپرس خوش امديد». قربان، چرا کوچک؟ ماشاءالله هزار ماشاءالله جمع‌ ما وردپرسی‌ها هر روز دارد بزرگتر می‌شود. خدا را شکر. مایه افتخار است عضوی کوچک بودن در این مجموعه بزرگ. ضمنا ممنون از خوش‌آمدگوئی‌تان. بقول مکالمه‌ عادی ما در مهمانی‌ها «به خوشی شما».

    فرموده‌اید که «از خوانندگان وبلاگتان مشخص است كه وبلاگ مهمي داريد». شرمنده می‌فرمائید من را با این همه تعریف. امیدوارم چهار ستون بدن دوستان خوبی چون شما و خوانندگان عزیزی که دارم سالم باشد. وبلاگ من وبلاگ مهمی نیست، مخاطبانش مهم هستند و به من عنایت دارند.

    در ادامه فرموده‌اید که «در نتيجه تمامي بچه‌های آی‌تی در وردپرس از اين لحظه به بعد در خدمت شما هستند». خدمت از ماست. دست تک‌تک‌شان را می‌فشارم و به داشتن چنین دوستانی در آی‌تی وردپرس افتخار می‌کنم. اهمیت‌ کارشان را هم بخوبی درک می‌کنم. سختی‌های طاقت‌فرسای‌ آن را هم. در خدمت همه‌شان هستم.

    فرموده‌اید که «اين كار راه حل دارد:البته نمي‌توانيد در قالبها دستكاری كنيد.اما اگر برای وبلاگ‌نويسي از نرم‌افزار ويندوز لايو رايتر استفاده كنيد مي‌توانيد با اضافه كردن يك افزونه به ان، به راحتي هر سايت اشتراكي مثل بالاترين-ديگ- و… را به ان اضافه كنيد.
    در صورتي كه از لايو رايتر استفاده مي‌كنيد، پيغام دهيد تا لينكي براي راهنمايي ان افزونه و دانلود ان تقديم شما گردد». حضورتان عرض کنم که سواد کامپیوتری من چیزی در حد دانشم در زمینه مکانیکی تانک است!!! متاسفانه در اواسط جوانی چنان از قافله کامپیوتر و نرم‌افزار عقب ماندم که نگو و نپرس. بگذریم. خلاصه کلام اینکه بعد از کامنت شما رفتم و به سه سوت ویندوز لایو رایتر را که تا آن موقع فقط اسمش را شنیده بودم و نمی‌دانستم خوراکی است یا پوشیدنی پیدا کردم و دانلود نمودم (نسخه بتای آن را از خود سایت ویندوز لایو) و اکنون نرم‌افزار مذکور را بر روی دستگاه بصورت نصب شده و آماده کار دارم.

    جهت اطلاع عرض می‌کنم که : ویندوز من در منزل نسخه ایکس پی است که از روز اول روی کامپیوتر بود، در محل کار ویندوز ۲۰۰۰ داریم بصورت شبکه که متاسفانه امکان دانلود هیچ فایلی را بر روی کامپیوتر شرکت ندارم (اجازه‌اش را ندارم). علی ایحال ویندوز لایو رایتر روی سیستم منزل نصب است و چشم به راه عنایت شما برای فرستادن آن افزونه.

    فرموده‌اید «اميدوارم وردپرس با وجود شما گرم‌تر از هميشه گردد» خدمت‌تان عرض می‌کنم که وردپرس خودش به خودی خود بسیار گرم و گیرا و بقول شما متخصصان «یوزر فرندلی» است. بازارش هم به همین دلیل امکانات متنوع و زیبا که هر روز بر دامنه آن افزوده می‌گردد بسیار داغ شده. امثال من هم کنار این آتش جمع شده‌اند و دارند دست‌های‌شان را گرم می‌کنند. امروز رفتم پای وبلاگ یکی از دوستان در بلاگر کامنت بگذارم، دیدم از در و دیوار بلاگر بوی کهنگی و نا می‌آید. احساس بدی به من دست داد. بعد آمدم در وبلاگ وردپرس خودم اصلا از دیدن آن همه امکانات و زیبائی و سهولت که در «داشبورد» در اختیارم است روحم تازه شد.

    این همه نوشتم که به شما بگویم «از محبت و توجهی که به من دارید سپاسگزارم، بله لطفا لینک مورد نظر را بفرستید» که یک وقت بخودم آمدم دیدم کلی از وقت شما را با این مطلب گرفته‌ام. بر من ببخشائید که از لطف شما بسیار ذوق‌زده‌ام. برای شما و دیگر بر و بچه‌های آی تی وردپرس آرزوی سلامتی و خوشی و موفقیت و صد البته جیب پر پول می‌نمایم.

    ارادتمند
    ققنوس

  4. ققنوس said

    راستش می بایست مطلب بالا را ایمیل می کردم نه کامنت ولی خوب مکاتبه با شما مایه افتخار من است، اینجوری خیلی ها می بینند عنایت شما به من را.

  5. سعید said

    دکتر جان از وقتی با فیس بوک آشنا شدم برام قیلتر بوده. این همه با این مطالب فیس بوکیت ما رو اذیت نکن :دی

  6. macromediax said

    سلام. ما که دیگه به قیلتر شدن سایت ها اهمیتی نمی دیم .چون اگه بخواهیم فقط در سایت هایی که باز هستن گشت و گذار کنیم باید بی خیال کل وب بشیم.
    عضو فیس بوک شدیم و هر کسی هم که بیاید لینکش میکنیم ! گسترشش میدیم و حتی ارکات رو هم دوباره زنده میکنیم . مزیدی جان این کار کار شماست که سایت فیس بو ک و ارکات رو زنده کنی .
    ای جنبش ساز ، ای چگوآرا ، ای وبلاگ به روز کن … 🙂

  7. lukadium said

    عجب! تا همین 2 3 روز پیش باز بودا! این پست رو که خوندم رفتم چک کردم قیتلر شده بود!

  8. حمیدرضا said

    استاد شما که خیلی کارت درسته یه سر هم به http://imagini.net بزن، نظر تخصصی تو برامون بگو

  9. کمال said

    من هم از آنجا که عشق register کردن دارم ثبت نام کردم تا از این قافله عقب نمانم.باید جای کاردرستی باشه که شما ازش تعریف می کنید.

  10. mhmazidi said

    حميدرضا جان:
    ما رو چه به اين حرفا.اما قبلا در همين وبلاگ در مورد ايمجيني نوشتم.ارشيو را جستجو كن

  11. mhmazidi said

    ققنوس عزيز.بنده‌نوازی فرموديد.
    لينك دانلود را در وبلاگتان گذاشتم

  12. mojgan110 said

    من هم فیس بوک رو سیزدم فوریه معرفی کرده بودم ! ولی اونموقع کسی حرفمو گوش نکرد

    حرف شما رو خوب گوش میکنن ها .

    اینجا بودش :

    http://mojgan110.wordpress.com/2007/02/13/our-networked-world/

  13. mojgan110 said

    سلام
    کی ؟ من ؟ تویتر ؟ جواب نمیدم ! آخه اصلن بلد نیستم جواب بدم ! یعنی اصلن نمیدونم چطوری بقیه دارند به من ریپلای میکنن که حالا بخوام جواب هم بدم ! من از این تویتر فقط یه مستطیل بلدم که توی مینویسم و یک دکمه میزنم ! یعنی حوصله هم ندارم یاد بگیرم !

    عکس جالب ! کدوم عکس جالب !

    نه بابا ! اینها شایعست ! کدوم فروم ؟ کدوم تحویل ! کدوم کشک ! کدوم کارت سوخت ! کدوم شکنجه ! ما که هنوز شکنجه نکردیم که بفهمید شکنجه یعنی چه ! هان ؟ انگار یک کم غاطی شد !

    حوصله موصله که آره ! ندارم ! یعنی معمولا وقتی حوصله ندارم میام وب ! الان چندین ماهه که میخوام یه ایمیل جدید بسازم ، ولی هنوز حوصله نکردم حتی به عنوان آیدیش فکر کنم !

  14. mamamahmoud said

    سلام آقای مزیدی
    فیس بوک توی مصر خیلی طرفدار داره. من هم از طریق دوستهای اینجام باهاش آشنا شدم. ولی خوب چون دوستهای ایرونی نمی تونند توی ایران باز کنند جمع دوستهای من خیلی کمه ولی جالبه که حتی میشه پستهای وردپرس رو اونجا گذاشت و حتی همونجا نوشت بدون نیاز به اومدن به بلاگ اصلی.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

