اهميت فيد

بنظر شما استفاده از فيد ( feed-rss) به نفع خواننده است؟ بله. چون مي‌تواند با سرعت بيشتر و با حجم بيشتر و با آسايش بهتر ، به مطالعه وبلاگهای مطلوب خود بپردازد.

اما سوال مهم ديگری هم وجود دارد: آيا استفاده از فيد، منجر به كاهش بازديدكننده وبلاگ نمي‌شود؟ بله! مي‌شود. پس آيا اين اتفاق به ضرر وبلاگ‌نويس نيست؟ جواب اين سوال يك نه گنده است!!! چطور؟؟

مثالی از دنياي مطبوعات كاغذی مي‌زنم.به نظر شما آيا كساني كه آبونمان(مشترك ) يك مجله يا روزنامه مي‌شوند موجب كاهش تك‌فروشي نيستند؟ هستند. پس چرا مطبوعات، خوانندگان را تشويق مي‌كنند كه با انواع و اقسام تخفيف‌ها، مشترك شوند؟؟

دقيقا همان قضيه در دنياي وبلاگها مصداق دارد.نكته بسيار جالبي كه احتمالا تاكنون به شما گفته نشده است، اين است كه موتورهای جستجوی وبلاگی، در الگوريتمهای خود جهت امتياز دادن به وبلاگها، اگر ارزش «تعداد بازديدكننده» را معادل 1 فرض كنند، «تعداد مشتركان فيد» آن وبلاگ را معادل 10 يا حتي 100 ارزش مي‌گذارند!! اين گفته براساس مداركی است كه گوگل و تكنوراتی منتشر كرده‌اند.

پس اگر به ارزش و اعتبار وبلاگ خود در نزد گوگل و تكنوراتی اهميت قايليد، سعي كنيد خوانندگان خود را به مشترك شدن در فيد وبلاگتان تشويق كنيد.وقتي از سرويسهای قديمي به سرويس جديدي چون وردپرس وارد مي شويد، سعي كنيد نگاه قديمي خود را در همان‌جا ترك كنيد.در وب جديد، هرچه تعداد مشتركان فيد شما بيشتر باشد، ارزش وبلاگ شما بالاتر است.

به همين دليل است كه توصيه مي‌كنم از ديدن صفحه آمار وبلاگتان ذوق‌زده نشويد.برای من صفحه آماروبلاگ تنها يك راهنما هست، كه در آن به من راهنمایی مي‌كند كه از كجا خوانندگان من وارد مي‌شوند و همچنين به كجا مي‌روند؟ به چه مطالبي بيشتر علاقه دارند؟ در موتورهای جستجو دنبال چي هستند و …؟ اما تعداد بازديدكننده چندان اهميتي ندارد.هرچند وقت كه مي‌خواهم از خوشحالي ذوق‌مرگ شوم به صفحه آمار فيد در وبلاگ يا به صفحه آمار فيد در فيدبرنر سر مي‌زنم.توصيه مي‌كنم شما نيز جهت ذوق‌زدگی به صفحه فيد خود مراجعه كنيد و صفحه آمار وبلاگتان را در حكم يك تابلو راهنمایی در نظر بگيريد.

از آنجایی كه مطبوعات به مشتركان خود، انواع و اقسام تخفيف‌ها را مي‌دهند شما نيز به اين مسئله توجه كنيد.حداقل كاری كه مي‌توانيد انجام دهيد اين است كه در تنظيمات وبلاگتان، فيد آن را به صورت كامل در اختيار مشتركان خود قرار دهيد.برای مشتركان فيد خود، نهايت ارزش را قايل باشيد.آنها سرمايه و پشتوانه وبلاگ شما هستند.همه اين كارها نياز به تمرين دارد.اينجاست كه بايد از سهراب يادی كرد:

                  « چشمها را بايد شست، طوری ديگر بايد ديد.»

فيد من: http://feeds.feedburner.com/mazidi

8 دیدگاه »

  1. طور دیگر باید دید. ولی آمار بازدید وبلاگ اگر لازم نبود، برایش یک ویدجت کامل نمی ساختند و در صفحه ی آمارها آن را بالاتر از همه و با جزییات فروان قرار نمی دادند.

  2. از اینکه لینک من رو به جماعت وردپرسیان اضافه کردید خیلی مفتخرم و من به شما به عنوان رییس قبیله رای می‌دم

    یک خواهش کوچک لطفن نام بلاگ من رو از «زندگی/مرگ» به «زندگی پیش از مرگ» یا «Life Before Death» اصلاح کنید. ممنون از زحمتی که می‌کشید!

    گفته بودید یک اسم مستعار به جای lb4d انتخاب کنم چون . گفتن «lb4d عزیز» کمی ثقیله! والا من هر چی فکر کردم نتونستم اسم مناسبی پیدا کنم. می‌خواهید این بار «lb4d دوست‌داشتنی» رو امتحان کنیم؟!

  3. khak313 said

    سلام
    دکتر با وجود اینکه خیلی ازتون دلخورم و نه از زوی انتقام بلکه از روی شیطنت می خواستم خفتون رو بزنم اما گفتم نا مردیه به همین خاطر به خودتون می گم برین و آخرین سطر های این پست رو بخونین : http://seo2.0.onreact.com/im-on-iranian-digg
    مطمئنا ناراحت می شید اما به کارتون ادامه بدید
    سعی کنید با مردم کنار بیان نه اینکه یکی مثل من رو (بچه مثبت) اذیت کنید

  4. در رایطه با فیدخوانی :

    – فیدخوان snarfer به روز شد. همین!

  5. khajavi said

    کاش این علی جباری فیدخاش را کامل بزاره. شاید با خوندن این مطالب متحول بشه. همه ی فید هاش نصفه نیمه کاره هست

  6. khajavi said

    کاش این علی جباری فیدهاش را کامل بزاره. شاید با خوندن این مطالب متحول بشه. همه ی فید هاش نصفه نیمه کاره هست

  7. samaneh said

    جناب آقای مزیدی
    سوالی در باره latex داشتم . الان دو روزه درگیر این موضوع هستم .معادله هایی رو که می نویسم وبلاگ من نشون نمی ده . به عبارتی مطلب پست شده ولی جاش خالیه . می تونید پستی رو به عنوان استفاده از latex اختصاص بدید . شاید خیلی از امثال من که می خوان از فرمولها و معادلات ریاضی در وبلاگشون استفاده کنن ولی نمی تونن مشکلشون حل بشه .

  8. پورج said

    اول سلام…
    دویم عذر تقصیر. دیر اگر خدمت رسیدیم به جهتِ عرض ارادت، سبب ناخوش‌احوالی این روزهاست. و الا لطفِ حضرت‌عالی مدام است؛ دستِ ما خالی.
    مرحمت زیاد

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

