لینك و باقی قضایا

استراتژی شما در وبلاگ‌نويسي چيست؟ به عبارت ديگر چرا مي‌خواهيد ديگران به شما لينك بدهند؟ بهترين روش برای اين كار چيست؟

چرا؟  مي‌توان علت را در 2 چيز خلاصه كرد:

   الف- ايجاد دوست-همدلی-ارتباط و …: كه مي‌توان بعدا مفصل صحبت كرد.

    ب- افزايش اعتبار و ارزش وبلاگتان در نزد موتورهای جستجو و افزايش بازديدكننده.

هر دو اين موارد خوبند.اما از چه راهی بايد اقدام كرد؟

چگونه؟  برای پاسخ دادن به اين سوال نيازمند ان هستيم كه اندكی با قوانين حاكم بر موتورهای جستجو آشنا شويم.امروز مهمترين موتورهای جستجوی وبلاگی دو تا هستند: 1- گوگل 2-تكنوراتی . برخلاف تصور روتين بين اكثر وبلاگ‌نويسان، قرار گرفتن وبلاگ شما در سايدبار يك وبلاگ ديگر از ارزش متوسطي برخوردار است.چون گوگل اصلا سايدبار وبلاگها را ايندكس نمي‌كند!! تنها تكنوراتی است كه سايدبار را يكبار تست مي‌كند.پس مثلا ارزش قرار گرفتن وبلاگ من در سايدبار يك وبلاگ، از نظر گوگل 0 و از نظر تكنوراتی معادل 1 است.پس چه چيز برای آنها خيلي مهم است؟

يك كلمه: لينكهایی كه در متن پستها آورده مي‌شوند. منطق آنها چيست؟ از ديد تكنوراتی و گوگل وقتي شما لينك يك وبلاگ را در سايدبار خود مي‌گذاريد، ان وبلاگ مي‌تواند خالي باشد يا اينكه مدتها بلااستفاده باشد. اما وقتي در متن پست‌های خود به كل وبلاگ يا بخصوص به نوشته‌ای از يك وبلاگ، لينك مي‌دهيد اين موتورها اينگونه تفسير مي‌كنند كه آن وبلاگ مطلب جذابي داشته كه شما امروز به آن لينك داده‌ايد.اين مطلب قديمي يا جديد فرقي نمي‌كند، نشان مي‌دهد كه هنوز برای شما – و احتمالا خوانندگان وبلاگتان – تازگی و جذابيت دارد.اين لينك نشانگر زنده بودن وبلاگ شما و وبلاگ مقابل است.

پس ديدگاه خود را در اينجا نيز تصحيح كنيم.اگر در سايدبار وبلاگي قرار نگرفتيم نگران نباشيم.مهم ان است كه در متن نوشته‌ها باشيم.از وبلاگ خودم مثال مي‌زنم.در چند ماه گذشته تعداد افرادی كه از طريق سايدبار وبلاگم به وبلاگهای ديگر رفتند حتي 10 % كل موارد نبودند.به عبارتی خوانندگان وبلاگ من در بيش از 90% موارد لينكهای داخل متن را دنبال كرده‌اند.اين كاملا صحيح است.آنها ناخودآگاه دنبال نوشته‌های تازه هستند و كمتر به سايدبار وبلاگ اهميت مي‌دهند. من حتي اعتقاد دارم كه در وبلاگهای ديگر نيز احتمالا همين گونه خواهد بود.هر روز تعداد لينكهایی كه به وبلاگ من وارد مي‌شوند از ساير وبلاگها به نسبت كم است.جالب اينجاست كه اكثر اين وبلاگها – كه لينك من در سايدبار آنهاست- از بلاگرولينگ استفاده مي‌كنند و از آنجایی كه اين وبلاگ روزی چندبار اپديت مي‌شود با احتمال بيشتری ادرس ان در راس ليست است. اما با اين وجود بيشتر وروديها به وبلاگ من، از داخل متن نوشته‌هاست.يعني در انجا نيز خوانندگان به مطالب نو و جديد اهميت مي‌دهند، به لينكهای جديد و كمتر از طريق سايدبار وبلاگها در وب حركت مي‌كنند.

پس اگر هم مي‌خواهيم به ايجاد محبت و دوستی در بين وبلاگهايمان اهميت دهيم، بدانيم كه برای موتورهای جستجو و خوانندگان لينكهای داخل متن در اولويت هستند.

تقديم به عزيزانی كه بايد لينكشان را در سايدبار وبلاگم مي‌گذاشتم، اما تاكنون بدليل فراموشي يا تنبلي  و… اين كار را انجام نداده‌ام.از همه انها عذر مي‌خواهم.

4 دیدگاه »

  1. من هم از قبل به این موضوع پی برده بودم. در سایدبار وبلاگی قرار گرفتن چندان سودی برای ارتقای رتبه ی جست و جو ندارد. ولی کامنت گذاشتن چرا. تجربه ی من نشان می دهد چون موتورهای جست و جو کامنت ها را نیز جز نتایج جست و جو قرار می دهند، بهتر است با کامنت گذاشتن در وبلاگ های مختلف ( البته کامنت مفید ) میتوان رتبه ی جست و جو را بهبود بخشید.

  2. … بوسیله ی کامنت گذاشتن در وبلاگ های مختلف ( البته کامنت مفید ) می توان رتبه ی جست و جو را بهبود بخشید…

  3. sepano said

    سلام
    من هیچ وقت وبلاگ ننوشتم که بخام نگران آمار بازدید کننده هاش باشم.

    ولی تا دلتون بخاد کامنت دادم.

    ینی من یجورایی وبلاکم رُ توی همین کامنت ها خلاصه کردم.

    حالا اگه اجازه بدین میخام یه لینک بزارم که مربوط می شه به یه سایت که توش کلی عکس باکیفیت هست.

    مخصوصا برای اونایی که تا به حال عکسی بالای یکی دُ مِگ ندیدن و اصلا عکسی با 120 مِگ حجم تو مخیلشون هم نمیگنجه توسیه میکنم یه سری به این لینک بزنن.:

    Unlimited Royalty Free Photos

    اگر ثبت نام کنید سایت به شما اجازه میده یکی از عکساشُ دانلود کنین.

  4. khajavi said

    من که هر اقدامی انجام دادم فایده نداشته. استعدادم داره کور میشه.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

