هفته دوم وردپرس

در مطلب قبلي گفتم كه الزامی نمي‌بينم حتما اين مطالب ماهانه باشد.راستش را بخواهيد داشتم طبق روال معمول مطلب جمع مي‌كردم برای هفته ديگر، اما يافتن يك وبلاگ(وبلاگ شماره يك در اين پست) آنقدر ذوق‌زده كرد منو! كه ترجيح دادم امروز مطلب دوم را سريعا منتشر كنم:

1- مخرج صفر: حالا وردپرس مي‌تونه ادعا كنه كه يك فيلسوف در جمع خودشون داره. قبول دارم بعضي از مطالب اين وبلاگ خيلي خيلي تخصصي هست، اما باور بفرماييد برای كسي چون من كه عقده فلسفه دارد اين بهترين هديه وردپرس در جشن تولدش بوده است.

2- وهم: تازه شروع به كار كرده. اما با جملات كوچك و در عين حال جذابش، نويد وبلاگ خوبي را مي‌دهد.

3- خانه هنر: اين وبلاگ در حقيقت آيينه‌ای از تمام نوشته‌های دگرباشان فارسي در سراسر وب است. اينجا بحث تبليغ برای دگرباشان نيست.بلكه اگر من و شما روزی قصد داريم در مورد اين گروه از انسانها اظهار نظر كنيم، بد نيست به نوشته‌هايشان نگاهی بياندازيم.خواهش بزرگ من اين است كه مدتها فقط بخوانيم و قضاوت خوب-بد را بگذاريم برای چند وقت بعد از آن. خواندن اين وبلاگها را بخصوص برای پزشكان  ضروری مي‌دانم.آنها لااقل بايد درك درستي از مشكلات،نحوه نگرش، نوع احساسات و … مراجعان خود داشته باشند.

4- شاتوت: مي‌دانم كه اين مطالب برای معرفی وبلاگهای وردپرس نوشته مي‌شوند.اما گاه وبلاگهایی را مي‌بينم كه نمي‌توانم از معرفی آنها بگذرم.هميشه تصورم از خبرنگار آقای x بوده كه با شيوه مخصوص به خودش در تلويزيون محبوب شده و تنها چيزی كه ياد دارد فحش دادن و متلك گفتن به هر چيزی است كه بويي از غرب داشته باشد. اما در اين  بين وقتي وبلاگی مثل شاتوت را مي‌بينيم بايد در اين تصوير كليشه‌ای اندكي تغيير ايجاد كنيم.روزنامه‌نگاران-خبرنگاران و بطور كلي ارباب جرايد عادت دارند كه data ما را افزايش دهند.اما در شاتوت knowlege ارائه مي‌شود.برای اولين بار است كه مي‌بينم يك خبرنگار به اين زيبايي و در عين حال با زباني قابل فهم به ارائه knowlege و بيان تئوريها در عرصه تخصصي خود مي‌پردازد.كار بسيار باارزشي كه كمتر مورد تقدير و توجه قرار گرفته است.اميدوارم رويه وبلاگ شاتوت الگويي براي ساير دوستان مطبوعاتي ما شود تا گهگاه با نوشته‌هايي اينچيني علاوه بر افزايش ديتاهای ما ، بتوانند در ما insight نيز ايجاد كنند.

5- لانگ شات: مگر مي‌توان از بلاگ‌اسپات گفت و لانگ شات محبوب را فرامش كرد.برای من لانگ شات چيزی در سايز و اندازه آقای اولدفشن است ( آقای اولد فشن امروز ديگر نياز به معرفی ندارد و مدتهاست كه محبوب قلبهاست).

6- ميكرودامپ: اجازه دهيد اين مطلب را با يادی از يك خاطره تمام كنيم.ان هنگام كه هنوز شروع به وبلاگ نويسي نكرده بودم يكي از وبلاگهای محبوبم ميكرودامپ بود.هميشه فكر مي‌كردم نويسنده ان حتما 10 سالي از من بزرگتر است. علاقه من به اين وبلاگ در حدی بود كه وقتي نويسنده‌اش در اخرين پست اطلاع داد كه ديگر نمي‌نويسد احساس از دست دادن يك عزيز را پيدا كردم.

تا اينكه چند وقت قبل بصورت كاملا اتفاقي متوجه شدم آن بزرگوار دوباره وبلاگش را فعال كرده و  اين بار در بلاگ‌اسپات مي‌نويسد.جالب آنكه فهميدم استاد گرامی من، از خودم هم جوانتر است.آرزو دارم استاد هميشه زنده و فعال باشند.

4 دیدگاه »

  1. khajavi said

    این شیشمیه را خودم دنبال می کنم اما بقیه جدید هستند.
    یک درخواست دارم: وبلاگ های انگلیسی که شما میخونید چیه؟

  2. MicroDump said

    سلام عزیز
    آلان مشهدم (احتمالاً می دونی). اومدم ایمیلم رو چک کنم و یه سری به وبلاگ خودم زدم که کامنت های جدید رو ببینم. طبق معمول شما رو در صدر بلاگ رولینگ دیدم. باز وسوسه شدم مطالبت رو یه نگاهی بندازم تا اینکه به هفته ای دومت (همین پست) رسیدم. در کمال ناباوری وبلاگ خودم رو می دیدم که در انتهای پست قرار داشت. خیلی ذوق کردم. خیلی
    توضیحاتتو خوندم. دیگه باورم نمی شد! یعنی دکتر دوم ما از اون قبلا که من یه دبیرستانی بیشتر نبودم وبلاگ منو می خونده و فکر می کرده من از خودش که الان سی و اندی!! سالشه بزرگترم؟ واااااااااااااااااااای
    قبول کن مزیدی جان جای من هم بودی باورت نمی شد.
    خلاصه لازم دیدم تشکری کرده باشم. اینجا نایب الزیاره شما هم هستم اگه خدا قبول کنه. اسمت و جدا میارم!
    ان شاءالله وقتی برگشتم از خجالتت در میام.
    بازم ازت ممنونم.

  3. maryam said

    دیگه من چی بگم جز این که کلی ما رو شرمنده کردی دکترجان. اولش که کلی تعجب کردم اسم خودم رو دیدم.
    وبلاگ اولی که معرفی شده برای من که با خوندن ترجمه های نا مأنوس از کتاب های فلسفی تاحدودی از فلسفه زده شدم کلی غنیمته.

  4. vahm said

    آخر شب گفتم بند و بساطم رو جمع کنم و یه سر به وبلاگم بزنم و بعد بگیرم بخوابم که آمار وبلاگ رو دیدمو … خلاصه خواب رو از چشمان ما پروندی دکتر! 🙂
    عرض ارادت.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

