هفته پنجم وردپرس

در اين هفته نيز سعي مي‌كنيم  با چند وبلاگ بيشتر آشنا شويم:

1- ورونيك: از آنجایی كه هميشه گفته‌اند:ليديز فرست؛ اول خانوما!! به همين دليل شروع مي‌كنيم با يكي از خانوما.بنظرم ورونيك معلم زبان است. ورونيك از آن وبلاگ‌نويساني است كه هميشه دلم مي‌خواهد سربه‌سرش بگذارم.اين فكر تنها مشوق من برای رفتن به جاكس‌بلاگ است. احساس من نسبت به او شبيه وقتي است كه يك دختر 4 ساله زيبا مي‌بينم و با تمام وجود بدجنسيم گل مي‌كند تا هر طور هست با اذيت كردنش او را به گريه بياندازم.به خدا من چندان هم بد جنس نيستم!! ولی بعضي‌ها اذيت‌خورشون ملسه!!! قابل توجه بيستار!!

2- پوريا: پوريا خان را تازه كشف كردم.چند روزی بيشتر نيست شروع به كار كرده.اما در همين مدت پستهای خوبي داشته.در اولين پست نوشته كه هربار به دليل كم  بودن تعداد بازديد وبلاگش را تعطيل كرده.اين هزارمين وبلاگ است!! بنظرم حيف است چنين استعدادی بدون بازديدكننده بماند.در كامنتهايش تشويقش كنيد تا اين بار هم نوشتن را رها نكند.

3- تهران 24: از اون وبلاگهایی كه لج منو در مي‌اره!!يك فوتوبلاگ زيبا كه در سكوت كامل عكسهایش را در وبلاگ مي‌گذارد و انگار اصلا اهميتي برايش ندارد حتي اگر 100 سال هم كسي عكسهايش را نبيند.بنظر شما اين امير خان با اين عكسها و اين خصلت عزلت‌گزينش لج درآر نيست؟

4- لينكين‌پارك: من جدا از تمام دوستان دوآتشه متال‌بازم خجالت مي‌كشم.روم به ديفال! ولی خب! از اين گروه لينكين‌پارك خوشم مي‌اد.درسته كه شما مي‌گيد اين‌ها در شان دنياي متال نيست.ولی به بزرگواری خودتان ببخشيد.

5- خانم دكتر: از حالا به بعد من ديگه در وردپرس تنها نيستم.اين خانم دكتر هم مدتيه كه توی وردپرس شروع كرده به نوشتن.سعي مي‌كنه از خاطراتش در حين طبابت بنويسه.البته فقط يه مشكل كوچولو هست.به زبان انگليسي مي‌نويسه.من هم كه بايد برای تك‌تك كلمات فرهنگ لغت باز كنم.ولی با اين حال ارزششو داره.بالاخره ماهم توي وردپرس يك همكار پيدا كرديم.

6-از تهران با عشق: اگر اشتباه نكنم اسم ايشان بايد سلما باشد.او هم به زبان انگليسي مي‌نويسد. در اهميت اين وبلاگ همين بس كه جناب كمانگيرخان خواننده اوست.تازه در اين وبلاگ بود كه فهميدم لوكاديوم زبانش فوله فوله!! ما هم كه بيسواد.فقط نشستيم عكسهاشو نيگاه كرديم.

يك سوال: آقا/خانومی كه الان در حال خواندن اين مطلب هستيد.آيا شما خودتان يا از نزديكانتان كسي نيست كه در يكي از رشته‌های مرتبط با زبان تحصيل كرده باشد.مثلا آلمانی، اسپانيولي ، روسي ، انگليسي ، فرانسوي و… در رشته‌های مترجمي ؛ ادبيات؛ زبانشناسي و..؟ حتما هست!! حالا سوال من اين هست: چرا هيچ‌كس از شما شروع نمي‌كند به وبلاگ‌نويسي به زباني كه در دانشگاه تحصيل كرده‌ايد/مي‌كنيد؟ ساده است.در همين وردپرس دات كام مي‌توانيد به تمام زبانهای زنده و مرده دنيا وبلاگ بنويسيد.با اين كار هم كمكي به درس خود كرده‌ايد؛ هم دوستاني از همان زبان و ان كشورها مي‌يابيد و هم در اين وسط مي‌توانيد برای تعدادی -هرچند اندك و ناچيز- چهره‌ای انساني از ايرانيان ترسيم كنيد. اگر هم تاكنون از اين حركتها شده- كه 100 درصد شده- لينك آن وبلاگها را بگذاريد تا از آن وبلاگها بازديد كنيم.اينجا بخصوص بر روی  زبانهایی غير از انگليسي تاكيد دارم.

7- دنياي فرانسوی: اين وبلاگ تازه شروع به كار كرده.سعي دارد از پايه آموزش زبان فرانسه دهد.كاری كه بسيار سخت و طاقت‌فرساست اما بينهايت ارزشمند.اميدوارم شاهد جشن تولد 10 سالگي اين وبلاگ باشيم.

16 دیدگاه »

  1. From Tehran, with love! said

    صبح که بیدار شدم دیدم از وبلاگ مزیدی که خیلی وقت ها پست هاشو دنبال می کنم روی بلاگ من کلیک شده. بعد این پست رو دیدم… یه بار خوندم، رفتم برای خودم چایی ریختم … یه بار دیگه خوندم، دوتا شکلات خوردم … الان دارم برای دفعه سوم می خونم (یه کاسه بزرگ بستنی جلومه!) …
    معمولا خواننده ایرانی خیلی کم دارم. در واقع این وبلاگ برای مخاطب غیر فارسی زبان نوشته می شه، مسئله اینجاست که انقدر وبلاگ های خوب و خوندنی به زبان فارسی نوشته می شه که احساس کردم اضافه شدن یه بلاگ دیگه به این جمعیت (بخصوص که من حرف تازه ای برای زدن نداشتم) دردی از کسی دوا نمیکنه. از طرف دیگه کنجکاوی «غربی ها» در مورد کشور مون و اصولا ایرانی ها و تصورات عجیب غریب و غلطی که در مورد ما دارن وسوسه ام کرد تا همونطور که خودتون گفتید «برای تعدادی -هرچند اندك و ناچيز- چهره‌ای انساني از ايرانيان» ترسيم کنم.
    عکس های این دوستمون امیرخان در میون دوستای غیر ایرانی طرفدار و کنجکاو زیاد داره، خوبه ماهم حمایتش کنیم.
    در عین حال همون وسط ها گاهی داستان های کوتاه و شعر هامو جا میدم که دوستای انگلیسی زبان در موردش نظر می دن (یک تیر و دو نشون …یا توفیق اجباری برای خواننده ها !)
    از این به بعد محض گل روی دوستای ایرانی بیشتر عکس می اندازم و پست می کنم روی بلاگ. بهم سر بزنید، خوب چایی درست می کنم!
    همین الان در مورد تیم دانشیار خوندم … چه ایده جالبی! خود من الان برای پایان نامه نوشتن و پیدا کردن منبع با کلی مشکل رو برو هستم …حتماً به سایتشون سر میزنم.
    (بستنی تموم شد… برم ببینم دیگه چی تو یخچال پیدا میشه!)

    از تهران، با عشق!
    سلما

  2. Mehran said

    سلام…ممنون دکتر جان که ما (من) رو قابل دونستی.
    راستی تو وردپرس وبلاگ موسیقیایی (واژه رو!) سراغ نداری؟
    بازم ممنون! 🙂

  3. ProjektR said

    ببخشید…اگه اجازه هست یه چیزی هم در مورد لینکین پارک بگم (تو که داری میگی چرا اجازه میگیری!) :
    سبک کاری لینکین پارک (از نظر خود گروه) لینکین پارکیه!یعنی سبک خودشون رو دارن،ولی کلا اونا رو تو Alternative Rock جا میدن.اونا شاید یکی دو تا آهنگ تو سبک متال خوندن.
    *راستی فرانسوی چقدر سخته!!

  4. محمد said

    یه مترجم انگلیسی دارم که باید امشب رو مخش کار کنم تا وبلاگ بزنه!
    نکته بعدی، شما دیگه چرا پینگ نمی‌کنید استاد؟ نکنه تنظیمات پینگ در لایو رایتر جدید را انجام ندادید یا اصلا نسخه جدید چنین چیزی نداره یا …؟
    نا گفته نمونه پینگ با لایورایتر را از نوشته‌های شما یاد گرفتم

  5. soboone said

    سلام دکی جون ایندفعه خیلی باحال وبلاگها رو انتخاب کردی موفق باشی

  6. mhmazidi said

    محمد جان:
    مشكل من با لايو رايتر هنوز حل نشده است.هنوز تمام نوشته‌ها را دستي وارد مي‌كنم.به همين دليل فعلا پينگ نمي‌شوند.متاسفانه هركاری مي‌كنم مشكلم با لايو رايتر باقي مي‌ماند.مشكل اصلي در xml-rpc مي‌باشد.نمي‌دانم تنها من اين مشكل را دارم يا ديگران هم دارند؟

  7. Amir said

    خیلی مخلصیم دکتر جان
    برای بار دوم تهران 24 رو لینک دادی و ما رو شرمنده
    همین طوریش روزی 200 تا 300 بازدید دارم.
    اگه تبادل لینک کنم که سرور وردپرس کم میاره :))
    ولی تو فکرش هستم. تبادل لینک 😉

  8. Amir said

    از سلمای عزیز هم ممنونم
    به من لطف دارن
    منم سعی میکنم تهران رو اونطوری که هست نشون بدم.
    ولی به همفکری و پیشنهادات شما نیاز دارم.

  9. محمد said

    من امروز آزمایشی لایورایتر را دوباره استفاده کردم و بدون مشکل کار کرد، قبلا مشکل داشتم

  10. About your question, I do (actually I did )that in two different places but you know lack of time, lack of knowledge and so made to suspend them!

  11. پوریا said

    ممنونم که من رو معرفی کردی مزیدی عزیز

  12. bizbloger said

    It would be a great idea to have an english blog! but, it is so clear to write in a language need to be in its cultural environment
    the only thing which give us some moyve to do that is to give a different preview from Iran to some curious English readers!
    so so…!
    Not bad!

  13. From Tehran, with love! said

    Yep!
    that’s the general idea sir! 😉

  14. محمد said

    افزونه scribe fire را برای فایرفاکس آزمایش کرده‌اید؟ می‌تونه جایگزین خوبی برای لایورایتر باشه!

  15. پندار said

    سلام من یه مدتی بلاگ می نویسم ولی خوب تقریبا تازه کارم یه دو هفته ای نبودم حالا که اومدم می بینم دکتر همچنان وبلاگ های جدید رو از ورد پرس معرفی می کنن گفتم شاید بشه یه بلاگ از میهن بلاگ هم معرفی کرد(وبلاگ خودمو می گم) اخه من به قالب بلاگم خیلی علاقه دارم برای همین ورد پرسی نشدم!

  16. Sepideh said

    دکتر جان، سلام؛
    خیلی ممنون که در مورد وبلاگ من هم صحبت کردید.
    راستش دکتر، من فقط به این منظور که انگلیسی نوشتن و صحبت کردن یادم نره این وبلگ رو ساختم!
    ولی متآسفانه اینقدر مشغله کاری و درسی زیاده که دیر به دیر میتونم updateکنم.
    موفق باشید همکار عزیز.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

