ترجمه وردپرس

اين چند وقته خبرهای خوش زيادی در مورد پديده‌های اوپن سورس در كشورمان داشتيم. سايت وردپرس فارسي افتتاح شد و روز جهانی نرم‌افزارهای آزاد جشن گرفته شد.حالا مي‌خواهيم باری ديگر برای كامل كردن يك پروژه اوپن سورس تلاش مجدد كنيم.

همانطور كه احتمالا شنيده‌ايد وردپرس دات كام اين اجازه را به همه زبانها داده است تا تمام اجزاء سايت را به زبان خودشان ترجمه كنند.اكنون تعداد زيادی از زبانها اين كار را انجام داده‌اند بعضي از آنها تقريبا كامل ترجمه كرده‌اند و بعضي ديگر بسيار كم.اما فارسي تقريبا  خوب ترجمه شده تاكنون.

چند وقت قبل طی يك فراخوان همه با هم ، همكاری كرديم و در يك حركت گروهی مقدار زيادی از ان را ترجمه كرديم.از ان هنگام تاكنون تعداد  زيادی وبلاگ‌نويس جديد به جمع ما در وردپرس دات كام اضافه شدند.اكنون مي‌خواهيم يكبار ديگر و اينبار با اميد بيشتر به دوستان جديدمان؛ آن كار گروهی را باری ديگر تجربه كنيم.مهم نيست چقدر ترجمه كنيد، حتي اگر شده تنها يك كلمه باشد.مهم ان است كه با همديگر يك كار گروهی انجام مي‌دهيم.با اين حركت احساس تعلق خاطرمان به همديگر بيشتر مي‌شود.لذت كار گروهی چيزی است كه دوست دارم همگي باهم آن را بچشيم و گرنه ترجمه كردن اين مقدار باقي‌مانده با 2-3 روز كار مداوم قابل انجام است.

اگر تاكنون با روند ترجمه آشنا نيستيد لطفا برای شروع اين مجموعه لينك را نگاهی بياندازيد. سپس برای ترجمه به اين لينك برويد.

22 دیدگاه »

  1. khajavi said

    دوستا اگه می خواهند ترجمه کنند بعضی قوانین را رعایت کنند.
    مثلا wordpress.com ترجمه نمیخواد که پس نباید بنویسیم وردپرس.کام
    اطلاعات بیشتر: بیایید فارسی را بپاسیم

  2. karajkid said

    دکتر جان.
    نمیشه از دست اندرکاران وردپرس بخواهیم امکاناتی از قبیل استفاده از جاوا اسکریپت رو روی پلاتفرم وردپرس.کام ارایه کنند ؟ مثل کاری که بلاگ اسپات میکنه و در واقع کاربر روی پوسته بلاگش دسترسی فول داره.

  3. Manwe said

    that’s the spirit !!!
    دکتر جان میبینم که به پیشنهاد من توجه کردی , و پستات این ماه نصبت به ماه گذشته کم شده 🙂
    مطالبتم میشه گفت به کیفیت گذشته برگشته , درستم که نمیخونی , IM ات هم نمیندازی بالا :).
    راستی تم کانفکرفت رو شما عوض کردید‌؟؟‌:)

  4. سلام. فید من رفته به باد!!!

    نمیدونم چی کار کنم.

    تو فید ریدر ها به صورت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نمایش داده میشه.

    همینطور مثل شما و عصرونه، سه تا لینک میاد یکی برای نظر دادن و یکی : برای دلیشس و… برای فید من نمیاد.

  5. محمد said

    نظرتان در رابطه با استفاده از کلمه «پیشخوان» به جای «داشبورد» چیه؟

  6. Mehran said

    سلام…دکتر جان یه سوال بی ربط : (هر کی خواست جواب بده!)
    تو وردپرس.کام وبلاگی در مورد موسیقی پیدا میشه؟!

  7. خوبه، هستم. از كجا و چه‌جوري ترجمه كنيم؟ هر كي ترجمه كنه تاييد مي‌شه؟ يعني چه‌جوري ترجمه صحيح رو تشخيص مي‌دن و از كي اعمال مي‌كنند؟ شما مي‌دونيد؟

  8. doodo said

    خیلی جالب بود…یه نیکام به این بنداز:
    http://doodo.wordpress.com/

  9. From Tehran, with love! said

    کاشکی می تونستم کمک کنم ولی من زیاد از کامپیوتر و برنامه ها و اینجور چیزا سر در نمی یارم … حتی این معمای بزرگ RSS هنوز برام لاینحل مونده!

  10. mhmazidi said

    -اگر دوست داريد تازه شروع به كار كنيد عجله نكنيد.ابتدا لينكي كه بعنوان « مجوعه لينك» گذاشتم را چك كنيد.در آنجا 4-5 لينك به مطالب خود برای راهنمايي شما هست.انها را مطالعه كنيد.حداكثر 5 دقيقه وقتتان را مي‌گيرد.
    – سلما خانم: واقعا هيچ هيچ هيچ احتياجي به دانستن كامپيوترو اينجور چيزا نيست.اگر لينكهايي را كه گفتم مطالعه كني مي‌بيني كه به سادگي آب خوردن است.باور نمي‌كني؟ امتحان كن!
    – هر كلمه‌ای را كه احساس مي كنيد بهتر است به انگليسي باشد؛ ترجمه نكنيد.نگران ترجمه‌های خوب يا بد نباشيد.اگر هم اشتباهي شد هم خودتان مي‌توانيد تصحيح كنيد و هم ديگران.پس اصلا نگران هيچ چيز نباشيد.

  11. mhmazidi said

    باران ديجيتال عزيز: در مورد اشكالاتی كه در فيدت ايجاد شده و همچنين تغييراتي كه من و عصرونه ايجاد كرده‌ايم بايد به تنظيمات فيدبرنر در اكانت خود مراجعه كني و انها را تغيير دهي.اگر عمری باشد به همين زودي يك پست در مورد فيدبرنر مي‌نويسم.

  12. From Tehran, with love! said

    امتحان کردم. جواب داد!
    ممنون

  13. ققنوس said

    با عرض سلام خدمت جناب دکتر مزیدی عزیز و محترم

    قربان همانگونه که امر فرموده‌ بودید سعی کردم فید وبلاگ را کامل کنم. امیدوارم دستکاری من در تنظیمات همانی باشد که شما مایل بودید. ممنون می‌شوم در صورت امکان به من بگوئید که آیا فید آنی شد که شما می‌خواهید و اگر نه لطفا این حقیر هیچ از کامپیوتر ندان را راهنمائی فرمائید که چه بکند.

    با تشکر و تقدیم احترام
    ققنوس

  14. حامد said

    سلام دکتر جان

    اتفاقا دیشب داشتم به این فکر می کردم که دکتر ما یادش رفته وردپرس رو !
    بنابراین به یاد شما تنهایی به خط زدم و 5 تا عبارت رو ترجمه کردم و گزارش کار رو تو سایت «نت نوشت» دادم .

  15. مجتبي said

    به وبلاگ من هم سري بزنيد
    http://teac.wordpress.com

  16. جناب مزیدی سلام . خسته نباشید . به وقت ما شب بخیر . من وب سایتم آماده شد . امروز . فعلا» خالیه تا پرش کنم . لوگوی حمایت از ورد پرس رو هم گذاشتم . ورد پرس هم نصب کردم . موفق باشید .

  17. takpesar said

    من پیشنهاد میکنم از تیم وردپرس .کام توسط تعداد زیادی از ما خواسته بشه که تموم قالبهای موجود به طور صد در صد فارسی بشن..واقعا این بهترین کاره…بعنی میشه؟؟؟؟

  18. maryam said

    فکر کنم همین الان یه 10تایی عبارت ترجمه کردم و احساس خوبی هم بهم دست داد. کلا از مشارکت تو این جور مارا خیلی خوشم میاد. یه جورایی هم وسوسه شدم از بلاگر اسباب کشی کنم به وردپرس! فعلا برسر دوراهیم نمی دونم می ارزه یا نه؟

  19. maryam said

    فکر کنم همین الان یه 10تایی عبارت ترجمه کردم و احساس خوبی هم بهم دست داد. کلا از مشارکت تو این جور کارا خیلی خوشم میاد. یه جورایی هم وسوسه شدم از بلاگر اسباب کشی کنم به وردپرس! فعلا برسر دوراهیم نمی دونم می ارزه یا نه؟

  20. maryam said

    چرا دوتا شد؟؟
    شرمنده

  21. […] دکتر مزیدی:ترجمه وردپرسوبلاگ Underline:وردپرس دات کام و […]

  22. […] همین رابطه بخوانید: وبلاگ دکتر مزیدی:ترجمه وردپرس وبلاگ Underline:وردپرس دات کام و فارسی […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

