راهنمایی كنيد

فهميدم مشكل از كجاست!! نرم‌افزار ccleaner نشان داد كه خيلي خيلي قدرتمنده!! يك قسمت advanced دارد كه من برای تست، آن را فعال كردم.هرچند طفلك كلی هم پيغام داد كه بابا بيخيال شو!! اما با فعال كردن اين قسمت بسياری از فايلها ديليت شدند.بعد از آن بود كه مشكلات ظاهر شد.

نه تنها ويندوز لايو رايتر بلكه ساير قسمتها نيز دچار مشكل شده‌اند.مرورگرهای اپرا و اينترنت اكسپلورر  سايتها را باز نمي‌كنند(يك خط در ميان!) ولی فايرفاكس -كه توی ليست نبود- خوب كار مي‌كند. امروز نرم‌افزارهایی مثل VLC player , windows media player و حتي  NERO نيز دچار مشكل شده‌اند.جالب اين كه حتي قسمت help and support ويندوز نيز ارور مي‌دهد![ پس استفاده از system restore تعطيله!]. در همه اين موارد يا فايل exe. پيدا نمي‌شود يا فايل DLL. ! عقل ناقص من مي‌گويد كه احتمالا مشكل همه آنها به همان Ccleaner قوی و صد البته كنجكاوی و نادانی خودم برمي‌گردد.

نتيجه اخلاقی: نادانی‌های خودمان را به پای ويندوز مادر مرده ننويسيم.

نتيجه فلسفي: اگر دوست دارين وبلاگ مزيدی، دوباره دچار «اسهال وبلاگی-تراكتورنويسي» شود لطفا راهنمایی كنيد كه چگونه اين مشكل را حل كنم؟

خواهش مي‌كنم نگوييد ويندوز را عوض كنم! چون اين وحشتناك‌‌ترين اتفاق ممكنه است و كلی تنظيمات ريز و درشت را بايد دوباره از اول انجام دهم.هرچند راه ديگری به ذهنم نمي‌رسد.بنظر شما راه آساني وجود دارد؟

45 دیدگاه »

  1. amin said

    :)) 😀
    کلی خندیدم 😀
    خوب دکتر اون برنامه ها رو از اول نصب کن .
    معمولا آنتی ویروسها فایل ها رو مدتی توی فولدری به اسم گارانتی نگه میدارن . شاید اینبار هم نگه داشته اگر چه چشمم آب نمیخوره 😀
    توی فولدری که آنتی ویروس نصبه یه نگاه بکن .
    عجب کیفور شدما 😀

  2. چشمت زدند دكتر
    احتمالا بايد سيستمت رو عوض كني / كار با نصب ويندوز حل نميشه . اتفاقا همسايه ما همينطوري شده بود عمرش رو داد به شما

  3. حامد said

    دکتر جان .خبر بدی برات دارم !
    امروز تو یه سایت معتبر خوندم که چند صد هزار نفر همین مشکل مشابه شما رو مطرح کردند.نمی دونم مثل اینکه یک ویروس خیلی خطرناک همه رو آلوده کرده .
    تمام هارد دیسک و حافظه های جانبی مثل فلش و MP3 پلیرها آلوده شدند.فعلا تنها راهش اینه که کل هاردتو فرمت کنی …

  4. technegar said

    بهترین راه حل اینه که ویندوز را بی‌خیال! اوبونتو بریز خیالتو راحت کن!
    اگر این کار بکنید دیگر عذاب وجدان هم نخواهید داشت که چرا بعد از این همه درس خوندن بازهم دزد خطابتان کنند.
    تجربه خودمو می‌گم: حقیقتا اولش که با اوبونتو شروع به کار کردم، حتی برای انجام دادن کارهای ساده هم خیلی مشکل داشتم ولی لذتی که تجاوز نکردن به حقوق دیگران بهم می‌داد، فراتر از این سختی‌ها بود. الان بعد از ۱ سال که دارم کلا از اوبونتو استفاده می‌کنم، معتقدم که نه تنها تمام کارهایی که در ویندوز می‌تونستم انجام بدم، در اوبونتو هم می‌تونم انجام بدم، بلکه انجام دادن بسیاری از اونها در اوبونتو خیلی راحت‌تره.
    البته شما خودتون در زمینه تفکر متن باز استاد هستید و بنده فقط خواستم که تجربه خودمو بازگو کنم.

  5. TechNegar said

    البته یادم رفت بگم که این کار احتیاجی به نصب مجدد ویندوز هم نداره 😉

  6. خدا نکنه که ویروس jeefo گرفته باشی
    در اولین قدم ویندوزت رو عوض کن و بی خود دنبال راه حل نباشد ، بعد اگه دیدی درست نشد یک خاکی تو سرت میریزیم :d

    یک نتیجه اخلاقی دیگه اینکه هیچ وقت فکر نکن عقل کلی چون اون برنامه نویسهای مادر مرده الکی هشدار بهت نمیدن

  7. merikhi said

    گمونم یه فایل بک آپ برای رجیستری می ساخت مگه اینکه نساخته باشی!
    اینجوری بعضی از مشکلاتت حل می شه.
    برای بقیش هم باید نرم افزار ها رو از اول نصب کنی!

  8. afshinm said

    همین مشکل برای خود من هم پیش اومده بود.
    باید بگم متاسفانه باید ویندوزتون رو عوض کنید.
    اگر بک آپ نداشته باشید قضیه یه کم سخته.من خوشبختانه یک بک آپ از ویندوز 4 ماه پیشم داشتم اون رو برگردوندم به اضافه کل تنظیمات ویندوزم/اکستنشنهام و کل زندگیم تو ویندوز
    همین مشکلی که گفتید فایل های exe رو پیدا نمیکنه دقیقا مشکل من بود.
    هیچ برنامه ای اجرا نمیشه.کم کم اوضاع از این هم بدتر میشه.دیگه به اینترنت هم نمیتونستم دسترسی داشته باشم.
    کنترل ویندوز هم از دست من خارج شده بود.
    به مدت کوتاهی مجبور شدم با همین ویندوز 4 ماه پیشم بسازم.
    ولی باید دوباره پارتیشن بندی کنم.
    سال پیش هم همین مشکل با چند ورژن قبلتر همین ویروس برام پیش اومد.همین کار رو فقط تونستیم انجام بدیم.
    رجیستری بسته میشه/فولدر آپشن بسته میشه/جیفو هم نیست فکر کنم/برونتوک باید باشه
    یک پیشنهاد:/دوباره پارتیشن بندی کن/ویندوزتو عوض کن/یک بک آپ بگیر با نورتون ژوست 😦
    راستی اگه آنتی ویروستون کار میکنه و ویروسی پیدا نکرد سی دی ویندوز رو بزار ریپیر کنه/تمام 😦

  9. اله سار said

    دکتر جان سیستم رو با سی دی xp بوت کن، بعد ریپیرش کن.

  10. afshinm said

    راستی یه پیشنهاد دیگه system restore رو همیشه ببندید/انبار ویروس همونجاست
    امیدوارم مجبور نشید ویندوزتون رو عوض کنید.

  11. Manwe said

    مطمئنان سلوشن های بسیاری وجود داره یکیشون رو بهت پیشنهاد میکنم:
    دو تا احتمال وجود داره احتمال اول اینکه ویروس ندارید و بخاطر بیسواتی و مذخرفی ویندوز بهش آسیب رسوندید , اونموقع میتونید از دستور بدرد بخور sfc استفاده کنید مواقع بسیاری کامپیوترهای زیادی رو باهاش نجات دادم طریقه استفاده ساده است
    Start>Run>cmd (Hit The» Enter » button)
    type»sfc /scannow» after pressing Enter you’ll be prompt to locate your windows Installation source , it’ll check Windows’s essential dlls etc… and will repair any broken libraries after that , it’ll ask you to restart your computer , after accepting the request ,your windows will be responsive

    Condition2: اگر ویروس داشته باشی :
    یک ویروس مزخرف اومده که نمیذاره هیچ فایل اگزه ای رو اجرا کنی و حتی نمیذاره بری توی سی ام دی اون رو میشه چکار کرد:
    نقل قول از سینا مقدم:
    » متإسفانه استفاده از نرم افزارهای پایریت توی مملکت اسلامی رواج پیدا کرده و به حدی رسیده که مردم نصب کردن آنتی ویروس های مجانی رو جرم میدونن !!! نرم افزار پایریت هم که آپدیت درست حسابی نداره سریع میبندنت برای همین ویروس میگیری , راه حل سادست پایریت رو بزارید کنار , این مشکل رو من تونستم حلش کنم و طریقه کار رو براتون مینویسم
    Start>run >Command (it’s some kind of strange but command will work although cmd doesn’t»
    از طریق سایت http://www.filehippo.com آخرین نسخه آنتی ویروس Avast! و یا AntiVir رو دانلود کنید و به کمک Command prompt نصب کنید , پس از نصب از شما خواسته خواهد شد که در بوت بعدی سیستم شما اسکن شود موافقت کنید .
    خواهید دید مشکل حل میشود .»

    پ.ن: من به شخصه Avast! رو به آنتی وایر ترجیح میدهم
    پ.ن.ن: در نظر بگیرید اگر در وحله نخست از پایریت و از اون مهمتر از ویندوز استفاده نمیکردید این مشکلات پیش نمیومد , به امید دنیای بدون مایکروسافت !!!

  12. Manwe said

    در ضمن , پیشنهاد من همواره این هست به دوستان که چند تا سرویس رو توی ویندوز ببندن که همواره , اولین سرویس سیستم ریستور هستش !!!

  13. Mehran said

    Manwe درست میگه…راستی نظرت راجع به Repair کردن چیه؟!!؟

  14. آمیر said

    به نظر من میشه یه بار ویندوز رو آپدیت کنین.(از طریق CD و نصب) اما قبلش برنامه ی مشکوک رو پاک کنید و تمام پسمانده هاش تو رجیستری رو هم معدوم کنید.
    اگه می دونین چه فایل هایی پاک شدن که بهتره از Repair console استفاده بفرمایید.
    درهرصورت، راه حل «خیال خودتو راحت کن» نصب مجدد ویندوزه.
    هرکار کردین نتیجه ی مثبتش رو فیدبک بنمایید لطفاً. با تشکر

  15. bizbloger said

    اگه هنوز كامپيوترت زنده است، با pcbugdoctor ، NOD32 و tuneup utilities كه ميتوني ازfilehipoبگيري اوضاع رو چك كن! تا نمرده فرمت نكن! امشب يه سر به امامزاده صالح بزن! نذر و نيازي چيزي!
    ضمنا اوبونتو رو هم بيخيال شو! مثه گياهخواري ميمونه!!!

  16. دکتر جان من بعضی موقع ها ایرادات مربوط به سیستم عامل را از طریق روش زیر حل می کنیم .
    سی دی ویندوز XP رو میزارم تو CD-ROM و پنجرهRun رو باز می کنم و دستور sfc.exe /scannow را میزنم و یک Enter هم روش ، شروع میکنه به تعمیر

  17. یه بنده خدائی هم قبل من این راه رو پیشنهاد داده گویا ، من کامنت ها را نخوندم

  18. software07 said

    فکر کنم این حرکت رو بلد باشید ولی من برای یادآوری می گم : ( البته شرمنده ها من خیلی کوچک تر از این حرف هام ! امیدوارم کارساز باشد ..)

    در RUN –> cmd–< sfc/scannow

    بعد هم که cd ویندوز و ری استارت و خوب شد دیگه .!!!

    sfc/scannow

  19. راهنمایی نمی‌توانم .برایتان دعا می‌کنم !!!

  20. دكتر زياد به خودت زحمت نده …. قبله كدوم طرفه ؟؟ آدرس بده ما با بچه ها بياييم مراسم شب سه و هفت رو بند و بساطش رو رديف كنيم .

  21. amin said

    میبینی دکتر ، آدم تو این مواقع دوست و دشمنشو میشناسه 😀
    میگم امیدی که به این ویندوز نیست . لااقل این اوبونتوی بدبخت رو یه تستی بکن
    اگر چه اگه نصبش کرده بودی ، بعد از نصب دوباره ی ویندوز ، پر !
    یعنی باید گراب رو برگردونی که … 😀
    میگن اصولا انسانها تو این جور مواقع تغییر جهت میدن .
    به این بیزبلاگر هم بفرمایید که ما جز گوشت چیزی ندیدیم تو این لینوکس 😀
    شاید برا شما بخیله !
    —-
    تعداد :دی ها داره سر به فلک میزنه 😀

  22. دكتر … حرف بچه ها رو گوش كن عمو ابونتو رو امتحان كن . تو ماه رمضوني ثواب داره به خدا . تازه ابونتو يه برنامه داره كه مخصوص همسترها ساخته ان . كه نويز هاي همستر ها رو به نوشته تبديل ميكنه . ميتوني براي همسترها هم يه بلاگ بزني بعدا

  23. حامد said

    دکتر جان . کیف می کنی این همه دوستان راهنمایی می کنن ؟ واقعا بعضی از کامنت ها آدم رو یاد کاری می ندازه که کوفیان با علی کردند ! 1024 بار رحمت به اونها ….

    فقط نمی دونم چرا خانم های بلاگ نویس راهنمایی نمی کنن ؟ مخصوصا وردپرسی هاشون !

    جناب دکتر البته خودت بهتر بلدی . ولی «گل گاوزبون» هم خوبه برات . تو این اوضاع بهت آرامش میده .
    خدا صبرت بده . ما رو هم در غم خود شریک بدان

    از طرف عده ای از دوستان ، آشنایان ، قوم و خویش های مجازی دور و نزدیک …

  24. آخرين نفري رو كه من راهنمايي كردم كارش به تيمارستان كشيد / آخرش هم خودش رو از سيفون دستشويي دار زد / خدا بيامرزتش

  25. From Tehran, with love! said

    بیخود نیست من از کامپیوتر می ترسم!

    😀

  26. Manwe said

    چکار کردی حسین جان ؟؟
    درست نشد؟؟؟

  27. دکی جون یک fdick کن بره ! هم خیال ما راحت میده هم خیال خودت p:

    یک حالـــــــــــی میــــــــــــــــــــــــــده !!

  28. […] ، روزها و شبهای سختی رو می گذرانند.کامپیوتر ایشان از قرار معلوم بیماری سختی دارد و کلیه اساتید از ایشان (منظور […]

  29. modir said

    آخ جون نفرينم گرفت .

  30. lukadium said

    هر چی هست زیر سر این ccleaner نامرده.من هم نصبش کرده بودم و بعد از استفاده دیدیم کل registery ویندوزم رو داغون کرده. واسه حل شدن مشکلت ویندوز رو از توی خود ویندوز نصب کن یه بار. اینجوری برنامه هایی که رو کامپیوترت نصبن از بین نمیرن. خیالت راحت.

  31. SunMaster said

    انشا الله کای نظرات دیدیم انجا!!!
    والا این پست دکتر کامنت هاش از خودش جالبتره!!
    منم با رفتن بلینوکس موافقم
    هرچند لایو رایتر نداره!!

  32. mohamad said

    البت ما که شاگردیم ولی تو کامنتها هم نگاه کردم این راه نبود، حل نیستا ولی من همیشه با نورتون گاست یه امیج از آخرین تنظیمات ویندوز می گیرم و خیالم همیشه راحته هرچی می خواد بشه بشه سر 5 دقیقه امیج رو اجرا می کنم و ویندوزم میشه عین روز اول البته روز آخر که سالم با اخرین تنظیمات ازش ایمیج گرفته بودم، اگرم ویندوز طوری بپوکه که برنامشو نتونم باز کنم خیالی نیست، امیجشو از داس اجرا فوکولم.ما شاگردیم ولی میگن گاهی بچه حرف حسابی می زنه.قربان شما…

  33. maryam said

    شدیدا ابراز هم دردی می کنم.
    خداوند به شما صبر عظیم عطا نماید!!
    حالا جدا فکر کنم مجبوری که فرمت کنی چون از اونجایی که بوش میاد میزان خسارت تا اینجا خیلی بالا بوده و به این سادگی ها جبران نمیشه. این انتی ویروس ها و برنامه های تعمیر رجیستری معمولا مشکل رو کاملا برطرف نمی کنن و فقط یه مدتی روش سرپوش میذارن. پس فکر کنم که از همین جا و پیشاپیش باید تسلیت بگم.

  34. دکتر مزیدی دامت آپدیته
    سلام العلیکم. خبر رسیده است که سهمیه بندی ناعادلانه بنزین و گرسنگی جنابعالی در طول روز در ماه رمضان باعث از کار ایستادن چرخهای تراکتور شما و همچنین کم کاری شکم مبارک گردیده است و از انجا که در این مورد طبق معمول همه موارد کاری از دست این حقیر ساخته نیست شما را دعوت می کنم به فرمت کامل و اینستال دوباره ی ویندوز که همانا بارها برای مشکلاتی از این دست جواب داده است ، به امید آن که دوباره شاهد بیرون روی جنابعالی در عرصه ی وبلاگ نویسی باشیم و با آرزوی این که حضور تمام وقت شما مانع از رسیدگی به وضعیت پیرامون به خصوص شرایط سلامتتان نشود
    با تقدیم احترامات ، هارد

  35. bizbloger said

    چي شد بالاخره! بخونيم الرحمانو!
    اوبونتو آخرش مثه سويا ميمونه! مگه با سويا ميشه كباب سلطاني رديف كرد!
    اگه هنوز به اغما نرفته روش
    در RUN –> cmd–< sfc/scannow

    بعد هم که cd ویندوز و ری استارت و خوب شد دیگه .!!!

    sfc/scannow
    آخرين راه براياحيائه! اگه نشد ديگه زجرش نده! ملافه سفيدو بكش روش!

  36. Switch to GNU/Linux the Free Operating System

  37. Manwe said

    اوبونتو بیشتر از اینکه به سویا شبیه باشه به گوشت گوره خر شبیه‌!!!! , فوق العاده لذیذه منتهی وسع خیلی ها به خریدش نمیرسه !!! تازه شکارشم سخته 🙂

  38. moryabdi said

    حالا ویندوزت میگیم خراب وبلاگت دیگه چرا پاچید!!

  39. moryabdi said

    اوه اوه همه اینجوری شدن… کی گرفته تمپلیت کوبریک رو گند زده… تمام وبلاگ ها فونت هاشون خراب شده…

  40. Mehran said

    سلام…آره کی ر*ده تو این کوبریک!!!همه چیش قاطی شده!! 😦

  41. meysam said

    سلام

    من یه بار چنین مشکلی داشتم و هر برنامه ای که اجرا می کردم پیغام dont send می داد

    حتی media player ویندوز

    من یه پیشنهاد دارم شما تاریخ ویندزتون رو یه چک بکن واسه من مشکل همین بود تاریخ ویندوز

    2080 شده بود و قتی اونو درست کردم همه مشکلاتم حل شد

  42. Manwe said

    برام جالب بود امروز بعد از ماهها برای یکی ویندوز ریختم , وقتی نورتون گوست رو نصب کردم دیدم سیستم دیگه بلو اسکرین او دث میدهد و بسیار خوشحال شدم !!!
    از اوب بهتر کوبریک بود که توی فایرفاکس لینوکس بدون مشکل رندر میشه ولی توی ویندوز داغون !!!

  43. […] ، روزها و شبهای سختی رو می گذرانند.کامپیوتر ایشان از قرار معلوم بیماری سختی دارد و کلیه اساتید از ایشان (منظور […]

  44. […] ، روزها و شبهای سختی رو می گذرانند.کامپیوتر ایشان از قرار معلوم بیماری سختی دارد و کلیه اساتید از ایشان (منظور […]

  45. BEHROUZ said

    سلام
    خیلی شرمنده نظری ندارم چون اولین باره که به این سایت اومدم اما اگه میتونید کمکم کنید.
    اگر یک نرو افزار با CLONE CD ایمیج شدهخ باشه چطوری به حالت اولش بر گردونم

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

