تغییری اندك در وردپرس

امروز متوجه شدم كه وردپرس دات كام يكي از مشكلات كوچك اما مهمش را حل كرده است.قبلا دسته‌بندی با تگ يكي بود.در اين مدت بارها از طرف وبلاگ‌نويسان عنوان شده بود كه دسته‌بندی بايد با تگ متفاوت باشد.مثلا من مي‌توانم همين نوشته را در دسته وردپرس بگذارم، اما بينهايت تگ برای آن قرار دهم مثلا: وردپرس ، ترفند ، وبلاگ نويسي ، تحول ، تغيير و….

از اين به بعد شما در زير هر پست دو عبارت مي‌بينيد: tags كه بيانگر تگ‌های ارائه شده از طرف نويسنده وبلاگ است. و عبارت posted in  كه نشانگر دسته‌بندی ان مطلب  است.مثلا من همين پست را در دسته‌بندی وردپرس مي‌گذارم و برای تگ‌گذاری از اين عبارات استفاده مي‌كنم:  wordpress-blogging- test-web 2.0

البته به دو نكته توجه كنيد.من در پست قبلي(پادكست فارسي) تگ‌های فارسي بكار بردم كه متاسفانه نتوانست خوب نشان دهد(يعني نمي‌تواند ويرگول را بفهمد!!- چي گفتم!! ) اما در اين پست چون تگ‌ها توسط كاما از هم جدا شده‌اند هركدام جداگانه  ارزيابي مي‌شود.

مطلب دوم اينكه متاسفانه هنوز در لينكها اگر دقت كنيد برای هر دو شكل از عبارت tag استفاده شده.اميدورام كه اين موضوع هرچه سريعتر حل شود.فعلا خيلي گيج نشويد خواهشا!!

اما مطلب سوم!! كه از همه مهمتره اين كه بعلت همين تغيير كوچك باز ويندوز لايو رايتر نمي‌تواند ساختارش را با تغييرات جديد هماهنگ كند.پس مدت كوتاهی بايد دوری از لايو رايتر عزيز را تحمل فرماييم.اميدوارم كه هرچه سريعتر حل گردد.

پ.ن: احتمالا از ساختار بهم ريخته اين پست متوجه شده‌ايد كه با لايو رايتر نوشته نشده است!! الان شبيه گربه‌ای هستم كه يكي از سبيلهايش را كنده باشند.تعادل نداريمممممم !!

13 دیدگاه »

  1. دکتر فعلا من با 550 تا ازت جلو هستم

  2. ها این کامنته چرا اومد اینجا ، مال پست پایینی بود

  3. Mehrdad said

    تو WLW، این کارو انجام بدی فک کنم درست شه.

    Tools -> Accounts -> Edit… -> Update Account Configuration… -> Next -> Finish

  4. محمد said

    دکتر جان کشف کردم!
    برای تگ فارسی گذاشتن، بعد از هر کلمه کیبورد را انگلیسی کنید و یک کاما بگذارید. درست می‌شه!
    انجام دادم جواب داد.
    ولی خاصیت تگ چیه؟ به کار موتورهای جستجو میاد یا اینکه یک دسته بندی جدید اضافه می‌شه؟ بد نیست برای ما بی‌سوادا توضیح بدین
    متشکرم

  5. آمیر said

    من که متوجه به هم ریختگی خاصی نشدم. اگه خیلی حساسین، با ورد 2007 بفرستید به بلاگ.

  6. i need to explore more but this time in english .

  7. mhmazidi said

    شما سرور مايي محمد جان…چشم حتما در اينده‌اي نزديك.
    مهرداد جان: اون راه حل جواب نمي‌ده.بايد منتظر باشيم.
    آمير : من و ورد 2007 ؟؟ استغفرالله!!!

  8. محمد said

    خیلی مخلصیم!

  9. هادي said

    توي بلاگر فقط تگ(ما بهش ميگيم ليبل!) داريم، ويرگول رو هم قبول نميكنه.

  10. آمیر said

    البته وقتی که WLW نخواد همکاری کنه، می شه برای یه مدت بی خیال اوپن سورس شد. مگه حرف خودتون نیست؟ «تا جایی که میشه» از اوپن سورس استفاده کنیم. الان که نمی شه!

  11. محمد said

    اینکه چطوری می‌شه تو وردپرس با لایورایتر تگ گذاشت را پیدا کردم.
    در قسمت پایین لایورایتر، همانجایی که set categories و slug هست، قسمتی داره به نام keywords ، این درواقع همان تگ در ادیتور وردپرسه!

  12. […] داشتم.امروز دوست بسيار نازنينم محمد عزيز در كامنتهای اين پست نكته ريز اما جالبي كشف كرده است.او گفت: اینکه چطوری […]

  13. […] داشتم.امروز دوست بسيار نازنينم محمد عزيز در كامنتهای اين پست نكته ريز اما جالبي كشف كرده است.او گفت: اینکه چطوری […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

