پیگيری كامنت‌ها

يكي از مشكلات كامنت‌گذاشتن اين است كه پس از نوشتن ان شايد دوست داشته باشيد بدانيد ديگران بعد از شما چه كامنتهایی گذاشتند و احيانا چه پاسخي به سوال شما داده‌اند.اگر يك كامنت در يكجا باشد، مشكلی نيست؛ مي‌توانيد چندبار به ان سربزنيد و هربار ان را چك كنيد.اما اگر مثل من تنبل باشيد چه؟ يا اگر در وبلاگهای گوناگون و در پستهای بسيار متعدد و متنوع كامنت گذاشته باشيد چكار مي‌كنيد؟

قبلا برای شما در همين وبلاگ راه‌حل‌های مختلف ان را گفتم.در مورد استفاده از سرويسهای مختص پيگيری كامنت نوشتم.يكي از بهترين و مهمترين انها سايت «كوكامنت» است. وبلاگهایی كه در وردپرس دات كام باشند مي‌توانند از امكانی بسيار شبيه كوكامنت استفاده كنند.اما عيب ان، اين است كه تنها وبلاگهای خود وردپرس دات كام را اسكن مي‌كند.در صورتي كه درصد زيادی از كامنتهای شما ممكن است خارج از وردپرس دات كام باشد.  coComment

برای اين موضوع حتما كوكامنت را تست كنيد.مدتها قبل وقتي كوكامنت را تست كردم، خوب بود اما به دليل تنهايي، لذتي نداشت. چند ماه قبل امكانات «شبكه اجتماعی » به ان اضافه شد .البته ان موقع بصورت بسيار محدود بود(بتا تستر) كه بازهم به دليل نبودن ايرانيها در ان چندان چنگی به دل نمي‌زند.

اما امروز كه باری ديگر به كوكامنت سرزدم، ديدم كه تمام امكانات شبكه‌ای ان برای همگان در دسترس است.پس كمي در ان گشت زدم و بنظرم آمد اكنون نسخه جديد ان جذابيت‌ های زيادی برای مشاركت بين همگی ما دارد.

برای شروع مي‌توانيد به اكانت من مراجعه كنيد. توصيه مي‌كنم در كوكامنت يك اكانت بسازيد و يك اكستنشن يا بوكماركلت( برای فايرفاكس- اينترنت اكسپلورر) بگيريد.حالا شما با نصب اين اكستنشن در هرجایی از وب كه كامنت بگذاريد، كوكامنت ان را رديابي مي‌كند و تمام كامنتهای قبل و بعد از ان را در اكانت شما نمايش مي‌دهد.از اينجا شما مي‌توانيد مباحث مورد علاقه خود را پيگيری كنيد.

اما فايده بزرگ ديگر آن، اين است كه در خود كوكامنت نيز مي‌توان با اضافه كردن دوستان، ليست كامنتهای خود او – و مورد علاقه او را پيگيری كنيد.يعني شما وقتي مثلا در اكانت خود ، من را ADD كرديد ، مي‌توانيد پيگيری كنيد كه ببينيد من در كجای وب كامنت گذاشتم، ديگران چه جوابی به كامنت من دادند و اصولا چه بحثي در كجای وبلاگستان در حال جريان است.

كوكامنت در نسخه جديد امكانات بيشمار دارد.تنها يك مورد ديگر را مي‌گويم و بقيه ان بماند برای نوشته‌های بعدی.يكي از امكانات ان ايجاد گروپ است.هم اكنون برای شروع من يك گروه با عنوان IRANIAN ايجاد كرده‌ام.اگر شما در كوكامنت ثبت‌نام كرديد لطفا من را بي‌خبر نگذاريد و در صورت علاقه اين گروه ايرانيان را به ليست خود اضافه كنيد.

10 دیدگاه »

  1. مهدی said

    اوهووم. دکتر جان حالا شد قالب وبلاگ. سبز هم که هست . مبارکه.

  2. دکتر تغییر چهره مبارک باشه.
    یه چیزی! من دوست ندارم کندی پروتکل HTTPS رو تحمل کنم! پس بیخیال این مطالب ثکثی بشین!
    این عکس رو ببین
    http://tinyurl.com/2pd57a

  3. مهدي said

    بسم الله
    سلام. سه چهار ماه پيش كه اين سايت رو معرفي كرده بوديد در آن ثبت نام كردم. اما تقريبا ازش استفاده اي نمي كردم تا امروز كه هم شما و هم گروه ايرانيان را اضافه كردم. اما يك سوال: در مورد سرويس هاي غير استاندارد وطني هم اين اكستنشن قابل استفاده است يا نه؟
    يا علي

  4. مهدي said

    يه مسئله ي ديگه: كامنت بالا رو كه ميخواستم بفرستم اجراي آن اكستنشن كذايي مانع مي شد. چرا؟

  5. جالب بود. دیروز داشتم به راه حلی برای این مساله فکر میکردم و دنبال جواب بودم که دیدم شما لقمه رو آماده کردید.
    راستی!!! قالب جدیدتون خیلی به دل و چشم میشینه.

  6. ariana said

    قالب جديد مبارك باشه دكتر جون، اين خيلي بهتر از كوبريكه، يه كم رنگ داره حداقل!

  7. cpm1 said

    سلام

    دکتر جون دستت درد نکنه که این نرم افزار معرفی کردی .
    بهش نیاز داشتم.
    موفق باشی.
    بای!

  8. سماع said

    سلام…
    تمام روز هایم بوی دلتنگی میدهد/فقط از خدا باید شعر بخواهم/شعری که در آن “ای کاش” نباشد.

    منتظرم.

  9. lukadium said

    من این اکستنشن رو که نصب کردم با صفحات ajax دچار مشکل شدم.
    حالا نمیدونم اشکال از فایرفاکس منه یا این اکستنشن باگ داره

  10. mhmazidi said

    @لوكاديوم: آره يه كم بنظر مي‌اد كه كند با صفحات مچ ميشه.اما اين كه كامل مشكل داشته باشه نه.البته اگر اينترنت ديال اپ باشه ممكنه يه خورده رو اعصابت باشه.
    با اينحال اميدوارم اين مشكلش برطرف شده.راستي متوجه اون سايدبارش شدين كه چقدر خوشگله باز ميشه؟

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

