وردپرس پولی

wordpress.com: از خوانندگان غير وردپرسي اين وبلاگ بينهايت شرمنده‌ام.مي‌دانم كه اخيرا غلظت وردپرس در اين وبلاگ زياد شده.قول مي‌دهم پس از اين مطلب، تا مدتی كلمه وردپرس را در اينجا شاهد نباشيد! ببخشيد!!

وردپرس دات كام در كنار مزايای بسيار، چند محدوديت نيز دارد.مهمترين انها محدوديت در دستكاری قالبها(پوسته‌ها) است. هرچند كه شخصا از اين محدوديت حمايت 100% مي‌كنم و اعتقاد شخصي دارم كه بالای 90 % كاربران هيچ نيازی -تاكيد مي‌كنم هيچ نيازی – به رفع اين محدوديت ندارند؛ اما با اين حال در وردپرس دات كام با صرف هزينه اندكی مي‌توان امكانات ان را ارتقا داد.

من به همان گروه 90% تعلق دارم.ولی اگر جزء ان 10 % هم بودم باز بنا به دلايل بسيار حاضر نبودم- و نيستم و نخواهم بود- كه وردپرس دات كام را ترك كنم.بلكه ترجيح مي‌دهم در همينجا بمانم -يكي از ساده‌ترين دلايلش وجود شبكه بزرگ دوستانم در وردپرس است – و از امكانات اضافي ان با پرداخت اندك هزينه‌ای استفاده كنم.
– يكي از امكانات اضافي، فضای ذخيره‌سازی است.اكنون تنها 50 مگابايت در اختيار هركس مي‌باشد.شما مي‌توانيد با صرف اندك هزينه مقدار آن را به 1 يا 5 گيگابايت يا حتي بيشتر افزايش دهيد.اما نكته جالب اين است كه من پس از نوشتن 700 مطلب در اينجا، تازه %4 (بله درست مي‌بينيد %4 !!) از همان 50 مگابايت را استفاده كرده‌ام.پس اين گزينه هيچ كاربردی برای من ندارد.اما اگر كسي طالب آن است مي‌تواند از اين امكان استفاده كند.

– يكي ديگر از امكانات تبديل mhmazidi.wordpress.com به mhmazidi.com در همين وردپرس دات كام است. برای اين كار نيز هزينه اندكی لازم است.شخصا هيچ نيازی به اين تغيير ندارم.ولی شما- اگر دوست داريد – مي‌توانيد اين كار را انجام دهيد.كما اينكه تاكنون چند نفر ايراني اين كار را كرده‌اند.(به لينكدونی نگاه بندازيد!)

– امكان سومي هم هست كه احتمالا اكثر افراد طالب اين قسمت هستند: اجازه دستكاری در css . اين امكان هم پولی است، اما ارزانترين سرويس پولی در مجموعه سرويسهای پولی است.كساني كه تغيير در css وبلاگ برايشان از نون شب واجب‌تر است مي‌توانند اين قسمت را فعال كنند.

حالا: برای فعال كردن شما بايد پس از ايجاد وبلاگ در وردپرس دات كام به داشبورد خود رفته و به قسمت «ارتقاها» وارد شويد.هركدام از سرويسهای مورد نظرتان را مي‌توانيد انتخاب كنيد و آن را فعال كنيد.اينجا كاربران فارسي وردپرس دو دسته مي‌شوند:

الف- عزيزانی كه خارج از كشور هستند: هيچ مشكلی ندارند.با پرداخت مبلغ از طريق paypal مي‌توانند اقدام كنند.

ب- كساني كه در داخل ايران هستند: متاسفانه مملكت گل و بلبل ما امكان لازم برای استفاده از paypal  را ندارد. اينجاست كه من يك پيشنهاد دارم:

* تيم وردپرس فارسي در داخل كشور مورد اعتماد همه ما هست. تيم اصلي وردپرس نيز روابط نزديكي با اين تيم  دارد.حالا پيشنهاد من بسيار ساده است. اين تيم نقش ميانجي برای تبادلات پولی را بازی كند، در صورتی كه

1- اين تيم اصلا تمايلي به اين خدمات رساني داشته باشد

2- موافقت كاربران داخل كشور تضمين شده است.همه ما به اين تيم اعتماد 100% داريم.مي‌ماند موافقت تيم اصلي وردپرس

3- امكان انجام اين كار از نظر سيستمها‌ی مالی باشد

4- و پيشنهاد شخصي من  اين است كه درصد بسيار كمي نيز در اين تبادل نصيب تيم وردپرس فارسي شود!

يعني كاربران داخل كشور علاوه بر هزينه اصلي سايت وردپرس، درصد بسيار كمي نيز برای نقش ميانجي‌گری «تيم وردپرس فارسي» پرداخت كنند.تيم وردپرس مي‌تواند درامد مربوطه را- هرچند كه بينهايت ناچيز است- خرج هزينه‌های سايت وردپرس فارسي كند.

اين طرح روی كاغذ قشنگ است.اما بايد ديد در عمل ممكن است يا نه؟ نظر شما چيست؟

پ.ن: تاكييد بيش از اندازه من بر استفاده از «وردپرس دات كام» دلايل بسيار دارد.در صورتی كه واقعا تمايل به شنيدن انها داريد، مي‌توانم در پستي جداگانه-در اينده- بطور مفصل توضيح دهم. هرچند اگر از ابتدا نوشته‌های اين وبلاگ را دنبال كرده باشيد، نيازی به تكرار نخواهيد داشت.

24 دیدگاه »

  1. macromediax said

    به نظر من دات کام شدن وبلاگ مساوی با مرگ اونه . حداقل تجربه وبلاگ نویسی از سال 81 با پرشین بلاگ و دات کام شدن خودم و خیلی از دوستان اون دوره ام اینو بهم ثابت کرده.

    اما در مورد محدودیت های وردپرس : حجمش برای عکس خوبه . اما اینکه اجازه نمیده سی اس اس خودت رو دستکاری کنی واقعا مسخره است و دلیلی برای پول گرفتن بدون توجیح .

    اما در مورد اینکه نمی ذاره قالب صفحه رو تغییر بدی ، این خوبه . چون خیلی بچه ها ویروس redlof یا ویروس های اچتملی مانند اینو میگین و بعد قالبشونو که روی هارد ذخیره کرده و بعد وارد سرویس وبلاگشون میکنند باعث میشن که اون ویروس روی وب پخش بشه .

    علل بسته شدن بلاگفا هم دقیقا همین امر بوده . این خبر رو بخونید :
    http://www.persianweblog.ir/articles/show.aspx?id=389

  2. macromediax said

    قالب نو مبارک . فکر کنم اولین نفری باشم که دیدم!

  3. شیدا said

    چه کاریه

    پول حواله کن این ور آب
    هر چی خواستی خودم برایت خدمات اضافه می‌گیرم

  4. hamedmalek said

    اینکه چرا مزیدی قالب کوبریک رو بازنشسته کرده به خودش مربوطه البته
    ولی فکر کنم قبلا گفته بودی قالب کوبریک رو عوض نمی کنی. همین دیگه . امروز قالب عوص می کنی فردا میری تو پرشین بلاگ !

    این صفحه رو ببین :
    http://hamedmalek.wordpress.com/the-page-cannot-be-displayed/

  5. ایمان said

    قالب قبلی خیلی بهنر بود دکتر، پیشنهادت هم بسیار خوبه. البته اگر تیم وردپرسی فارسی قبول کنه خیلی خوب میشه. برای خیلی از ما ها امکان خرید امکانات وردپرس.کام در ایران نیست همون طور که خودتون اشاره کردید.

  6. From Tehran, with love! said

    به نظر منم پیشنهاد خوبیه …بخصوص برای فضای ذخيره‌سازی … من همین الان %14 رو پر کردم

    😐

  7. lukadium said

    در مورد کافی بودن حجم 50mb با شما موافق نیستم.این حجم شامل نوشته ها نمی شود و شما می توانید تا دلتان خواست در وبلاگتان متن بنویسید.این 50 مگ صرفا مربوط به فایهای آپلودی و عکسهاست.دلیل این که با این حجم مشکلی نداشتید استفاده ی کم از تصاویر در مطالبتان است.
    البته دوستان می توانند از سرویسهای آپلود عکس هم برای قرار دادن تصاویر مطالب استفاده کنند ولی کجا بهتر از خود ودرپرس 🙂

  8. آتوسا said

    قالب نو مبارک.

  9. websaz said

    آقای مزیدی پیشنهاد شما کمی بو دار است . من احساس می کنم که ورد پرس فارسی از مسیر اصلی داره منحرف میشه و اگه هم نمیشه ممکنه بشه .

    این جور چیز ها به اپن سورس ببودن ما لطمه میزنه .

    دنبال یه راه حل میگردم . تا ببینم چی میشه .

    لطفا این قبیل چیز ها رو به همین راحتی نسبت ندین .

    ممنونم.

  10. cpm1 said

    سلام
    به نظر من هم با اینکه 50 مگابایت برای وبلاگ های آی تی مثل وبلاگ من که عکس های زیادی رو نمایش میده و نیاز به فضای آپلود زیادی داره کافیه هر چی باشه بهتر از خیلی از سرویس های دیگه است که همین رو هم ندارن البته من از این فضا استفاده ای هنوز نکردم و در سایت های دیگر آپلود می کنم.

    سری هم به من بزنید
    http://www.cpm1.wordpress.com/

  11. رک و راست بگم که اگه اون موقع که من شروع کرده بودم به نوشتن وبلاگ ، وردپرس این امکانات را داشت ، من هیچ وقت دات کام نمی‌شد. اوایل وردپرس فقط به تعداد محدودی سرویس می‌داد. بعد استفاده از سرویسش را عمومی کرد.

  12. ارور موقع گذاشتن کامنت در وردپرس:

  13. بسم الله الرحمن الرحیم

    جناب مزیدی؛
    در رابطه با اینکه هیچ دلیلی برای خروج از wordpress.com وجود نداره، با شما هم عقیده هستم. ارتقاء‌ها هم بسیار ارزان‌قیمت و مفید هستند. اما به نظر من، بالاخره راه‌هایی وجود داره که بشه هزینه‌ها رو به تیم اصلی وردپرس پرداخت کرد. زمانی رو بیاد بیارید که شرکت‌های به اصطلاح هِرمی خارجی توی ایران فعالیت گسترده داشتن، و پول به حساب‌شون واریز میشد. من شرکت نکرده بودم. همین الان هم بعضی‌ها Host & Domain رو از سایت‌های خارجی خریداری میکنن و پول‌شو پرداخت می‌کنن. من بطور دقیق با نحوه‌ی این پرداخت‌ها آشنا نیستم چونکه تا حالا چنین پرداخت‌هایی رو نداشته‌ام، اما فکر می‌کنم کارت‌های اعتباری خارجی نظیر Visa Card رو میشه توی ایران تهیه کرد، و باهاش پرداخت‌های خارج از کشور رو انجام داد. یکی از دوستان سابق (مرحوم شده) می‌گفت: صرافی‌ها چنین کارت‌هایی رو دارن. ضمن اینکه چند وقت پیش در یکی از سایت‌های ایرانی که فروشنده‌ی این کارت‌ها بود، خواندم قیمت‌های مختلف‌شو داره و صراحتاً اعلام کرده بود که برای پرداخت‌های خارجی مشکلی نداره.

    درباره حساب اینترنتی e-gold.com چیز زیادی نمیدونم. فقط می‌دونم که حساب نسبتاً معتبری هست. پول رو میشه بوسیله‌ی سایت‌های واسطه به ایران منتقل کرد، اما از ایران نمی‌دونم چطور میشه پول رو به اونجا واریز کرد؟

  14. raoros said

    آقا قالب جدید مبارکه!
    من از 5 6 ماه خوندن این وبلاگ بالاخره به مناسبت قالب جدیدتصمیم گرفتم سکوت رو بشکنم و کامنت بذارم !
    قالب خوشگل مبارک!
    فکر کن امکانش بود اسم «مزیدی» رو هدر بلاگ رو با یه فونت خوشگل تر غیر از آریال نوشت چی می شد !

  15. raoros said

    منم این چند وقته همش شک داشتم که دات.کام بگیرم یا نه،
    ولی احساس می شه که همینطور بمونیم خوبه فعلا
    فقط سر css و اینا مشکل هست
    که اگر شرایط پرداخت اینجا مهیا بود مشکلی نبود

  16. شله قلمكار! said

    قالب جديد مبارك.خوبه همش!فرقي نداره.به نظر من فرقش به مزيدي بودن يا نبودنشه!مسئله اينست!

  17. rooznote said

    سلام
    ازتون متشکرم که بهم سر زدید.در یک پست کامل به سوالتون جواب دادم و در زمینه ی هدر ها هم باید بگم که انشالا به زودی چندتا طراحی میکنم.

  18. میثم دهقانی said

    سلام دکتر
    مدت زیادی میشه که توی دنیای وبلاگ ها و سرویس دهنده های ایرونیش می چرخم و باهاشون کار می کنم. چند روزیه که منم به جمع وردپرسی ها پیوستم. از این بابت هم خیلی خوشحالم. منم با نظر شما و اینکه خود وردپرس اینقدر امکانات در اختیار آدم میذاره که دیگه نیازی به اضافه کاری نداره موافقم. قالب نو هم مبارک باشه! یا حق

  19. محمد said

    من هم تو فکر تعویض قالب هستم، دلیلش هم اینه که وقتی قصد گذاشتن کامنت را داشته باشی یا مستقیما وارد یک صفحه بشی، در کوبریک سایدبار وجود نداره در نتیجه کلیکی آمار اون صفحه را ثبت نمی‌کنه. اما هنوز باب میل پیدا نکردم

  20. takpesar said

    قالب خیلی بهتره از قالب اصلی وردپرس هستش نه که خودمم این قالب رو انتخاب کردم..نه! خدائی قالب توپیه از تموم باقی بهتره و دسته بندی و قسمت ساید بار خیلی مرتب تره..تبریک میگم و به نظرم تغییر css برای فارسی شدن بیشتر لازمه!

  21. takpesar said

    در حدی نیستم که بخوام خودمو صاحب نظر بدونم و یا به شما پینهادی بدم ولی نظر من اینه اگه به قسمت نمایش رفتین و خواستین رنگ فونت عنوان بلاگ رو عوض کنین حتما اونو به سفید تغییر بدین واقعا زیبا میشه..موفق باشین 🙂

  22. محمدعلی said

    آقای مزیدی پیشنهاد شما کمی بو دار است . من احساس می کنم که ورد پرس فارسی از مسیر اصلی داره منحرف میشه و اگه هم نمیشه ممکنه بشه .

    دوست عزیز خوشحال میشم بدونم این حرف را بر چه اساسی میزنید ؟!

    آقای مزیدی پیشنهاد جالبی دادید و جا داره تشکر کنم ، اما :
    اول از اینکه من مطمئن هستم تیم وردپرس فارسی چنین مسئولیتی را قبول نخواهد کرد ! چون اعضا این تیم ثابت نیستند و به عنوان مثال اگر آقای x این کار را برای شما بکند وقتی این آقا بره و آقای y جای اون بیاد حاضر نمیشه مسئولیت های آقای x را به عهده بگیره و در حال حاضر تیم وردپرس فارسی هم برای donate برنامه ای نذاشته هر چند برای تامین هزینه های سایت راه های زیادی وجود دارد .

    اما در مورد سرویس پولی وردپرس دات کام ، این بخش وردپرس یک جور حمایت کردن است یعنی همونی donate که حالا در قبال کمک شما سرویس های بیشتری به شما ارائه میده که برای ما ایرانی ها زیاد جالب نیست ! چرا ؟! چون هر کردیت 1 دلار قیمت داره و هر دلار در اینترنت 1000 تومان قیمت دارد ! (اگر بخواهید با paypal پرداخت کنید ) و حالا شما حساب کنید برای برای پیش پا افتاده ترین کار یعنی تغییر قالب 15000 هزارتومان باید پرداخت کنید که برای این کار ارزون نیست !

  23. […] كامنتهای پستهای قبلي عبارتی را ديدم كه تصميم گرفتم برای روشن شدن مبحث مدل […]

  24. نوید said

    پیشنهاد خوبیه. چند وقتی هست که تو ذهن منم هست . من دنبال کارش رو می گیرم . سیستمی که وردپرس .کام داره راحت اجازه این کارو می ده بدون مشکل خاصی …

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

