عصر ارتباط

در بين نشريات كاغذی به جرات مي‌توانم بگويم تنها نشريه‌ای كه در طی چند ساله اخير مرتب ان را خريده‌ام «عصر ارتباط» بوده است.لينك سايت اينترنتی ان را نمي گذارم، چون وقت و چشمهای شما بيش از اينها ارزش دارد.لطفا هر هفته 300 تومان پول بدهيد و نشريه كاغذی ان را بخريد.

از من مي‌شنويد 16 صفحه اول آن را دور بريزيد، چون در مورد اخبار داخلی است و تكرار مشكلاتی كه سالهاست همه ما با انها اشناييم. بقيه صفحات را تيتروار نگاه كنيد؛ اما قسمت دهكده جهانی(كه در هر شماره حدود 8 صفحه هست) را با دقت بخوانيد و آرشيو كنيد.[هرچند من متاسفانه تمام نشريه را آرشيو مي‌كنم!!].

بخش دهكده جهانی شايد تنها بخش بسيار بسيار جذاب ان در تمام اين سالها بوده است. هر هفته مطالب مفيدي از اينترنت انتخاب و ترجمه مي‌شود.مطالبي كه به دليل تحليلي بودن ممكن است كمتر در جريان انفجار هر روزه اخبار آی‌تی به انها توجه كنيم.بخصوص كساني كه به مبحث ارتباط « اقتصاد و وب» و همچنين روابط حاكم بر شركت‌های آی‌تی علاقه دارند اين قسمت را از دست ندهند. شما را دعوت مي‌كنم به خواندن مقاله‌ای از شماره اين هفته: دهكده جهانی- «گمانه‌زنی در مورد جي‌فون» . مقاله‌ای است ترجمه شده از بيزينس ويك. در اينجا به شما توضيح مي‌دهد كه چرا تلفن همراه گوگل اينقدر مهم است؟؟ جواب تنها در يك كلمه است: گوگل مي‌خواهد -مثل بقيه موارد اينجا نيز – يك پلتفرم ايجاد كند.توصيه مي‌كنم از اين به بعد هرجا -افلاين انلاين – كلمه پلتفرم ديديد زير ان سه بار خط بكشيد.پلتفرم امروز مهمترين شيوه تفكر در وب هست( سخني از خودم!!)

اين نوشته را تقديم مي‌كنم به آقای بهروز اباذری. كسي كه مسئول قسمت «دهكده جهانی» در نشريه عصر ارتباط است.در اين چند سال ترجمه‌های زيبا ايشان و همكارانشان ديد من -و بسياری شبيه من- را عمق بخشيده‌ است. هرچند بعيد مي‌دانم نوشته‌های اين وبلاگ سعادت زيارت چشمان ايشان را داشته باشد.

5 دیدگاه »

  1. Mehran said

    آقا ببخشید!!!! بفرمائید 🙂
    http://www.projektrevolution.wordpress.com

  2. من همون هشت صفحه اش رو هم ميريزم دور / كلا هفته نامه هاي آي تي ايراني رو توي سه دقيقه ميشه مطالعه كرد / هيچ كدومشون مفت نمي ارزه
    اينها رو تقديم كردم به مديران همه هفته نامه ها و ضميمه هاي آي تي / يه مشت كاغذ زرد تاريخ گذشته هستند

  3. دکتر جان زدی به هدف
    من اساسا عصر ارتباط را به خاطر «دهکده جهانی» می گیرم و فقط این قسمت را آرشیو می کنم.
    در ضمن فکر می کنم دبیر این صفحات آقای «سعید حاحبی» باشند. امیدوارم که اشتباه نکنم.

  4. کاش همه صفحاتش خواندنی بود
    البته همه چیز افت میکند در این مملکت مثل همین عصرارتباط

    مشکی ترین مجله کامپیوتر ایران را یادت هست دکتر
    این اواخر چه شده بود
    حالا هم که دیگر روی پیشخوان اصلا دیده نمیشود

  5. بهروز اباذری said

    با درود
    از لطف و محبت شما بسیار سپاسگزار هستم. خوشحالم که از مطالب و ترجمه اونها راضی هستید. امیدوارم مطالب بعدی هم رضایت شما رو جلب کنن.
    البته مسئول بخش دهکده جهانی، آقای سعید حاجبی هستند.
    موفق باشید.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

