از چه نرم‌افزاری استفاده می‌كنيد؟

تاكنون به اين نكته دقت كرده‌ايد كه هر روز از چه نرم‌افزارهایی استفاده مي‌كنيد؟ در ماه از كدامها بيشتر استفاده مي‌كنيد؟ شايد ذهن شما ياری نكند كه انها را اسكن كنيد. برای اين موضوع مي‌توانيد از چيزی استفاده كنيد كه به ان tracker گويند.در حقيقت يك تركر چيزی است كه هنگامي كه شما در حال استفاده از كامپيوتر هستيد در پس زمينه – بدون اين كه مزاحم فعاليت شما شود- كارهای شما را پيگيری مي‌كند؛ حالا مي‌خواهد نرم‌ افزار باشد، موزيك باشد يا …

از آنجایی كه در دنياي وب 2 ، افراد همه چيز خود را به اشتراك مي‌گذارند ( توضيح برای افرادی با ذهن مسموم: البته نه همه چيز!! ) ؛ اين موضوع را نيز مي‌توان به اشتراك گذاشت. چگونه؟

سايتي وجود دارد به نام واكوپا . قبلا در همين وبلاگ معرفي شد. اما اكنون كه دوستان جديدي به جمع ما اضافه شدند بهتر است دوباره معرفي شود.كما اينكه در اين مدت تغييراتي نيز سايت داشته كه امكانات آن افزايش يافته است.به همين دليل كاربران قديمي واكوپا نيز بد نيست نگاهی دوباره به اكانت واكوپاي خود بياندازند.

شما در سايت واكوپا ثبت‌نام مي‌كنيد. به اكانت خود مي‌رويد. يك نرم‌افزار كوچك(در حد 300 كيلوبايت) را دانلود كرده و ان را نصب مي‌كنيد. آی‌دی-پسورد خود در واكوپا را به ان مي‌دهيد.كار تمام شد!! از حالا به بعد شما از هر نرم‌افزاری كه اشتفاده كنيد واكوپا ان را ثبت مي‌كند: اسم نرم‌افزار، مدت استفاده و .. اين اطلاعات به اكانت واكوپاي شما فرستاده مي‌شود. دوستان شما مي‌توانند به اكانت واكوپای شما رفته و از نرم‌افزارهایی كه استفاده مي‌كنيد باخبر شوند

فايده: بدرد چي مي‌خوره؟؟!! شما مي‌توانيد در واكوپا با نرم‌افزارهایی كه ديگران استفاده مي‌كنند اشنا شويد.با اين كار هم از نرم‌افزارهای جديد  مطلع مي‌شويد و هم مي‌توانيد ورژن‌های جديدتر و بهتر نرم‌افزارها را بيابيد.همچنين در واكوپا مي‌توانيد نظرات كاربران هر نرم‌افزار را در مورد ان بدانيد. برای ديدن ساير امكانات واكوپا توصيه مي‌كنم در ان ثبت‌نام كنيد و تركر ان را نصب نماييد. اگر هم دوست داشتيد مي‌توانيد به اكانت من در واكوپا رفته و من را به ليست دوستان خود اضافه كنيد.

شعار هفته: « هركس مزيدی را دوست دارد ، واكوپا را هم دوست دارد! »

6 دیدگاه »

  1. جادی said

    گنو لینوکس همچین برنامه ای داره و فکر کنم در اوبونتو به شکل پیش فرض با یک سوال فرض می شه. این برنامه هم میزان کار شما با برنامه ها رو به «مرکز!» خبر می ده. فایده اصلی اش اینه که وقتی من می خوام یک نرم افزار جدید نصب کنم و بین ده تا ویرایشگر مختلف سردرگم هستم، ستاره های جلوی اسم هر نرم افزار که توسط «مرکز» داده شده اند، محبوبیت اون نرم افزار رو نشون می ده.

  2. lukadium said

    بی ربط:
    امروز دنبال یه مطلب تو وبلاگتون بودم که دیدم تو این قالب جدید Search Box رو فراموش کردین.لحاظ کنین لطفآ ! :دی

  3. javad33 said

    سلام.
    همیشه به عنوان یک خواننده فقط وبلاگتونو میخوندم اما حالا دیگه یخ سکوت رو شکستم و حداکثر کاری رو که میتونم بکنم یه تشکر آبدار از شماست.
    لحن نوشتارتون و نوع نگرشتون واقعا جذاب و کاربر پسنده!
    اما راجع به این پست.کار واقعا بی نظیری بود.
    من خودم قبلا از نرم افزار Count Your Time استفاده میکردم که تو استارتاپ مقیم میشد و مدت استفاده از هر نرم افزاری رو ثبت میکرد و نمودار روزانه هفتگی و ماهانه تهیه میکرد.
    اما بنظرم برگ برنده ی این سایت همونطور که خودتون گفتید امکان بازدید از پروفایلهای دیگرانه.که باعث جذابیتش شده.
    دوست دارم به عنوان یک کاربر وردپرس به وبلاگ من هم سر بزنید و با همون زاویه دید قشنگتون نقدش کنید.
    ممنون و سپاس فراوان

  4. RaoRos said

    اینم خیلی باحال بود
    پروفایل چند تا کاربر رو همینجور شانسکی نگاه می کردم، دیدم بابا ملت چه استفاده عظیمی از پی سی هاشون می کنن، چه نرم افزارهای خاصی و ویژه ای!!!!! رو به کار می گیرن!
    (حالا انگار مثلا اگر مال خودم باشه چی از آب درمیاد!!)
    😀

  5. mhmazidi said

    @ جادی عزيز: متشكرم از اين كته مفيد. فكر كنم تنها مزيت واكوپا اين باشد كه امكان مي‌دهد كاربران اين ليستها را باهم به اشتراك بگذارند.فكر كنم برای لينوكس هم يك تركر دارد.
    @ لوكاديوم: متاسفانه هركاری مي‌كنم اجازه قرار دادن ويجت جستجو داده نمي‌شود.

  6. amin said

    دکتر فکر نکنم برا لینوکس داشته باشه . من مدتی قبل دنبالش گشتم . نبود .بازم میرم میگردم اگر چه همونطور که جادی گفتن تو لینوکس همون ستاره ها محبوبیت نرم افزار رو نشون میدن
    راستی اون پستت در مورد بانو سو ! دیدی گفتم هدفت استفاده ی ابزاری از بانوان محترمه هست! اعتراف کن 😀
    پ ن : نیست دکتر . فقط برای وین داره و مک .
    مخلصیم.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

